Citaat van: Cornelis1921 op januari 26, 2014, 01:22:43
En toch sliep ik als een roos (in)...
Voor een goed begrip: Omstreeks 04:00 ben ik op mijn best (voel ik mij op mij lekkerst, cafeïne of niet), pas na 06:00 begin ik in te kakken en zo tegen 08:00 ben ik een dweil. Ik slaap onafhankelijk van de h.h. cafeïne wel of niet snel/goed in. Heb reeds velen om raad gevraagd inzake dit, toch wel vreemde, bioritme. Mijn eigen conclusie is na al die jaren: D.S.S. (Delayed Sleeping Syndrome) - een sinds begin tachtiger jaren officieel aanvaarde diagnose van dit verschijnsel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndromeHeel erg herkenbaar maar ik doe geen uitspraak zoals '' ik heb dat ook '' , ik denk dat er ook andere factoren mee spelen waardoor dingen wel op elkaar lijken maar toch een andere oorzaak hebben .
Dat eeuwige gevecht om optijd te gaan slapen en optijd op te staan heb ik opgegeven , acceptatie dat het zo is zorgt bij mij voor rust , doe dat met veel meer dingen en kan mening van een ander gelukkig niet snel meer als storend of ergelijk ervaren .
Ik ben er niet altijd blij mee ik hoef geen normale ritme te hebben maar wat vroeger naar bed en opstaan dan als nu het geval is zou ik wel erg prettig vinden .