goede interlink voor pm-15s1 en sa-15s1

Gestart door ronnydepony, augustus 08, 2010, 13:43:27

Vorige topic - Volgende topic

ronnydepony

Zozo, wat een reactie's.

Over het nut van duurdere kabels kan men inderdaad eindeloos discussieren.

Ik geloof wel in een betere geluidskwaliteit, dus ik heb ondertussen tweedehands de Kimber Hero aangeschaft.

Wat mijn luisterruimte betreft, het is een open ruimte van 12 op 5 m, metaalconstructie, harde vloer enz.
Dus akoestisch zal er ook wel het een en ander aan te passen zijn om beter  geluid te hebben .

Wat mijn luidsprekers betreft, heb ik nu de Scan-Speak Reference Monitor met de Revelator tweeter.

Morgen ga ik naar Speakerland om de update te bouwen; nl. de Reference Plus.

Wat SACD's betreft, net vandaag Dire Straits en Cowboy Junkies binnengekregen, was dus serieus genieten.

O ja, dat biertje is voor nu.

Groeten,
Ronny
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Scan-Speak Reference Plus

Kimber Hero interlink
Van den Hul CS-122 ls-kabel

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op augustus 09, 2010, 09:04:42
Zeg René, je zit toch niet op Wims account?  :-P :wink:
Nee hoor, maar er zijn meer nuchtere mensen die er zo over denken.  :yes:
Andere oren aanschaffen dat maakt het verschil. :evil:
Je oren zijn de zwakste schakel in het hifi gebeuren. Die schakel is zo zwak dat het verschil in kabels niet te horen is. Wim was een poosje terug bij mij, hij en mijn vrouw werden een beetje dol van 16.000 Hz, ik hoorde het niet. Bij +/- 14.000 begon ik pas wat te horen. Met de leeftijd gaat het gehoor berg afwaarts.
Je kunt wel van alles aan willen schaffen maar onze oren doen er niet aan mee. Een keer naar de audicien gaan en alles wordt een stuk duidelijker.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Ik geloof natuurlijk ook in een betere geluidskwaliteit ,daarom heb ik nu duits bier aangeschaft  pompom .......nu serieus .... ik ga ook tzt andere luidsprekers aanschaffen en mijn inziens zit daar de verbetering in,de kabels en bijbehorende sprookjes zijn hier de revue inmiddels gepasseerd , maar ik blijf mij verbazen dat mensen kapitalen aan kabels uitgeven terwijl de akoestiek onaangetast blijft  :roll: ..... iig suc6 met de ref+
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marantz 81

ik hou het wel gewoon bij nederlands bier uit limburg ,zon hertog jan  :-D of brand /leffe /la trappe  clown1

de grootste upgrade die ik gedaan heb is toch wel de Dynaudio speakers,dat maakt een Echt Groot verschil  pompom

misschien omdat ik nog jonger ben  :-P hoor ik wel verschil in kabels  byebye  , eerst stand snoertje ,toen een van 3 euro de meter daarna van 30 euro de meter , interlinks zijn 60 euro ( nu alles VDH ) en heb ik wel nog een audioquest gehad van 25 euro wat ik helemaal niks vondt  :no:

maar het is meer de finetuning van je installatie wat eigenlijk op de laatste plaats komt

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op augustus 09, 2010, 16:55:32
Ik daag je uit...kom bij mij ABXen en als je constant (zonder fouten)de dropveter van de King Cobra kunt onderscheiden mag je de King Cobra houden..... :wink:

Nope : ik neem een dropveter mee en mijn Siltech FTM 4 G3.
Als je het verschil niet hoort mag mijn dropveter houden.

M.i. is dit geen welles nietes verhaal maar een (h) eerlijk open gesprek van meningen waarbij we zo volwassen zijn dat we ieder in zijn waarde laten.
Een gezond en gedegen gesprekt scherpt de geest.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Dropveters heb genoeg maar zou wel eens dat verschil willen horen dan. Ik ken die Siltech trouwens niet maar ik ken geen enkele Siltech...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Musicman

Citaat van: Marco op augustus 09, 2010, 13:29:55
Dat iedereen zich er mee gaat bemoeien lijkt mij logisch ,dit is namelijk een publiekelijk forum  :-D

Als ik op een auto gerelateerd forum de vraag stel welke band voor €150,- voor een Renault 5 gt turbo raden jullie mij aan dan is het wel zo handig om te weten voor welke doeleinden de band word gebruikt,ook is het zo handig om te weten om welke maat het gaat.

Zie je wel.........we dwalen nu alweer af!!! :angel:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: ronnydepony op augustus 09, 2010, 19:52:20
Zozo, wat een reactie's.

Over het nut van duurdere kabels kan men inderdaad eindeloos discussieren.

Ik geloof wel in een betere geluidskwaliteit, dus ik heb ondertussen tweedehands de Kimber Hero aangeschaft.

Wat mijn luisterruimte betreft, het is een open ruimte van 12 op 5 m, metaalconstructie, harde vloer enz.
Dus akoestisch zal er ook wel het een en ander aan te passen zijn om beter  geluid te hebben .

Wat mijn luidsprekers betreft, heb ik nu de Scan-Speak Reference Monitor met de Revelator tweeter.

Wat SACD's betreft, net vandaag Dire Straits en Cowboy Junkies binnengekregen, was dus serieus genieten.

O ja, dat biertje is voor nu.

Groeten,
Ronny

Om ook zelf even af te dwalen van het topic............waarom spaar je niet door voor de Scan Speak Vertigo?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op augustus 09, 2010, 23:25:48
Dropveters heb genoeg maar zou wel eens dat verschil willen horen dan. Ik ken die Siltech trouwens niet maar ik ken geen enkele Siltech...

http://pic4.audiogon.com/i/c/f/1259158269.jpg

zie mail

groet Whisper

ronnydepony

waarom niet de scan-speak vertigo  :no: , de prijs
nu kost de upgrade mij 850 euro voor de twee luidsprekers terwijl de vertigo 2500 en de vertigo plus zelfs 3100 euro kosten voor een paar.

en ja , ik heb kunnen vergelijken bij speakerland vandaag   pompom , en voor bij mij thuis heb ik de vertigo plus nodig  :cry: :cry:
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Kimber Hero interlink

Whisper.nl

scanspeakman

Citaat van: ronnydepony op augustus 10, 2010, 15:13:58
waarom niet de scan-speak vertigo  :no: , de prijs
nu kost de upgrade mij 850 euro voor de twee luidsprekers terwijl de vertigo 2500 en de vertigo plus zelfs 3100 euro kosten voor een paar.

De Reference Plus is een prima speaker. Speel er zelf nu ook een jaar of 3 mee. Maar heeft wel wat prik nodig. Als je je Ref Monitor toch gaat ombouwen, gooi er dan gelijk een geupgrade filter in (mooiere condensator voor hoog en mooiere spoel voor mid/laag). Scheelt net weer dat kleine beetje.

Scanspeakman

ronnydepony

bedankt voor de tip, maar in de reference monitor zit reeds een tritec-spoel en duurdere condensatoren.
beter is er niet te krijgen.

als je met prik power bedoelt, dan heb ik daar met deze versterker geen probleem mee hoor.

groeten,
ronny
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Kimber Hero interlink

gerard

Citaat van: ronnydepony op augustus 09, 2010, 19:52:20

Net nog wat zitten te lezen over de Reference plus: een mooie luidspreker zeker in "echt" hout
http://www.speakerenco.nl/content/Muziek%20luisteren%20en%20zelfbouw.pdf

succes met de zelfbouw ronny
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes