goede interlink voor pm-15s1 en sa-15s1

Gestart door ronnydepony, augustus 08, 2010, 13:43:27

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op augustus 09, 2010, 09:04:42
Zeg René, je zit toch niet op Wims account?  :-P :wink:

:-D

Dat niet maar we zitten wat kabeltjes betreft wel op 1 lijn. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ja, een waslijn.  :schater: Maar soms voldoen dropveters ook.  :yes:

WimPeu

Ik kan alleen maar schrijven wat ik zelf heb gehoord. Ik ben nog niet zo lang met Hifi bezig (jaartje of 3). En ook ik heb dure kabeltjes in huis. Ik heb vele malen zelf de test gedaan maar kom elke keer tot de zelfde conclusie... Een goede versterker met een royale voeding en goede passende speakers...de rest is hifi religie...geloof...
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Gelukkig is de vrijheid van godsdienst in de grondwet verankerd.  :-P

WimPeu

idd en ik heb er ook vrede mee hoor. Mijn kinderen gaan ook naar een christelijke school gewoon omdat die bijna naast ons huis staat. Heb zelf ook niks met welk geloof dan ook maar heb er ook niks op tegen.

Idem met de kabel believers. Aardige jongens allemaal. :yes:
Iedereen doet maar en als ze er de verschillen in horen die de investering rechtvaardigd, prima toch.

xander32

Het advies is vaak om het betreft bekabeling bij 1 merk te houden. Zelf hou ik mij daar niet echt aan.
En zoals je al leest zijn er zeer diverse ervaringen en zienswijzen betreft bekabeling.

Daarom is mij advies: zorg dat je duidelijk hebt wat je wil/kan uitgeven en probeer binnen dat budget een aantal verschillende kabels ter demo thuis te krijgen. Dan kan je in eigen ruimte en keten zelf gaan uitproberen of het en wat het brengt.

Sander.
Citaat van: ronnydepony op augustus 08, 2010, 13:43:27
Hallo iedereen,

sinds kort in het bezit van deze geweldige set die ik tweedehands heb kunnen aanschaffen; nl. marantz pm-15s1 en sa-15s1.

deze is nu aangesloten via een interlink die ik destijds eens heb gewonnen, dus merkloos.

graag had ik deze interlink  vervangen door een exemplaar van rond de 150 euro.

ik weet niet of dit een rol speelt, maar mijn huidige ls-kabels zijn de van den hul cs-122, denk niet dat ik hiervoor direkt een upgrade nodig heb.

groeten,
ronny

xander32

En Wim: jij hoorde recent ook geen verschil bij Andre tussen de verzilverde en de koperkabel?
Indien het antwoord daarop nee is, denk ik dat jouw gehoor door jouw drumcarrière enige schade heeft opgelopen :-o.

Sander.
Citaat van: WimPeu op augustus 09, 2010, 09:13:41
Ik kan alleen maar schrijven wat ik zelf heb gehoord. Ik ben nog niet zo lang met Hifi bezig (jaartje of 3). En ook ik heb dure kabeltjes in huis. Ik heb vele malen zelf de test gedaan maar kom elke keer tot de zelfde conclusie... Een goede versterker met een royale voeding en goede passende speakers...de rest is hifi religie...geloof...

WimPeu

Marginaal...maar als een set nog niet optimaal klinkt zal dat effect kunnen hebben. In een set die al goed klinkt zal een andere kabel niks (iig niet de investering rechtvaardigen) meer toevoegen....

We komen er toch nooit uit. Zinloos om mekaar proberen te overtuigen gaat toch niet gebeuren. :-D

xander32

Klopt Wim.

"welles - nietes" ...

Kan er zo wel mee leven shutup.

:-D Sander.
Citaat van: WimPeu op augustus 09, 2010, 09:30:29
Marginaal...maar als een set nog niet optimaal klinkt zal dat effect kunnen hebben. In een set die al goed klinkt zal een andere kabel niks (iig niet de investering rechtvaardigen) meer toevoegen....

We komen er toch nooit uit. Zinloos om mekaar proberen te overtuigen gaat toch niet gebeuren. :-D

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op augustus 08, 2010, 23:02:14
Niet om te stoken maar dit is echt genoeg.

R.O.F.L.  wil je dat nooit meer doen.  :-o
Heb nu een doorlopende hik van het lachen.  :mrgreen:

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Trouwens, zag laatst een leuke link van JWX (corrigeer me als ik het fout heb) naar een een interlink van Philips. Deze kost normaal € 69,-- en nu - inclusief verzend kosten - ca € 9,--.
Hoe de verkoper het doet weet ik niet. Maar ik heb er drie in huis en ze klinken helemaal niet onaardig.
Alleen kan ik pas een beter oordeel geven als ze een tijdje op mijn set hebben gespeeld.

Groet Whisper

Paul

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2010, 10:24:52
Trouwens, zag laatst een leuke link van JWX (corrigeer me als ik het fout heb) naar een een interlink van Philips. Deze kost normaal € 69,-- en nu - inclusief verzend kosten - ca € 9,--.
Hoe de verkoper het doet weet ik niet. Maar ik heb er drie in huis en ze klinken helemaal niet onaardig.
Alleen kan ik pas een beter oordeel geven als ze een tijdje op mijn set hebben gespeeld.

Groet Whisper
Je luidsprekers "klinken"  een interlink niet die geeft alleen een signaaltje door.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

Citaat van: Paul op augustus 09, 2010, 11:39:00
Je luidsprekers "klinken"  een interlink niet die geeft alleen een signaaltje door.

Accoord.

Maar na een tijd te hebben gespeeld komt er mooier geluid uit mijn speakers.

Groet Whisper

Musicman

Je zou ook de interlinks van het merk Supra kunnen proberen.
Deze zijn ook in diverse (test) sets op "hifi.nl" gebruikt.
Ook bij een KI set........kijk zelf maar.

Het zijn hele nette kabels die hun geld waard zijn.
Ook bij Viertron gebruiken ze bij topsets vaak deze kabels.
Je zou kunnen kijken voor de "Supra EFF-ISL". (deze kost rond de 150,-)

Maar.......eerst proberen!!!

Succes met je "zoektocht" !!!

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op augustus 08, 2010, 23:02:14
Niet om te stoken maar dit is echt genoeg.

Je hebt daar ook een iets beter afgeschermde variant van met dezelfde eigenschappen,die kabels werden destijds bij een Marantz DD-92 geleverd .
De meeste mensen gebruiken overigs wel de afgebeelde interlinks  :wink:
En als je van gordijnen af wil zou je eens Magnepan 3.3R moeten beluisteren  pompom

Voor diegene die zelf interlinks wil gaan maken zijn er WBT imitaties te koop voor €1,- pst ,je dient er wel 1000 stuks af te nemen ..... maar dat mag geen probleem zijn als je een groep-buy doet ,per persoon neem je er dan 150 stuks af  :-D
Dan is er nog een kabel zoals de Prefer kabel .... zie link: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=418384 ,100 meter kabel erbij en evt wat afwerkmateriaal en je hebt interlinks voor het leven  pompom ,wat je overhoud kan je voor een aardige duit weer verpatsen  8-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303