Show jouw cd-collectie opbergsysteem.

Gestart door Vanhal, april 01, 2007, 13:32:17

Vorige topic - Volgende topic

Vanhal

Om inspiratie op te doen voor mijn cdcollectie (ik heb ze nu op stapels in een kastje staan, wil naar een mooiere oplossing) show hier foto's van de manier waarop je je cdcollectie opbergt.  8-)

Stadium III

hier liggen ze bij ons in :

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Nicowico

Z? heb ik ze opgeborgen. Een zelf gemaakt CD-rek. 6 draadeinden van 2 m. lengte, wat buizen geanodiseerd aluminium en wat plankjes. Voor de afmetingen kan je natuurlijk nemen wat jij wil evenals de kleur van het hout. Kortom je kan het precies op maat maken. Zo kan je ook een DVD-rek of een combinatie van beiden maken. Middagje knutselen en klaar.

[wegens disk ruimte verwijderd]
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

tdlofcc

Waar heb je die draadeindes van 2m vandaan ?
Heb zelf ook langere nodig voor mijn nieuwe audio-rack ...

Nicowico

Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

Vlearmoes

Citaat van: Stadium III op april 01, 2007, 15:07:26
hier liggen ze bij ons in :

Stadium III

Mooi dressoir  :-o

dat zoeken wij ook nog  :-P
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

pietje klerkx in waalwijk is ie te koop !
Hier ook maar dan moet je met een mooi bedrag komen  :-D

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cornelis1921

stupid LBG-Ulft!!! Kijk op cd-rek.nl  Erg goede en degelijke rekken in diverse soorten en maten, alleen lage(re) WAF dan wanneer ze weggewerkt zijn vrees ik.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

janlemmens

De oplossing om je cd's goed op te slaan is met EAC je cd's op een NAS te zetten, een losse DAC aan te schaffen en dan  via een netwerk je muziek naar je versterker/receiver te streamen.
Een iets andere manier van "opbergen" die bij veel mensen in eerste instantie doet protesteren, maar loop eens een hifi zaak binnen en luister eens. Je zal versteld staan van de geluidskwaliteit.

groet, Jan Lemmens

Audiotic

3500 CD's, veilig hierin opgeborgen :-)

Zoals net gezegd: ideaal en met goede streamer een kwaliteit waar ongeveer geen speler aan kan tippen.

Bijkomend voordeel: hoge WAF (Woman Acceptance Factor)

:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Vinnyvinz

Ideaal, geen geklooi meer met losse schijfjes en zoeken gaat ook veel makkelijker.

Audiotic

Helemaal mee eens. Wat voor streamer?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Whisper.nl

Citaat van: Audiotic op september 30, 2012, 15:56:39

Mmmmmm nu wijken jullie wel erg af van de TS z'n vraag.

Mischien wel een idee om hier een apart topic voor aan te maken.

WIE GEBRUIKT WELKE STREAMER.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Vinnyvinz

Citaat van: Audiotic op september 30, 2012, 15:56:39

via mijn sr7005 evt met tussenkomst van mijn laptop of tel... ook via mijn ud kan je streamen, maar dat wordt zo omslachtig. Meestal zet ik Itunes gewoon op shuffle......