Monitor Luidsprekers voor kamer van 30 vierkante meter

Gestart door Marantz 81, juli 06, 2010, 21:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Hallo

volgend jaar ben ik van plan om over te stappen op goede monitor luidsprekers ,maar aangezien mijn woonkamer dan aardig groot is   4,8 bij 6,2 meter  vindt ik het nogal moeilijk voor welke te kiezen en of je wel genoeg vulling krijgt in de ruimte ik wil geen overweldigend geluid ,maar zo muzikaal mogelijk  :-)  luister meestal op normaal niveau soms iets harder ,maar nooit echt hard ( ja als ik geen buren zou hebben )

de merken waar ik me eigen op richt zijn

Dynaudio KLIK

Focal  KLIK

DLS  KLIK


Zover ik zelf weet hoe moeilijk deze speakers zijn aan te sturen /in volgorde van makkelijk naar moeilijk   

FOCAL/DLS/DYNAUDIO



groeten Arjan


lo

Je kent mijn voorkeur :-D
Dynaudio is geen moeilijke speaker. Ze hebben een nagenoeg recht impedantie verloop. Om ze te laten presteren heb je wel een dynamische versterker nodig :yes:
Eventueel nog de monitoren uit de contour line overwegen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Als de DLS sound je nu bevalt lijkt de M60 een logische keuze.
Mooie luidspreker  :-)

Waarom een monitor?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

ik ben ook helemaal weg van Dynaudio die 52SE heeft drivers uit de contour serie  :wink:  heb paar jaar terug ook al naar diverse andere dynaudio speakers geluisterd

die focal serie vindt ik ook bijzonder mooi klinken ( de grote broer bij edwin gehoord )

DLS weet ik niet zo omdat ik die serie nooit gehoord heb

gerard

Tja er zijn erg veel goede reakties over de Dynaudio 52SE, lijkt me idd een fijne luidspreker.
Voordeel: kan je tzt weer eens upgraden naar een zwaardere versterker om ze echt goed aan te sturen voor een betere contrôle  :-)
(misschien niet echt nodig maar schijnt toch wel winst op te leveren qua geluid..)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

ja klopt  :yes: ik heb er ook naar gezocht wat andere mensen erover te zeggen hadden

monitor omdat ze erg muzikaal en strak klinken ,en je harder kunt draaien zonder dat men buren er last van hebben omdat ze volledig ontkoppeld staan  :wink:

gerard

Citaat van: Marantz 81 op juli 06, 2010, 21:49:08
monitor omdat ze erg muzikaal en strak klinken

Goeie reden  :yes:  akoestiek is vaak lastig, dan heb je met een monitor toch minder snel problemen met de laagweergave.

Ondanks dat de kleine zuiltjes niet echt diep gaan (mijn MA RS6 en jouw DLR 55 ed) blijf ik het toch lastig vinden met plaatsing / lekkere laagweergave, zonder de hele woonkamer op de muziek in te richten.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

Ik zit aan hetzelfde te denken aangezien mijn huidige speakers echt een monsterachtig laag weergeven. Supermooi en strak maar ik ben bang dat de onderbuurvrouw van haar bank gedreund wordt. Ook al geeft ze aan dat ik gewoon lekker muziek moet blijven draaien, "wordt je vrolijk van" zegt ze  hello HB

Dus ik zoek met je mee. :D

lo

Hele mooie reacties tot nu Arjan pompom pompom
Ik denk dat je redelijk goed weet wat je wil :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

 :yes:  alleen nog geen antwoord gehad m.b.t mijn vraag over de grote van de luisterruimte ?


kwam dit stukje tekst nog tegen ,mooi verwoord  :-)

Ons doel is om audiosystemen te creëren waarmee we maximaal kunnen genieten van muziek. We zoeken niet naar een indrukwekkende 'sound', we willen worden geraakt door de muzikale performance. Hier vind je dus geen constant aanwezige bas en een sprankelend hoog, we willen worden verrast als een nieuwe noot wordt gespeeld. Echte schoonheid is subtiel. We willen dat gevoel dat de muzikanten in onze kamer staan (tastbaar) in plaats van in een virtuele soundstage. Systemen die oneindige variaties bieden, waarbij elke opname een nieuw avontuur is in een compleet andere sfeer.

gerard

Volgens mij hebben alle genoemde luidsprekers geen problemen met de groote van je luisterruimte, zo enorm groot is dat nu ook weer niet.  :-)
Je huidige speakers doen praktisch hetzelfde.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

Is inderdaad geen extreem grote ruimte, een speaker die daar moeite mee heeft zou zichzelf als koptelefoon moeten verkopen.

MadVillain

Hahahaha, ik lig vaak dubbel van jouw reacties. Of ik het er nou mee eens ben of niet :)


Het is misschien een idee om eens te kijken voor de Master Three. Ik heb ze ooit eens gehoord en die speakers klinken echt groots!
Ogen dicht en je hebt het idee dat er een vloerstaander voor je staat.

Marvin

Kijk eens uit naar een aktieve speaker, geen gedoe met versterker upgrade of iets dergerlijks.
Gewoon een uitgebalanceerde set met een degelijk afgestemde versterker erin.
Geen gedoe moet bi-wire/amp. Gewoon recht toe recht aan!
Met welk merk je dat doet is persoonlijk, zelf zou ik eens kijken naar het merk beginnend met 'T' en eindigend op 'annoy' ...   :-D clown1