Monitor Luidsprekers voor kamer van 30 vierkante meter

Gestart door Marantz 81, juli 06, 2010, 21:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

die master three heb ik wel eens voorbij zien komen hier ,maar ik wou het voorlopig bij de merken houden die ik aangaf  :wink: totem heb ik wel veel goeds over gelezen maar nooit gehoord

het is er weer een van de bovenste plank die opmerking  :schater: :schater: :wink:  zichzelf verkopen als koptelefoon  :-D

ik vraag het niet voor niks he  byebye

MadVillain

koptelefoon aan de muur, volume op +100 en genieten maar?

Marvin

Een mooie Adam aktieve speaker misschien?
Ik heb die krengen nog nooit gehoord, maar dat schijnt toch wel erg mooi te zijn.

lo

Even aansluiten op de hint van marvin. Van het merk wat begint met D en eindigt op io staan ook nog een aantal mooie aktieve monitoren op MP. Totem heeft ook 1 of meerdere mooie monitoren (lijken op de 52 SE)
Mbt je kamer denk   ik dat nagenoeg alle monitoren die genoemd zijn wel voldoen. Het zal een kwestie van smaak gaan worden denk ik.
Succes.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Aktief met een DSP filter erin, lijkt me logisch... (Om maar even in de voetbal sfeer te blijven).

Marantz 81

ok dan weet ik dat m.b.t de oppervlakte woonkamer  :-)

wil geen actieve luidsprekers  :no:

Marvin

Dat moet/mag je uiteraard zelf weten, maar waarom niet?

Marantz 81

omdat ik al een versterker heb ,dan ga je alleen nog het voor versterker gedeelte gebruiken ,moet ik weer RCA kabels gaan kopen vanaf de voorversterker naar de actieve speakers ,en ik heb net dure luidsprekers kabels gekocht ,en je kunt niet meer upgraden met je versterker  :-)

Marvin


mars

oi,

Ik ga mee met het voor stel van madvillian;......................


MASTER THREE :yes:... notworthy..... :kwijl:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SMarcel

#25
Beste Arjan,

Ik heb hem nog niet voorbij zien komen, maar wel meerdere malen mogen beluisteren en dan
heb ik het over een super monitor luidspreker, de DIAPASON ADAMANTES.

Zie hieronder een beschrijving van deze speaker:



De ontwikkeling van de Diapason-directdrive-woofer heeft de aanleiding gegeven om de Adamantes Limited Edition en later de Karis te bouwen. Met de Adamantes II zijn wij ons bedrijf gestart. De Adamantes Limited Edition sloeg op de eerste VAD-show in Veldhoven in als een bom De Adamantes LE is/was een gepolitoerde, op een metalen stand gepositioneerde monitor luidspreker die van massief walnotenhout is gemaakt. Het laag uit de relatief kleine kast is ongekend goed. Dit is mede het gevolg van de direct drive woofer. Dit betekent direct aangedreven door de versterker, dus zonder filter. Daardoor is het rendement hoger, en de timing van de woofer gelijk is geworden aan die van de tweeter. Het geluidsbeeld is daardoor veel homogener. De luidspreker fungeert bijna als een puntbron. De ruimtelijkheid van de Diapason luidsprekers is daarom bijzonder goed. De Adamantes LE wordt niet meer gemaakt. Nu is er de Adamantes III met de zelfde componenten, ook van massief walnotenhout, maar dan niet gepolitoerd.

KASTCONSTRUCTIE

De luidsprekerkasten van Diapason zijn bijna allemaal gemaakt van massief hout. Door de betere stijfheid is er dan veel minder negatieve invloed van ongewenste resonanties. De luidsprekerkasten van Diapason zijn gebouwd als een muziekinstrument. Alessandro Schiavi is afkomstig uit een familie van muziekinstrumentbouwers. Hij heeft geleerd dat je resonanties ook kunt gebruiken om een uitstekend resultaat te krijgen. De meeste fabrikanten bouwen een verzwaarde kast om de luidsprekers in te sluiten. Het gevolg is een zwaar, meer doods geluid. Wat we willen is juist een luchtig en goed gedefinieerd geluid. Met name de modellen in de Reference Serie hebben kasten die massief, stijf en relatief licht zijn. Door de unieke constructie resoneert de kast mee met alle aangevoerde frequenties van de luidsprekerunit. Om het effect hiervan te kunnen beoordelen, kunt u het beste de proef op de som nemen bij een goed opgestelde demo van bijvoorbeeld de Adamantes. Denk overigens niet dat de kastwanden van de Diapason luidsprekers zo dun zijn als van een basgitaar, viool of cello. De kastwanden zijn 2,5 cm dik. De Adamantes III is opgebouwd uit ongeveer 32 staven hout. De Diapason kasten worden gemaakt bij verschillende meubelmakers in Noord-Italie. Voor de units gebruikt Schiavi vooral Seas (woofers) en Scanspeak (tweeters). De filters zijn steeds "hardwired", dus niet op een print.

De rendementen van de Diapason luidsprekers zijn relatief hoog. Deze luidsprekers kunnen daarom door heel veel soorten versterkers worden aangestuurd.

Bij een T-opstelling, een niet al te moeilijke kamerakoestiek en aansturing door goede apparatuur ontstaat ook bij stereo al een "douche van geluid". Door de zuiverheid en ruimtelijkheid van de weergave kunnen Diapasons in een thuisbioscoopsysteem een heel aangenaam en voelbaar film- en muziekgebeuren tot leven brengen.
[/i]


Maar in mijn ogen een absolute aanrader en zeker een mooie monitor speaker.

Groeten,

Marcel 

Perfect_audio

Citaat van: Marantz 81 op juli 06, 2010, 21:22:28
Hallo

volgend jaar ben ik van plan om over te stappen op goede monitor luidsprekers ,maar aangezien mijn woonkamer dan aardig groot is   4,8 bij 6,2 meter  vindt ik het nogal moeilijk voor welke te kiezen en of je wel genoeg vulling krijgt in de ruimte ik wil geen overweldigend geluid ,maar zo muzikaal mogelijk  :-)  luister meestal op normaal niveau soms iets harder ,maar nooit echt hard ( ja als ik geen buren zou hebben )

Wat dacht je van deze: Indiana Line Musa 205 : KLIK

Ronald
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marantz 81

@Smarcel

Aparte luidsprekers ,maar veeeeeeeeeels te duur , 5000 euro per paar  :-o

wel een leuke luidspreker ronald ,maar zoek het wat hoger op  :wink:

Marvin


Marvin