Old legend vs fresh tech

Gestart door Zoldar, juni 30, 2010, 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Wat klint beter?

CD-10, legende, gebouwd als een tank, kan makkelijk meekomen met nieuwkomers!
13 (48.1%)
SA 7001 KI, vergeet die oude meuk, nieuwere DAC's, goed gebouwd en alle lessen van de oudjes erin verwerkt!
9 (33.3%)
Rega Apollo, ban mij maar, die marantz cd spelers zijn mij te lief ;)
1 (3.7%)
Laat je niet gek maken. Het maakt niets uit. Klinkt allemaal hetzelfde!
4 (14.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

jowa

Hé daar konden we niet uit kiezen!  :-o
In ieder geval heel erg gefeliciteerd met je nieuwe speler, heel goede en mooie keuze  pompom

Heeft bij mij ook in de belangstelling gestaan als vervanging van de DV-8300 (had toen nl al een Bluray speler van Sony) voor het afspelen van SACD's.

Zoldar

Citaat van: WimPeu op juli 05, 2010, 18:27:30
Toch leuk dat iemand eens naar je luisterd. :-D
Heel veel plezier met deze zeer mooie speler! pompom

En ik ben heel blij met je advies. Het ging op het laatst om een CD-16 of deze SA8003. Als eerste gaan luisteren naar de SA8003. En die stond niet in het originele rijtje inderdaad.

De SA7001KI viel op een gegeven moment een beetje af vanwege geluiden die ik hoorde over iets achter blijvende basweergave. En dat is nu net de zwakke plek binnen mijn installatie (speakers en koptelefoon).

Dus zou de CD-16 de aangewezen speler zijn. Echter....lees ik ook veel over CD-16's die nu gemodificeerd worden met clocks en andere op-amps om resolutie en laagweergave naar hedendaagse top te brengen. hmmm eerst een CD-16 (rond de 400 eur) kopen en daarna weer investeren in upgrade's (250 of meer euri).

In de tussentijd kwam de SA8003 in beeld en foka had een mooie prijs ervoor. 579 euri  HB. Dus hup luisteren naar dat ding. En meteen verkocht  :-D

Tijd zal leren of het een goede keuze was. Voorlopig nog wat verder in laten spelen en dan eens een goede AB doen met zijn voorouder: de CD-52 mkII SE.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Gefeliciteerd met deze mooie SACD speler  :yes:

ik heb SA7001 KI gestemd , omdat CD10 mij niets zegt ook niet in welke rang deze valt

vindt de 7001 sowieso ook mooier maar belangrijker is het geluid wat die voortbrengt  notworthy

SA8003 vindt ik nog mooier

je had het over een vergelijk met tussen SA7001KI EN SA8003  ,maar hoe heb je deze vergleken dan thuis op je eigen installatie ??

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op juli 05, 2010, 19:10:04

Dus zou de CD-16 de aangewezen speler zijn. Echter....lees ik ook veel over CD-16's die nu gemodificeerd worden met clocks en andere op-amps om resolutie en laagweergave naar hedendaagse top te brengen. hmmm eerst een CD-16 (rond de 400 eur) kopen en daarna weer investeren in upgrade's (250 of meer euri).

Sorry dat ik het zeg ... maar deze argumentatie vind ik belachelijk ,het is namelijk zo dat wanneer men de behoefte heeft om een cd speler te veranderen.......of als je het modificeren wilt noemen dat dan ieder apparaat wel in aanmerking komt .

Bovendien ben ik wel van mening dat de hedendaagse topspelers die op technische vlak niet of nauwelijks verschillen met top spelers van vroeger,de vraag is echter ..... halen de nieuwste spelers de respectabele leeftijd van 20+ jr nog wel ? ,die vraag komt in mij op vanwege de afnemende degelijkheid mbt de loopwerk mechanisme ,maar goed dat zien we over 20 jr wel  :-D

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mars

oi stupid

ja vind ik ook.

Kijk merken als ''wadia'' enz enz zullen 20 jaar wel halen.   Maar over het algemeen was kwaliteit vroeger , vaker te vinden dan nu.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Wat heb je aan een speler die nu nog 20+ jaar mee gaat dan? De CD is aan het eind van zijn bestaansrecht.
Ik weet dat de Old Skool Boys het niet met me eens zullen zijn maar streaming audio is de toekomst. Sterker nog streaming audio is het heden... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Citaat van: Marco op juli 07, 2010, 11:12:49
Sorry dat ik het zeg ... maar deze argumentatie vind ik belachelijk ,het is namelijk zo dat wanneer men de behoefte heeft om een cd speler te veranderen.......of als je het modificeren wilt noemen dat dan ieder apparaat wel in aanmerking komt .

Bovendien ben ik wel van mening dat de hedendaagse topspelers die op technische vlak niet of nauwelijks verschillen met top spelers van vroeger,de vraag is echter ..... halen de nieuwste spelers de respectabele leeftijd van 20+ jr nog wel ? ,die vraag komt in mij op vanwege de afnemende degelijkheid mbt de loopwerk mechanisme ,maar goed dat zien we over 20 jr wel  :-D

grtz Marco

Geeft niet Marco. Het doet mij niets om jou aan te geven dat je argumentatie kant noch wal slaat.

Over het algemeen worden oudere spelers gemodificeerd. Nieuwere niet. Check voor de grap marktplaats. Tel het aantal gemodificeerde moderne Marantz SA 11/12 etc.? ZERO hits. En zoek dan eens een aantal CD-10/CD-16. Vaak is daar al iets aan gedaan. (clock/op amps/bitumen/netsnoer). Ik zeg niet dat het fout of goed is. Maar ik zou het zelf zeker overwegen, heb al hier en daar geïnformeerd. En dan kom je qua kosten ongeveer hetzelfde uit als een nieuwe SA8003.

Dat het loopwerk beter is geloof ik 100%. En toch is het een flut argument. Mijn huidige CD-52 is nu 17 jaar oud en doet het prima. Dus een CD-10 ook zo iets. Dus ga ik nu investeren in een cd-peler waarvan ik verwacht datie 34 jaar mee moet? Omdat alle huidige CD-spelers het niet gaan redden?

Dus mijn afweging was +15 jaar oud en waarschijnlijk modificeren of nieuw, garantie met flut loopwerkje  . Ik heb voor het laatste gekozen.

Ik ben hier niet om de CD-10/CD-16 af te zeiken of wat ook en ga zeker geen roze bril op mijn kop zetten voor alles wat nieuw is. Ik ben oprecht benieuwd naar wat de verschillen zijn. Dus als iemand met een CD-16/CD-10 onder het genot van een kopje koffie een AB sessie wil doen, prima.

De SA8003 is nu redelijk ingespeeld en gaat het binnenkort opnemen tegen zijn jongere broer de CD52 mkII SE.

1 ding weet ik wel. SACD is uber uber mooi. Ik heb de speler daar niet op uitgekozen maar zit met soms met open mond te luisteren. Dat was met de CD-16/CD-10 niet gelukt.

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op juli 06, 2010, 20:07:33
Gefeliciteerd met deze mooie SACD speler  :yes:

ik heb SA7001 KI gestemd , omdat CD10 mij niets zegt ook niet in welke rang deze valt

vindt de 7001 sowieso ook mooier maar belangrijker is het geluid wat die voortbrengt  notworthy

SA8003 vindt ik nog mooier

je had het over een vergelijk met tussen SA7001KI EN SA8003  ,maar hoe heb je deze vergleken dan thuis op je eigen installatie ??

SA7001KI heb ik niet beluisterd en kan daar dus niets over zeggen. Maar de prijsverschil tussen 2de hands 7001KI en nieuwe SA8003 is niet erg groot. vandaar uit de nieuwe lichting liever in de winkel met garantie.

Marantz 81

Ah ok  :-)  omdat je schreef over het verschil in laagweergave ,maar alleen gelezen dus

misschien is de SA8003 wel weer beter in princiepe zelfde als SA7001KI  alleen nieuwer jasje

niet zo boeiend allemaal eigenlijk als je echt het hoort moet je dat 1op1 doen en heel bekend zijn met je eigen installatie en afgespeelde CD,s

het zijn allebei prachtige SACD spelers , heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik de SA7001KI gekocht heb  pompom

Zoldar

Klopt. Alleen van horen zeggen. Maar aangezien ik soms de bass drum met een vergrootglas moet zoeken... :roll:

Maar de K7001KI ziet er ook gelikt uit hoor. Denk ook niet dat er bijster veel tussen zal zitten.

Zo. Nu weer even een onderuit met een cd'tje  :mrgreen:

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 07, 2010, 21:53:48
Geeft niet Marco. Het doet mij niets om jou aan te geven dat je argumentatie kant noch wal slaat.

Marco zegt overal bij vind ik

Over het algemeen worden oudere spelers gemodificeerd. Nieuwere niet. Check voor de grap marktplaats. Tel het aantal gemodificeerde moderne Marantz SA 11/12 etc.? ZERO hits. En zoek dan eens een aantal CD-10/CD-16. Vaak is daar al iets aan gedaan. (clock/op amps/bitumen/netsnoer). Ik zeg niet dat het fout of goed is. Maar ik zou het zelf zeker overwegen, heb al hier en daar geïnformeerd. En dan kom je qua kosten ongeveer hetzelfde uit als een nieuwe SA8003.

Waar haal jij die wijsheid vandaan dat het bij de oudere spelers alleen gebeurt en niet bij nieuwere
Vaak zie je bij CD 10/16 staan origineel of bij nieuwere incl. de laatste type opamps of voeding etc.
Een modificatie vind ik persoonlijk alleen maar een klank verandering

En je zegt check MP maar ? heb je het wiel opnieuw uitgevonden of zoiets zijn hier geen debielen

Dat het loopwerk beter is geloof ik 100%. En toch is het een flut argument. Mijn huidige CD-52 is nu 17 jaar oud en doet het prima. Dus een CD-10 ook zo iets. Dus ga ik nu investeren in een cd-peler waarvan ik verwacht datie 34 jaar mee moet? Omdat alle huidige CD-spelers het niet gaan redden?

Je bent het er mee eens maar toch een flut argument vraag dan ook geen advies of raad hier

Dus mijn afweging was +15 jaar oud en waarschijnlijk modificeren of nieuw, garantie met flut loopwerkje  . Ik heb voor het laatste gekozen.

Ik ben hier niet om de CD-10/CD-16 af te zeiken of wat ook en ga zeker geen roze bril op mijn kop zetten voor alles wat nieuw is. Ik ben oprecht benieuwd naar wat de verschillen zijn. Dus als iemand met een CD-16/CD-10 onder het genot van een kopje koffie een AB sessie wil doen, prima.

De SA8003 is nu redelijk ingespeeld en gaat het binnenkort opnemen tegen zijn jongere broer de CD52 mkII SE.

1 ding weet ik wel. SACD is uber uber mooi. Ik heb de speler daar niet op uitgekozen maar zit met soms met open mond te luisteren. Dat was met de CD-16/CD-10 niet gelukt.

Je koopt een SACD speler maar niet voor de SACD ja dan begrijp ik ook gelijk hoe jij dingen ziet niet door een roze bril maar een wc bril
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

Citaat van: WimPeu op juli 07, 2010, 17:20:05
Wat heb je aan een speler die nu nog 20+ jaar mee gaat dan? De CD is aan het eind van zijn bestaansrecht.
Ik weet dat de Old Skool Boys het niet met me eens zullen zijn maar streaming audio is de toekomst. Sterker nog streaming audio is het heden... :yes:

ik ben het helemaal eens met Willem.................maar ik blijf mij verzetten en lekker mijn cd's gewoon kopen.....
Linn verkoopt al geen cd spelers meer.....

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 04, 2010, 17:12:34
Thanx. Eerste indruk is erg positief. Meer verschil dan ik had verwacht met de CD-52 mkII SE. En SACD's klinken echt fenomenaal.

Moet hier wel om lachen alles tot in de puntjes geregeld maar de basis van een goede stabiele ondergrond  :zzz:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

ziet er mooi uit hoor......en mooi dat het geluid ook super is.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Zoldar

Ik regel niets tot in de puntjes. Dat is voor audio nerds die verder geen leven hebben en met bitumen hun cd spelertje gaan beplakken en het hele stroom netwerk gaan zuiveren.

Maar ik kan het natuurlijk gewoon met marco eens zijn over het loopwerk en toch een ander keuze maken.  Dat heet afwegen.

SA8003
+ nieuw dus garantie
+ vergelijkbare prijs met CD-10 of CD-16 plus wat mods
- minder solide loopwerk
sacd was een non-issue. nooit in verdiept

CD-10 CD-16 en ander heilige huisjes
+ de bouw is geweldig. kun je ook van genieten door er alleen naar te kijken
+ vond ik toen al lekker klinken
- nu al 15 jaar oud, still going strong maar voor hoe lang?????
- de idioot die de CD-10 te koop had staan wilde geen foto's sturen etc. geeft geen vertrouwen zo'n marktplaats de

en na wikken en wegen toch de SA8003 gekocht. Ik wist niet dat dat niet mocht mijne heren.

nog steeds sta ik open voor een AB blind test en als de sa 8003 door de mand valt gaat ie meteen op marktplaats en mag je mij pek en veren (en mijn inferiuere bijzet tafeltje) afvoeren.

veel luisterplezier. op welke spelert dan ook.