Old legend vs fresh tech

Gestart door Zoldar, juni 30, 2010, 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Wat klint beter?

CD-10, legende, gebouwd als een tank, kan makkelijk meekomen met nieuwkomers!
13 (48.1%)
SA 7001 KI, vergeet die oude meuk, nieuwere DAC's, goed gebouwd en alle lessen van de oudjes erin verwerkt!
9 (33.3%)
Rega Apollo, ban mij maar, die marantz cd spelers zijn mij te lief ;)
1 (3.7%)
Laat je niet gek maken. Het maakt niets uit. Klinkt allemaal hetzelfde!
4 (14.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2010, 00:36:24

Dus kunnen we nu weer naar de inhoud.
Ja, wat zijn volgens jou de verbeteringen in de afgelopen 20 jr ?
En kan je dit beargumenteren met een goede technische onderbouwing ?

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 08, 2010, 00:40:28
Ja, wat zijn volgens jou de verbeteringen in de afgelopen 20 jr ?
En kan je dit beargumenteren met een goede technische onderbouwing ?

Marco spendeer je tijd in iets wat je oplevert of ben je SM ingesteld  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Marco ik ben geen techneut. Ben ook niet van mening dat de nieuwe generatie cd spelers beter is op DAC niveau.

Maar ik wel wat ik mooi vond of lekker vind klinken. Het enige vergelijk wat ik kan maken is tussen de Marantz CD-52 mkII SE en de SA8003. Als me niet vergis zitten ze redelijk in dezelfde klasse. Mischien dat je dat kunt aanvullen. De SA8003 zit net onder top spelers en dat zat de CD-52 mkII SE geloof ik ook (weet niet zeker).

Zo op het eerste gezicht valt het volgende op na AB over AKG K701 met een koptelefoon versterker die tussen de twee bronnen kan schakelen.

SA8003
wat meer detail in het hoog
wat meer punch van de bass drum
minder sub laag (bij soundtracks)
nooit scherp in het hoog of met SS en in zang
sacd was voor mij een eye opener

CD-52 mkII SE
snare drums en cymbals "tasbaarder"
toch wat schel hier en daar
meer sub bass!
helass mid bass soms afwezig in drukke passages
minder detailering
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

hoe kan je stereo beoordelen want dat is een cd speler als je naar 2 keer een mono signaal luistert
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Ik luister naar 2 keer stereo. de hoofdtelefoonversterker heeft 2 ingangen en je kunt schakelen tussen de twee inputs.

Dennis E36

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2010, 23:46:04
Ik luister naar 2 keer stereo. de hoofdtelefoonversterker heeft 2 ingangen en je kunt schakelen tussen de twee inputs.

Hij bedoeld dat je geen stereo kunt beoordelen middels een koptelefoon. Je luistert immers naar 2x mono.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2010, 23:46:04

nee een hoofdtelefoon is geen echte stereo het lijkt zo maar het is echt 2x mono en je hersenen denken dat het stereo is en maakt er wat van

als je naar speakers luistert krijg je met je linker oor ook wat mee van de rechter speaker en vice versa

met een hoofdtelefoon kan dat niet kan je wel zeggen 2 inputs ? en je kan schakelen maar dat heeft er niks mee te maken

en ga nou niet zeggen dat het niet zo is logisch nadenken aub en denk aan hoe je het beleefd met speakers waarmee je ook de andere speaker steeds hoort dat is niet bij een headset

Zoldar

klopt. ik begreep je post niet. via hoofdetelefoon is het geen stereo. maar ik doe ook geen uitspraken over het stereobeeld. gewoon wat ik heb waargenemomen met de koptelefoon.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 09, 2010, 00:01:41
klopt. ik begreep je post niet. via hoofdetelefoon is het geen stereo. maar ik doe ook geen uitspraken over het stereobeeld. gewoon wat ik heb waargenemomen met de koptelefoon.

ja maar je geeft jouw ervaring over een produkt wat stereo is ? hoe kan je dan iets beoordelen als je het hebt over minder detaillering dan zou ik is een keer naar stereo gaan luisteren

maar dat is mijn mening

Zoldar

ik beschrijf wat ik hoor en wel of niet lekker vind over de k701. en die ervaring kun je strikt genomen alleen toepassen op andere hoofdtelefoongebruiker.

op dit moment staat mijn stereo speakers (plus sub) wegens ruimte gebrek in de berging. vandaar mijn tijdelijke toevlucht naar head-fi. versterker en dergelijke staan wel in de kamer maar draaien op b-speakers (tannoy sixes 602) die minder stabiel staan opgesteld dan mijn bijzetaffeltje.

maar over de klank kleur, scherpte ed kun je best wat opmaken. imho.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 09, 2010, 00:31:17
ik beschrijf wat ik hoor en wel of niet lekker vind over de k701. en die ervaring kun je strikt genomen alleen toepassen op andere hoofdtelefoongebruiker.

op dit moment staat mijn stereo speakers (plus sub) wegens ruimte gebrek in de berging. vandaar mijn tijdelijke toevlucht naar head-fi. versterker en dergelijke staan wel in de kamer maar draaien op b-speakers (tannoy sixes 602) die minder stabiel staan opgesteld dan mijn bijzetaffeltje.

maar over de klank kleur, scherpte ed kun je best wat opmaken. imho.

Je hebt gelijk
Als jij dat waar neemt
Vind het ook wel goed dat je het deelt wat je ervaart
En sommige critici zijn ook best wel aardig hoor je moet maar denken die hebben geen mooie headset

Zoldar

no problems. het zonnetje schijnt. en ik krijg vandaag een sacd van diane krall binnen pompom. ik roei nu met de riemen die ik heb(koptelefoon tot we groter gaan wonen). en dat is prima.

ik zou beide spelers natuurlijk kunnen aansluiten op de stereo. maar als ik van die opstelling een foto maak ga je waarschijnlijk heel hard lachen  clown1

in ieder geval de mensen hier bedanken voor de discussie. zonder de tips van hier had ik niet eens de SA8003 overwogen.

en ik ben nu toch een happy audiofiel!

ik maak nog geen oordeel over wat ik prefereer. old CD52-mkII SE of nieuw SA8003. beide geven een andere interpretatie van de muziek. bovendien heeft de SA8003 in de afgelopen dagen nog redelijk wat veranderingen ondergaan qua burn-in.

Zoldar

oops dubbel post. anyways. geniet van de muziek!

WimPeu

Citaat van: Zoldar op juli 09, 2010, 10:42:53
no problems. het zonnetje schijnt. en ik krijg vandaag een sacd van diane krall binnen pompom. ik roei nu met de riemen die ik heb(koptelefoon tot we groter gaan wonen). en dat is prima.

ik zou beide spelers natuurlijk kunnen aansluiten op de stereo. maar als ik van die opstelling een foto maak ga je waarschijnlijk heel hard lachen  clown1

in ieder geval de mensen hier bedanken voor de discussie. zonder de tips van hier had ik niet eens de SA8003 overwogen.

en ik ben nu toch een happy audiofiel!

ik maak nog geen oordeel over wat ik prefereer. old CD52-mkII SE of nieuw SA8003. beide geven een andere interpretatie van de muziek. bovendien heeft de SA8003 in de afgelopen dagen nog redelijk wat veranderingen ondergaan qua burn-in.

Je hebt imho een zeer goede keuze gemaakt, geniet er maar leker van!! pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Citaat van: WimPeu op juli 07, 2010, 17:20:05
Wat heb je aan een speler die nu nog 20+ jaar mee gaat dan? De CD is aan het eind van zijn bestaansrecht.
Ik weet dat de Old Skool Boys het niet met me eens zullen zijn maar streaming audio is de toekomst. Sterker nog streaming audio is het heden... :yes:

oi,

ja oke ,

maar aan de andere kant was de LP (vinyl) 20 jaar geleden ook aan het eind van zijn bestaansrecht.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun