Wim en jowa
bedankt voor het delen van jullie ervaringen. De CD-10 laat ik aan mij voorbij gaan. Ik vertrouw de zaak niet. Maar ik heb nog wel een CD-16 op het oog. En toch lonkt de SA8003 nog steeds.
Ik ben uit op een muzikaal, iets warme sound. Ik luister met name met de AKG K701 koptelefoon via een hoofdetelfoonversterker die zeer weinig "negative feedback" gebruikt. Een beetje zoals de klasse A eindtrap van de Densen B-410 cd-speler. De akg werkt als een HD vergrootglas. Elk detail hoor je. Elke adem, elke schuifel van een drummer in de opname ruimte. Het is ook een muzikale weergave die de emoties van de artiest kan overbrengen. De sub bass is fenomenaal, doe een soundtrack in de cd speler en je hoort bass die mijn subwoofer niet kan reproduceren (maar dan zonder het gevoel helaas). Als ik deze weergave uit luidsprekers zou willen krijgen ben ik 10K plus kwijt, zo veel detail. Er is dus potentie voor goede versterking en een goede bron. Maar de mid bass is wel eens afwezig en soms wat schel. De versterker is met de hand gebouwd in engeland en heeft een mooie heldere warme sound. Ik ben er bijna.
ergo ik zoek een cd speler die een beetje warm is maar de bass echt goed doet en super detail kan weergeven.
dilemma: CD-16 is warm maar niet zo goed in bass en niet het uiterste in detail. alles wat ik lees over de SA8003 is super bass en detail.
keuzes keuzes