Speakers gezocht voor een Marantz PM15

Gestart door Rutger1, juni 25, 2010, 15:41:11

Vorige topic - Volgende topic

Rutger1

zeker leuk, maar heb helaas ff wat geld tekort ;)

-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

johanegg

weet niet of je er al uit bent maar kijk eens op Artcoustic.com.
Heb deze al een aantal malen geplaatst en gebruik deze zelf op een marantz.

Musicman

IK heb nog een paar schitterende Visaton "Skyline's"te koop staan.

Deze zijn 4 jaar geleden gebouwd met uitsluitend goede componenten. notworthy
(24mm MDF kasten, intern met teflon bekabeling, scheidingsfilter met "Tritec" spoelen en MKP+ elco's, enz)

Ze klinken helder, gedefinieert en hebben een ongelofelijk strak laag.
(natuurlijk wel afhankelijk van de gebruikte set en de aangesloten bekabeling) :wink:

GR, pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

211

...
Zolang je maar geniet....

pearl10

Ook net nieuw op het forum. Speel al jaren met Audio Physic en klinkt super mooi. Begonnen met Audio Physic Tempo en sinds 4 jaar de Scorpio. De combinatie Marantz/Audio Physic klopt: sprankelend hoog, fantastisch midden en uitstekend laag. Experimenteer ook met kabels. Pas ben ik overgestapt van Nordost naar Senergistic Research (beide Amerikaans); dit zijn waanzinnig goede kabels met actieve afscherming. Zoals alles in het leven is mijn mening en smaak subjectief, dus luister zelf!
Mijn set: SR14 mkII surround reciever, SA KI-Pearl, UD8004, front Audio Physic Scorpio, bekabeling Synergistic Research

MadVillain

Join the club! Nog een AP liefhebber :D  notworthy

Rutger1

mmm de laatste tijd weer aan het orienteren op speakers (had wat financiele meevallers).

Maar zoals altijd de keuzes wat ik met mn geld ga doen (motorrijles etc of speakers enzo :))

Verder ben nu aan het kijken naar of Audio Physics of een Von Schweikert VR-4 JR.

Kent iemand hier de von schweikert? (woensdag ga ik zelf even luisteren met mn eigen pm15 :))
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

audiof. zonder budget

Ik heb een tijdje vertoefd in Amerika (als economisch dwangarbeider; nl. werk) en daar is Von Schweikert wel heel erg bekend. Logisch, het is tenslotte hun thuismarkt. Amerikanen kopen graag "American Made" spullen en dragen dat ook graag over.

Het gemeubileerde appartement in Houston wat ik tijdelijk mocht betrekken had deze jongens staan. Deze speakers hebben een paar hele leuke gizmo's. De tweeter op de achterkant (ik weet het , ze zijn niet de enige die dit doen en het wordt al langer toegepast) moet zorgen voor de Virtual Reality beleving. Daarbij kun je de presence hiervan regelen (met handgewonden potmeter).

Het basgedeelte is overigens typisch Amerikaans en dus (over)duidelijk aanwezig, geen probleem alles is te temperen. Ik vond het persoonlijk wel erg prettig (de gemiddelde Amerikaanse woonkamer is nogal groot +/- 80 - 100m2). Bedenk wel dat deze "jongens" een flinke powerplant nodig hebben. Ze werden daar gevoed met de MA-700's en die pasten daar goed bij, alhoewel ik op wat (redelijk wat) hoger vermogen het idee had dat deze zelfs niet genoeg "juice" hadden.

Mijn ervaring met deze jongens zegt me dat je PM-15 niet toereikend is ondanks dit een hele prettige, sterke en goedklinkende versterker is.

Enne, zelfs voor de tweedehands prijs van deze jongens, kun je heel wat motor rijlessen nemen :wink: :wink:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

lo

Rutger heeft volgens mij de "oude PM15" en da's toch een behoorlijk bakbeest volgens mij.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

audiof. zonder budget

Citaat van: lo op april 07, 2011, 10:44:38
Rutger heeft volgens mij de "oude PM15" en da's toch een behoorlijk bakbeest volgens mij.

groet,

lo

Klopt, maar toch te krap voor deze jongens. De MA-700 levert ook nog altijd 200 Wrms@8 ohm en 300 Wrms @ 4 ohm..... De baskasten zijn 4 ohm en de het monitor gedeelte is 8 ohm. Ze geven deze kasten op voor gemiddeld 6 ohm... dus voor het gemak zal de MA-700 ongeveer 250 Wrms leveren... en mocht echt meer zijn voor deze speakers....

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

lo

Oké, maar d'r zijn toch nog wel minder "sap" vragende von Sweikert speakers?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rutger1

Klopt lijkt me overigens gezien het prijskaartje van de vr4 jr (2000 eur vraagprijs) dat mijn pm15 dit prima aan zou moeten kunnen.
Dit zijn niet de grote von schweikerts.

Dit zijn ze btw:

Rutger1

Overigens ga ik as woensdag gewoon luisteren, ben zelf wel erg benieuwd naar de klank ism de PM15.

Indien deze inderdaad te kort schiet dan merk ik dat snel genoeg.

(zie alleen even op tegen het verschouwen weer van de pm ruim 30kilo  :-D)

lo

steekwagentje  notworthy :schater:

Heb ik ook met mijn CD spelert van 27 kg, niet leuk om mee te sjouwen :no:

Rutger1

jah idd, steekkar is wel zo fijn dan  :-D

Helaas moet ik nog van een stijle trap af... (geen lift) Dus wordt weer oppassen, maja je moet er wat voor over hebben he  :wink:

Hoop dat de speakerts het waard zijn