Ik heb een tijdje vertoefd in Amerika (als economisch dwangarbeider; nl. werk) en daar is Von Schweikert wel heel erg bekend. Logisch, het is tenslotte hun thuismarkt. Amerikanen kopen graag "American Made" spullen en dragen dat ook graag over.
Het gemeubileerde appartement in Houston wat ik tijdelijk mocht betrekken had deze jongens staan. Deze speakers hebben een paar hele leuke gizmo's. De tweeter op de achterkant (ik weet het , ze zijn niet de enige die dit doen en het wordt al langer toegepast) moet zorgen voor de
Virtual
Reality beleving. Daarbij kun je de presence hiervan regelen (met handgewonden potmeter).
Het basgedeelte is overigens typisch Amerikaans en dus (over)duidelijk aanwezig, geen probleem alles is te temperen. Ik vond het persoonlijk wel erg prettig (de gemiddelde Amerikaanse woonkamer is nogal groot +/- 80 - 100m2). Bedenk wel dat deze "jongens" een flinke powerplant nodig hebben. Ze werden daar gevoed met de MA-700's en die pasten daar goed bij, alhoewel ik op wat (redelijk wat) hoger vermogen het idee had dat deze zelfs niet genoeg "juice" hadden.
Mijn ervaring met deze jongens zegt me dat je PM-15 niet toereikend is ondanks dit een hele prettige, sterke en goedklinkende versterker is.
Enne, zelfs voor de tweedehands prijs van deze jongens, kun je heel wat motor rijlessen nemen