Speakers gezocht voor een Marantz PM15

Gestart door Rutger1, juni 25, 2010, 15:41:11

Vorige topic - Volgende topic

211

...
Zolang je maar geniet....

Marantz 81

Mooi zeg  notworthy 

je mag wel een steekwagentje meenemen  :schater: 130 pond per stuk  :-o

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Eip

Mooie kleur ook, veel luisterplezier gewenst. 
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Rutger1

Thx gents, er zit ook voor 30kg aan lood in (betere bass tot gevolg)

Ben erg benieuwd hoe deze in mijn eigen kamer klinkt... Maargoed nog een paar dagen geduld.

Moet alleen nog even een vriend regelen die mee gaat helpen tillen enzo  clown1
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Rutger1

Vanavond de speakers ophalen, ben erg benieuwd hoe ze thuis klinken op de totale set :)

Hoop overigens dat eea enigszins aangesloten kan worden (en dus niet weer nieuwe iconns moet halen voor mn mit kabeltjes..) Naja we zien wel.

*kan niet wachten*
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Perfect_audio

Citaat van: Rutger1 op april 07, 2011, 09:39:15
Kent iemand hier de von schweikert? (woensdag ga ik zelf even luisteren met mn eigen pm15 :))

Zeker! Ik heb ze ook en ze gaan nevernooit meer weg.
Ook met loodkorrels gevuld: een zeer strakke bas. Ik heb ze op wielen gezet want anders zijn ze niet meer te verplaatsen. In de schroefdraad van de bodemplaat passen de houders van draaibare wielen (bouwmarkt). Voor een harde vloer kun je dan voor wielen met rubber kiezen. Met al dat loodgewicht zakken de spikes in de houten vloer.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Rutger1

Citaat van: Perfect_audio op april 19, 2011, 10:10:27
Zeker! Ik heb ze ook en ze gaan nevernooit meer weg.
Ook met loodkorrels gevuld: een zeer strakke bas. Ik heb ze op wielen gezet want anders zijn ze niet meer te verplaatsen. In de schroefdraad van de bodemplaat passen de houders van draaibare wielen (bouwmarkt). Voor een harde vloer kun je dan voor wielen met rubber kiezen. Met al dat loodgewicht zakken de spikes in de houten vloer.

Ron

Ok, jij hebt ook de vr4 jr? En op wat heb je het aangesloten?

Perfect_audio

Citaat van: Rutger1 op april 19, 2011, 10:17:57
Ok, jij hebt ook de vr4 jr? En op wat heb je het aangesloten?

Van alles in de loop der tijd.
Momenteel een Marantz SR-9600. Dat is dus geen probleem. Ook mijn Integra DTR-70.1 doet het goed.
En zelfs mijn oude Denon PMA-920 kan het aan. Wel met de aantekening dat bij zeer grote volumes hij wel wat tekort komt. Maar dat zal bij iedere luidpreker wel zo zijn, hij gemaakt voor de huiskamer.
Ook eens een buizenversterker (2x8W) geprobeert, maar dat gaat niet. Met een buizenbak van 150W (2 stuks) (-Eastern Electrics M156 Tube Amplifier-) klonk het wel heel erg goed. Veel dynamiek.

Voorheen had ik ook de VR2, een probleemloze luidspreker, speelt op alles en overal! Met pijn aan het hart weggedaan, je kunt niet alles houden.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Rutger1

Zo gister de Von Schweikerts opgehaald en aangesloten.

Eerste bevindingen:
- sprankelend hoog
- veel dynamiek
- bass is nog absoluut niet orde; heel erg op de achtergrond / niet duidelijk

Kon gister helaas maar beperkt testen (was wat later op de avond en anders heb ik een boze benedenbuurman :))

Setup is nu:
- Zware tegels waar de von schweikerts op staan (gister bij de gamma gekocht voor 6 eur ps)
- Spikes onder de bassmodule
- speakers ongeveer 30-40 cm van de achter en zijwand

Dit weekend tijd om veel met de plaatsing te spelen.

vraag;
- nu hangen er MIT terminator luidsprekerkabels aan. Dit is een bi-wire draadje. Op zich staat op de draad hi of low. Echter wanneer ik dit inplug hoor ik niet heel veel verschil (eerste indruk)

Suggesties ter verbetering?

Perfect_audio

Citaat van: Rutger1 op april 20, 2011, 09:48:17
Eerste bevindingen:

Dat kan haast niet...
Er moet iets niet goed zijn.

vraag;
- nu hangen er MIT terminator luidsprekerkabels aan. Dit is een bi-wire draadje. Op zich staat op de draad hi of low. Echter wanneer ik dit inplug hoor ik niet heel veel verschil (eerste indruk)

Die aanduiding is vast een hulpmiddel voor het aansluiten, geen technisch verschil.
Overigens is bi-ampen met deze VR4 wel een voordeel als je die mogelijkheid hebt. Bi-wire zal niet veel uitmaken.

Ron

Mexicaanse Hond

Als je verbetering wil dan zou ik de MIT vervangen. Ze versmeren het geluid en klinken onnatuurlijk. Kan ook niet anders als je kastjes in een kabel gaat doen die iets met het geluid doen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

Helemaal mee eens, die MIT 'rommel' ertussen uit halen.
Vraag me af waarom je dat uberhaupt gebruikt?!

audiof. zonder budget

Eerste bevindingen:
- sprankelend hoog
- veel dynamiek

Kon gister helaas maar beperkt testen (was wat later op de avond en anders heb ik een boze benedenbuurman :))

Setup is nu:
- Zware tegels waar de von schweikerts op staan (gister bij de gamma gekocht voor 6 eur ps)
- Spikes onder de bassmodule
- speakers ongeveer 30-40 cm van de achter en zijwand

Dit weekend tijd om veel met de plaatsing te spelen.

vraag;

Je moet echt een overmaat aan bass hebben, deze jongens produceren veel laag. Zijn wel plaatsings gevoelig maar zelfs dan nog moet je voldoende bas over hebben, zeker met jouw "powerplant" :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je ze wel in fase aangesloten?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers