Speakers gezocht voor een Marantz PM15

Gestart door Rutger1, juni 25, 2010, 15:41:11

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Citaat van: lo op juni 25, 2010, 23:15:43
stupid

Misschien dat je eens bij hifi zaken diverse speakers naast elkaar moet gaan horen. Dan kun je mogelijk al iets zeggen over hun karakter en of dat bij je past. Daarna is het misschien bespreekbaar om iets thuis neer te laten zetten.
Je zult uiteindelijk toch zelf de test aan moeten gaan.

Luister ook eens naar dynaudio als je een relatief neutrale en precieze speaker zoekt.

groet,

lo
Dynaudio - prachtige speakers maar neutraal? Ik ervaar deze als behoorlijk warm en rond(Focus/Contour).

Sander.

lo

Citaat van: xander32 op juni 26, 2010, 09:49:38
Dynaudio - prachtige speakers maar neutraal? Ik ervaar deze als behoorlijk warm en rond(Focus/Contour).

Sander.

Ligt dat aan de speakers of aan de gear?
Mijn accuphase is veel helderder, detail rijker en heeft veel meer controle dan mijn voormalige PM14. Het is waar dat dynaudio een serieuze versterker nodig heeft.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juni 26, 2010, 12:38:17
Ligt dat aan de speakers of aan de gear?
Mijn accuphase is veel helderder, detail rijker en heeft veel meer controle dan mijn voormalige PM14. Het is waar dat dynaudio een serieuze versterker nodig heeft.

groet,

lo

tenslotte willen we allemaal A..uph..e
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

notworthy

Maar nee hè toch niet op dit formidabele marantz forum :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JeroenGRT

Je kunt met zelfbouw natuurlijk voor een bestaand ontwerp kiezen, deze kun je eerst uitgebreid beluisteren bij Speakerland of Speakerenco. Dus je weet wat je koopt. Afschrijving is natuurlijk behoorlijk groot, ik zag laatst nog een stel 2de hand Vertigo's te koop staan voor 1800 euro. Die man heeft er waarschijnlijk zo rond de 3000 euro totaal voor betaald. Maar goed als je speakers nieuw in de winkel koopt, dan krijg je waarschijnlijk ook 50-60% van de nieuwwaarde terug wanneer je ze weer verkoopt.

Een bestaand model, bijv. een Reference Monitor, Vertigo, Ultimo etc..die zijn eventueel weer goed te verkopen. Check voor reviews maar eens de site audiocomponents.nl. En een zelfbouw speaker niet mooi?
Ik vind de Scan Speak Vertigo een bijzonder geslaagd bouwpakket, vind het heel wat mooier dan die standaard vierkante kastjes :) . Maar goed ieder zijn mening...ik wil ook niet iedereen ervan proberen te overtuigen dat je met zelfbouw het meeste waar voor je geld krijgt...

Het beste kun je natuurlijk een B&W speaker kopen, als je puur kijkt naar afschrijving en naamsbekendheid. Je kunt bij wijze van spreken vandaag een 2de hand B&W 804N kopen voor 1800 euro, en deze ben je volgende week weer kwijt voor dat geld via marktplaats...dat is echt het mooie van zulke speakers!

Maar ik begrijp dat je niet aan de zelfbouw wilt, dus dan kun je beste je versterker meenemen naar wat hifi zaken en de verschillende merken gaan beluisteren. Of thuis proberen, das natuurlijk het allerbeste!
Elac en Tannoy vind ik zelf ook wel erg mooi klinken op Marantz versterkers.

Marvin

Alle degelijke speaker merken hebben de potentie om met deze, eigenlijk met elke, versterker een degelijk geluid neer te zetten.

Rutger1

Zojuist even bij Hobo hifi in Rotterdam langs geweest en daar de Focal 826w en de 816w

Hierbij vielen de 826w focals erg op... Heerlijk geluid. De 826w hadden de spullenboel van de 1000 serie in zich, volgens de verkoper. Kan iemand dat bevestigen? Dus de 826w was dan in feite qua hardware een 1000 serie maar in een 800 behuizing...

Binnenkort m'n PM15 meenemen en even luisteren. Dan kan ook geluid het blauwe front lampje gemaakt worden (is helaas kapot)...
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Whisper.nl

Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 16:10:37
Ok, wat meer achtergrond is idd wel handig...Mmm qua budget zit ik nu eigenlijk niet heel ruim (iets teveel spullen gekocht afgelopen half jaar  :angel:)Budget  : 1500 - 2000 euro
Wensen : Strak, dynamisch en open/ruimtelijk geluid Ik luister met name, jazz/rock/klassiek. Ik kan het erg waarderen als er goed detail in de muziek zit...
Helpt dit? ;-) Tav de dvd upgrade, ja daar zal ik na de zomer eens naar gaan kijken wat ik exact wil. Wellicht wel gewoon een losse CD speler.

Diapason http://www.analogueaudio.com/diapason.htm

Zoals ik al meer hier heb horen roepen Uber mooi.

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/79715/Diapason-Adamantes-III-nu-of-nooit!.html

groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Toch wel benieuwt waar je voor gegaan bent.

groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rutger1

Nog nergens voor... Ik wil uiteindelijk toch even op de 2de hands markt kijken. Maar er is gewoon zoveel te koop ;)

Volgende week kijken bij een von Schweikert vr4jr set, ben erg benieuwd... :)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

MadVillain

Die set in belgie? Of heb je nog een ander setje gevonden. Iig die je imo een goede keus.

Ik zou deze set weleens graag willen horen ;-)

Rutger1

Er staat een setje in Noord Holland te koop (100 eur meer) Maar incl de speciale interlink kabel en helaas met een iets minder mooie finish...

MadVillain

Ben je denk ik wel goedkoper uit met reizen.

Ik ben benieuwd hoe de combi is met de pm15

Rutger1

Ja, ben zelf ook erg benieuwd... Maar eerst een lang weekend Parijs ;)

Dus volgende week to be continued

Marantz 81