Speakers gezocht voor een Marantz PM15

Gestart door Rutger1, juni 25, 2010, 15:41:11

Vorige topic - Volgende topic

Rutger1

Met line up denk ik dat hij bedoeld dat er in een winkel een aantal speakers naast elkaar zijn opgesteld.

Eensch met je appels en peren opmerking. Zelfbouw is ook echt iets anders. Ik reageerde overigens enkel op je opmerking "wegspelen?"
Tot slot daar 2 opmerkingen over, één line-up of geen line-up luisteren doe je zelf..., en zorgdragen voor vergelijkingsmateriaal idem. Twee, indien je goed samengestelde zelfbouwers beluisterd hebt zal je opvallen dat voor relatief weinig geld je erg goede speakers hebt (materiaal zelf kost immers relatief weinig).

Echter nu graag weer on-topic, we dwalen af en het begint een wellus-nietus discussie te worden... Thx.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

JohnWx

Citaat van: lo op juni 25, 2010, 23:31:26
Jargon wat ik niet geheel snap, wat bedoel je met line up redface

groet,

lo

Je hebt van een merk bv:

Kef type 1 klein boeken plank speakertje
Kef type 2 monitor
Kef type 3 kleine zuil
Kef type 4 grote zuil

maar ze hebben allemaal uit die lijn dezelfde klankkleur dat bedoel ik ermee
dan kan je kijken of de kleine zuil niet beter klinkt voor diegene of juist een kleine monitor met subje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 23:39:03
Met line up denk ik dat hij bedoeld dat er in een winkel een aantal speakers naast elkaar zijn opgesteld.

Eensch met je appels en peren opmerking. Zelfbouw is ook echt iets anders. Ik reageerde overigens enkel op je opmerking "wegspelen?"
Tot slot daar 2 opmerkingen over, één line-up of geen line-up luisteren doe je zelf..., en zorgdragen voor vergelijkingsmateriaal idem. Twee, indien je goed samengestelde zelfbouwers beluisterd hebt zal je opvallen dat voor relatief weinig geld je erg goede speakers hebt (materiaal zelf kost immers relatief weinig).

Echter nu graag weer on-topic, we dwalen af en het begint een wellus-nietus discussie te worden... Thx.

Als je voor een bepaald merk gaat heb je een line up uit een bepaalde reeks of een reeks hoger maar heeft het vaak wel dezelfde klankkleur
Die heb je met zelfbouw niet of haast niet dan ga je gelijk weer naar een andere type speaker dat vind ik een erg groot nadeel

ik zeg ook altijd bij alles vind ik

en over de welles nietes discussie begon je zelf en ik doe daar niet aan mee als je goed leest ik geef alleen mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: lo op juni 25, 2010, 23:31:26
Jargon wat ik niet geheel snap, wat bedoel je met line up redface

groet,

lo

dat gij als toch wel een hifi cultuur grootheid dat wel wist  :-(

JohnWx

Focal JM Lab Electra 926
http://link.marktplaats.nl/357115510
Sonus Faber Grand Piano
http://link.marktplaats.nl/356171344

binnen budget en Jan wil wel inruilen denk ik

Marvin

Zelfbouw kan natuurlijk ook gewoon met bouwpakketjes van bv speaker&co.
Ik heb er velen gehoord, ik speel ze allen weg.... (Om maar even een term te gebruiken die al voorbij is gekomen).  :-D

Zelfbouw van een compleet nieuw concept, het echte zelfbouw, vereist wel wat kennis.
Vaak zijn zelfbouw speakers leuke speakers, de maker is er helemaal weg van. Hij heeft ze immers zelf in elkaar geknutseld en is daar terecht trots op.
Qua afwerking/uitstraling ben je enkel gelimiteerd door je eigen kundigheid van houtbewerking.
Met zelfbouw is niets mis!
Je moet er enkel wel zin en tijd voor hebben, als ik naar mezelf kijk is het een project wat al tijden klaar ligt maar nog steeds niet voltooid is.
Daarbij zou ik mijn huidige speakers moeten missen doordat ik die in een ander jasje wil steken.
Kwestie van tijd, dat heb ik weinig. Ja tijd wel, maar het gaat om vrijetijd.
Voor mij gaat het dus ook om een compleet nieuw concept, wel met één beproefde driver.....
Op papier zou het een topspeaker zijn, maar dat moet de praktijk nog gaan uitwijzen.

Ga je voor een degelijke speakerbouwer van weleer, dan ga je voor beproefde kwaliteit.
Alle moeite voor een goede weergave en karateristiek is al voor je gedaan, ja daar betaal je dan wat meer voor.
Ook hoef je je om de afwerking niet druk te maken, hij is immers al compleet afgebouwd.

Met echte zelfbouw weet je van te voren niet hoe hij gaat klinken, kan dus een hoop moeite voor niks zijn geweest.

lo

Citaat van: jwx op juni 25, 2010, 23:43:16
Je hebt van een merk bv:

Kef type 1 klein boeken plank speakertje
Kef type 2 monitor
Kef type 3 kleine zuil
Kef type 4 grote zuil

maar ze hebben allemaal uit die lijn dezelfde klankkleur dat bedoel ik ermee
dan kan je kijken of de kleine zuil niet beter klinkt voor diegene of juist een kleine monitor met subje

Helder notworthy

Citaat van: jwx op juni 25, 2010, 23:50:43

dat gij als toch wel een hifi cultuur grootheid dat wel wist  :-(

Kan niet alles zo in eens weten hè :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 26, 2010, 00:04:59
Zelfbouw kan natuurlijk ook gewoon met bouwpakketjes van bv speaker&co.
Ik heb er velen gehoord, ik speel ze allen weg.... (Om maar even een term te gebruiken die al voorbij is gekomen).  :-D

Zelfbouw van een compleet nieuw concept, het echte zelfbouw, vereist wel wat kennis.
Vaak zijn zelfbouw speakers leuke speakers, de maker is er helemaal weg van. Hij heeft ze immers zelf in elkaar geknutseld en is daar terecht trots op.
Qua afwerking/uitstraling ben je enkel gelimiteerd door je eigen kundigheid van houtbewerking.
Met zelfbouw is niets mis!
Je moet er enkel wel zin en tijd voor hebben, als ik naar mezelf kijk is het een project wat al tijden klaar ligt maar nog steeds niet voltooid is.
Daarbij zou ik mijn huidige speakers moeten missen doordat ik die in een ander jasje wil steken.
Kwestie van tijd, dat heb ik weinig. Ja tijd wel, maar het gaat om vrijetijd.
Voor mij gaat het dus ook om een compleet nieuw concept, wel met één beproefde driver.....
Op papier zou het een topspeaker zijn, maar dat moet de praktijk nog gaan uitwijzen.

Ga je voor een degelijke speakerbouwer van weleer, dan ga je voor beproefde kwaliteit.
Alle moeite voor een goede weergave en karateristiek is al voor je gedaan, ja daar betaal je dan wat meer voor.
Ook hoef je je om de afwerking niet druk te maken, hij is immers al compleet afgebouwd.

Met echte zelfbouw weet je van te voren niet hoe hij gaat klinken, kan dus een hoop moeite voor niks zijn geweest.

als je voor zekerheid wil gaan ga je voor vakmanschap bv:

:angel:

JohnWx

Citaat van: lo op juni 26, 2010, 00:16:58
Helder notworthy

Kan niet alles zo in eens weten hè :wink:

groet,

lo

neem het je niet kwalijk

je moet het zien in de verhouding tussen een muis en een olifant  :schater:

die is 3x duurder bedoel groter

Marvin

Citaat van: jwx op juni 26, 2010, 00:21:41
als je voor zekerheid wil gaan ga je voor vakmanschap bv:

:angel:

Zeg John, dat lijkt wel heel erg veel op wat ik in die gekke kasten heb zitten.
Enkel wel compleet afgemonteerd...  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 26, 2010, 00:25:22
Zeg John, dat lijkt wel heel erg veel op wat ik in die gekke kasten heb zitten.
Enkel wel compleet afgemonteerd...  :-D

Dat doen die vakmannen met die grijze jassen

lo

Citaat van: jwx op juni 26, 2010, 00:23:27
neem het je niet kwalijk

je moet het zien in de verhouding tussen een muis en een olifant  :schater:

die is 3x duurder bedoel groter

En vragen staat vrij, en er zijn geen domme vragen. Wel domme ...... :evil:

groet,

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ik spreek je in deze niet tegen John, echte vakmannen.... !  :-)

En wat er ook kapot aan zou gaan, het is allemaal te repareren....

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 26, 2010, 00:31:52
Ik spreek je in deze niet tegen John, echte vakmannen.... !  :-)

En wat er ook kapot aan zou gaan, het is allemaal te repareren....

niet door hem heb ik zo het idee
is meer de boekhouder  :schater:

Marvin

Maar ook de boekhouders zijn niet achterlijk, bedrijf bestaat niet voor niets al meer dan 80 jaar....
En van begin tot heden behorend tot dé top in geluidsweergave....  :angel:
Maar ik zal geen namen noemen....  :-D