Wat is beter?? Streaming audio of cd speler, graag ervaringen!

Gestart door Ronin, juni 11, 2010, 19:34:14

Vorige topic - Volgende topic

Ronin

Citaat van: Eip op juni 13, 2010, 15:57:44
Ik heb ook eens eenpaar nummers beluisterd, maar ik hoor ook geen verschil, net als met mp3 het klinkt allemaal even goed :-)  dus ik houd het maar bij de cd wel zo makkelijk.

Gr  Eip.

Verschil tussen MP3 en een losless formaat (flac of apple) of WAV bestand is volgens mij goed hoorbaar. Verschil tussen WAV en CD minder maar met de Sonos als bron en de dac van de CD7 erachter vind ik streaming ook beter dan het interne transport  :yes: :yes:

Daarnaast is de "lolfactor" ook groter. Vliegensvlug door je cd collectie heen, op genre, artiest e.d.
Gebruiksgemak is imho juist een grote verbetering tov cd (wisselen). Alle albums op een NAS en CD`s naar zolder. Scheelt nog ruimte ook  pompom pompom
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

211

...
Zolang je maar geniet....

WimPeu

Citaat van: 211 op augustus 15, 2010, 20:06:32
Goede streaming lijkt me eindeloos... Ondertussen heb ik (bijna) alle vatianten al beluisterd en enkele dure al thuis gehad maar de prijs/kwaliteit slaat bij mij nog steeds uit in het voordeel van de CD speler.

Groet, Ralf

PS : Voor huis-tuin-en-keuken-gemak heb ik 3 Squeezeboxjes staan (woonkamer, slaapkamer, werkkamer).... die gaan niet weg....

:-o
Prijs/kwaliteit in het voordeel van een cd speler??

Zoals jij het beschrijft zou het echt in het voordeel van de SB moeten zijn. Je moet echt wel zeer veel moeite doen om verschil te horen tussen een SB (met redelijke externe DAC) en een goede CD speler. Dan is een prijs verschil  van bijna €3000,- toch nooit te rechtvaardigen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

211

...

WimPeu

Best hoor.  Ik heb andere ervaringen. Een cd speler van €700,- vele malen (nog wel) beter dan een SB?? Ik heb er natuurlijk wel een dac (dig input van mijn cd speler)) aan hangen maar mijn SB klinkt precies zo als de cd speler.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

211

...

WimPeu

Citaat van: 211 op augustus 15, 2010, 21:48:17
Kijk, dat is nu het leuke van een hobby... ieder zijn mening...toch ? Het draadje ging over : ervaring gevraagd. Dit is de mijne, jij hebt een andere... uitstekend, voor beiden waar...

:yes:
Vraagje nog: Jij hebt er toch ook een dac aanhangen neem ik aan want een kale SB klinkt inderdaad voor geen meter. Welke dac gebruik(te) je?

211

...

MadVillain

Ben zelf ook helemaal gek op de SB. Vooral icm de iPhone app iPeng zodat ik de SB vanuit ieder kamer kan bedienen.

De SB heb ik optisch aangesloten op de pm95 en merk dat de kwaliteit erg hoog is. Ga ik hem vergelijken met de cd11le dan wint de cd11le qua klankkleur en minimaal qua detail. Maar het scheelt niet veel. Kan ook liggen aan het dac van de pm95, moest best goed zijn?

Ronin

Ik vond mijn CD7 (en samen met mij een select luisterpanel  8-) 8-)) tegenover een sonos ZP90/ spdif uit/ externe non oversampling dac de mindere qua diepte, plaatsing, neutraliteit (smaak). Dat was natuurlijk onder specifieke omstandigheden op een bepaalde set. Thuis herhaalde zich het echter dit beeld dus de CD7 heeft het veld geruimd. ...

Waarmee ik niet wil zeggen dat de sonos/ dac combi absoluut gezien de betere is maar beter bij mijn smaak aansloot dan de CD speler...
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Whisper.nl

Citaat van: RonaldW op juni 11, 2010, 20:29:40
Tja, ik heb het getest met min squeezebox duet, op mijn pc een cd geript naar flac of wav.
De cd in de speler gedaan en een nummer geluisterd en daarna via mijn squeezebox, in eerste instantie leek mijn speler de cd mooier weer te geven maar dat was minmaal.
Nu had ik aan mijn cd speler een vd Hull c bay 5 interlink hangen en aan mijn squeezebox een niks dingetje.
Nadat ik ook mijn squeezebox van een C bay heb voorzien, zijn de geripte bestanden duidelijk iets beter.
Ook hier is het verschil minimaal en zou een hogere klasse speler het weer andersom kunnen maken.
Wat ik ervan weet is dat een mp3 bepaalde tonen in het hoog en laag weg te laten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mp3 . Hierdoor wordt de mp3 een stuk kleiner dan bv een wav.
Indien je een mp3 omzet naar wav en luisterd op een meer dan hifi set zal die anders (m.i. minder) klinken dan de originele cd waar alle tonen opstaan. ik zou zeggen test dat maar eens uit. Mp3 naar wav luisteren en daarna de originele cd.
Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Recent waar gebeurt verhaal.
Meneer was overgestapt naar streaming audio met een goede dac en en Ipod.
Daarom wilde hij zijn Arcam cd192 verkopen.
Ik heb 'm van hem gekocht. Na een tijd was ik de speler zat vanwege de slede (niet vanwege het geluid)
Wat schetst mijn verbazing ik zie op hifi.nl: gezocht Arcam cd192.
De naam kwam me al heel bekend voor.
Mail : ik heb een Arcam cd192 staan en ben benieuwt wat je ervoor bied.
Uiteindelijk verkocht via MP voor een veel beter bod en de cd11LE aangeschaft.

Gezien het feit dat hij de Arcam zo graag terug wilde lijkt het mij dat deze toch mooier speelde dan de streamingaudio set die hij had staan.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Je hoeft natuurlijk geen mp3 te luisteren als denkt te horen dat dat minder is dan de cd, gewoon een flac oid kan natuurlijk ook...

Maurice

Citaat van: MadVillain op augustus 16, 2010, 23:11:23
Ben zelf ook helemaal gek op de SB. Vooral icm de iPhone app iPeng zodat ik de SB vanuit ieder kamer kan bedienen.

De SB heb ik optisch aangesloten op de pm95 en merk dat de kwaliteit erg hoog is. Ga ik hem vergelijken met de cd11le dan wint de cd11le qua klankkleur en minimaal qua detail. Maar het scheelt niet veel. Kan ook liggen aan het dac van de pm95, moest best goed zijn?
De PM95 heeft inderdaad een mooie 16 bits dac aan boord  :yes:
Is volgens mij de DA12: TDA1541A-S1 (Double Crown)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Martin

Gewoon orginele cd's/dvds blijven kopen en de artiesten'/acteurs blijven steunen, mag dat ook?

Dat!! klinkt in mijn oren veel beter ;)

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok