Wat is beter?? Streaming audio of cd speler, graag ervaringen!

Gestart door Ronin, juni 11, 2010, 19:34:14

Vorige topic - Volgende topic

Ronin

Met de zoekfunctie kon ik geen dergelijk topic vinden dus bij deze;

Sinds kort gebruik ik een sonos zp90 als bron. De DAC van m`n CD7 doet nog dienst als converter.
Mijn ervaring is dat deze combo beter klinkt dan een cd gespeeld vanaf de CD7.
Met een externe (NOS) dac en sonos combo wordt het nog weer beter...

Heeft tien jaar gebruik zijn sporen nagelaten op de speler of is streaming audio zoveel beter??

Ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RonaldW

Tja, ik heb het getest met min squeezebox duet, op mijn pc een cd geript naar flac of wav.
De cd in de speler gedaan en een nummer geluisterd en daarna via mijn squeezebox, in eerste instantie leek mijn speler de cd mooier weer te geven maar dat was minmaal.
Nu had ik aan mijn cd speler een vd Hull c bay 5 interlink hangen en aan mijn squeezebox een niks dingetje.
Nadat ik ook mijn squeezebox van een C bay heb voorzien, zijn de geripte bestanden duidelijk iets beter.
Ook hier is het verschil minimaal en zou een hogere klasse speler het weer andersom kunnen maken.
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Ronin

Maak je gebruik van de interne dac van de squeezebox?
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Marvin

Ik hoor geen enkel verschil, maar ik heb ook de grootste moeite om mp3 van flac te onderscheiden.
(Maw, dat kan ik blind niet aanduiden). :-)

BernHardN

mijn playon hd van ac ryan doet het iets beter dan m'n zwaar ge-modde MHZS-33f, dit is iets wat ik eigenlijk niet wil  :|
het klinkt net iets ruimtelijker en rustiger en dan zijn het voornamelijk flac bestanden tegen de originele cd

Ronin

Citaat van: BernHardN op juni 11, 2010, 21:56:49
mijn playon hd van ac ryan doet het iets beter dan m'n zwaar ge-modde MHZS-33f, dit is iets wat ik eigenlijk niet wil  :|
het klinkt net iets ruimtelijker en rustiger en dan zijn het voornamelijk flac bestanden tegen de originele cd

Ja, die ruimte en rust ervaar ik ook tov de cd speler.
De CD7 is daarnaast geen wonder vwb plaatsing en dat doet de sonos ook aanzienlijk beter.

Marvin

Ja, het is misschien een dooddoener, het is allemaal digitale informatie. Enkel moet je met de cd nog een schijfje ronddraaien en die met een roodlampje proberen te volgen.....

RonaldW

Ja, de enige dac die ik bezit zit in mijn squeezebox.
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 11, 2010, 21:46:14
Ik hoor geen enkel verschil, maar ik heb ook de grootste moeite om mp3 van flac te onderscheiden.
(Maw, dat kan ik blind niet aanduiden). :-)

Wel als je ab gaat schakelen mis je laag en hoog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Marvin

Met de cd bedoel je?
Ik luister al tijden geen cd's meer, puur doordat ik geen verschil meende te horen.
Ding staat niet eens meer aangesloten.....  :?

Ronin

Citaat van: RonaldW op juni 11, 2010, 22:11:10
Ja, de enige dac die ik bezit zit in mijn squeezebox.

Externe dac doet wonderen, tenminste, in mijn beleving...

Marvin

Hier staat alles aangesloten met een digitale verbindingen naar de receiver, waar dus de dac inzit.
Behalve de cd speler, want die staat dus helemaal niet aangesloten, -en mijn nieuwe aanwinst te weten een platendraaier.
Heb lopen zoeken op dat kreng, maar die moet echt met analoge touwtjes....  :-D

BernHardN

Citaat van: Ronin op juni 11, 2010, 22:56:21
Externe dac doet wonderen, tenminste, in mijn beleving...

De DAC is idd waar je de winst uit haalt

Eip

Ik heb ook eens eenpaar nummers beluisterd, maar ik hoor ook geen verschil, net als met mp3 het klinkt allemaal even goed :-)  dus ik houd het maar bij de cd wel zo makkelijk.

Gr  Eip.

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167