De Set van Whisper

Gestart door Whisper.nl, mei 30, 2010, 08:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

het is heerlijk die hobby

wat ik ook steeds meer erg waardeer is dat ik ook andere hun plezier vooruitgang tegenslag graag lees en over praat en af en toe niet al te serieus zeuren over tweak aanschaf of verandering



ga nu koffie drinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

Citaat van: jwx op januari 24, 2011, 20:12:04
het is heerlijk die hobby

wat ik ook steeds meer erg waardeer is dat ik ook andere hun plezier vooruitgang tegenslag graag lees en over praat en af en toe niet al te serieus zeuren over tweak aanschaf of verandering



ga nu koffie drinken


stupid oi John,

Zonder gekheid , maar een en al herkenning van mijn kant :yes:
Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik oprecht blij kan zijn voor iemand ( die ik alleen via het forum ken , dus zelfs nog nooit gezien heb) die op de een of andere manier zijn set weet op te waarderen en zodoende geniet van zijn eigen set.

Wat ik ook leuk vond , was zoals laatst met ''Whisper'' , die ik van een mismatch kon redden , en dat hij door mijn advies ''totems'' heeft gekocht en daar zeer blij mee is.

Mijn setje is nu een soort van af voorlopig , moet echt meer liqiude middelen hebben om het mooier te krijgen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Whisper.nl

Yep die Totem klinkt echt strak.

Echt mooi in midden en hoog
Gelijk als de Rogers en soms nog wel mooier.
Regelmatig laat ie nog meer details horen dan dat ik van de Rogers gewend was.
Tevens meer laag en dus een "groter" totaal beeld.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op januari 27, 2011, 16:31:56
Yep die Totem klinkt echt strak.

Echt mooi in midden en hoog
Gelijk als de Rogers en soms nog wel mooier.
Regelmatig laat ie nog meer details horen dan dat ik van de Rogers gewend was.
Tevens meer laag en dus een "groter" totaal beeld.

Groet Whisper

je moet een UD5005 kopen zie forum dat is het einde 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

#244
De nieuwe speaker snoeren zijn binnen. W&M ls-01
Gelijk maar even aangesloten.
Je kunt op de uiteinden zowel vork als banaan stekkers schroeven.

Mijn eerste indruk. Niet slecht, helemaal niet slecht.

Poeh dat is een maatje tuinslang zeg.
Ben blij dat de vorige eigenaar de standaard aansluiting heeft laten vervangen door WBT's.
Hierop kan ik zowel vork als banaan aansluiten.

Gezien de dikte van de kabel lijkt mij de banaan niet verstandig.
Aangezien de amp. vrij hoog staat zou het volle gewicht van het snoer aan de banaan "hangen"
Die is dan binnen de korste keren krom.

Voor de zekerheid de vork maar gebruikt.

Lekker laten inspelen. Meerdere indrukken volgen later.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Hoi Whisper,

Goed bezig zo, mooie combi van Marantz, Accuphase en Totem  pompom
Jammer dat je oude kabels niet goed matchen met je huidige speakers.
Waren dat single of bi-wired kabels?
Hoe lang waren die ook al weer?

Groten,

Joost

Whisper.nl

Citaat van: jowa op januari 30, 2011, 12:53:18
Hoi Whisper,
Goed bezig zo, mooie combi van Marantz, Accuphase en Totem  pompom
Jammer dat je oude kabels niet goed matchen met je huidige speakers.
Waren dat single of bi-wired kabels?
Hoe lang waren die ook al weer?
Groeten,
Joost

Hoi Joost,

Dankje voor het compliment.

Het is een DIY single wire (puur) zilver snoer. 5m elk.
Thans aan eenzijde met WBT banaan en andere zijde blank.

De boxen laten het hele spectrum hoog horen.
Een paar maal Yamato live optreden 2007 opgezet.
Bij een paar nummers wordt een (m.i. kleine) fluit gebruikt.
Mmmm dat klinkt niet fijn op een iets hoger volume.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Lekker bezig met een leuke hobby.
M'n / De laatste aanwinst. Onder de CD speler gezet.

Eerste twee achter en eentje voor.
Nou nee dat bevalt niet.

Dan maar anders om: twee voor eentje achter.
Da's beter.

Waar de stem van de zanger, gitaar  meestal op, voor mijn gevoel, twee meter of hoger hoorbaar is .
Is het nu anders, de zanger , gitaar enz. zingt speelt,  echt strak voor je.  :-D

brrrrr,  very very nice.

Groet Whisper

Van de makers van W&M audio
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

wat is dat ? ah trillingsdempers..
maakt dat werkelijk zoveel uit whisper?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

Citaat van: still life op februari 06, 2011, 14:03:47
wat is dat ? ah trillingsdempers..
maakt dat werkelijk zoveel uit whisper?

Die voetjes zijn gemaakt van Ebbenhout. Variant van de Blackwood soort.
Door de opbouw van deze voetjes - grondplaat en in de voet zelf een stalenkogel -
lijken ze, naar mijn idee, een samenvoeging van een spike en een demper.

Dat een degelijke voet verschil maakt wist ik al uit persoonlijke ervaring.
Heb zelf een andere houtsoort gebruikt Djati uit Indonesie.
Ruim 60 jaar oud en op maat laten zagen.
Vier stuks onder de cd speler gedaan. Dat geeft al een verschil in stereo beeld.
Links rechts en midden waren voor mijn gevoel duidelijker hoorbaar.

Deze voet geeft weer een ander geluidsbeeld.
Het midden, waarvan in gewend ben dat ie hoog werd neergezet, is nu kleiner geworden.
Naar mijn idee staat de zanger , die anders midden hoog hoorbaar is, nu recht voor je.

Het is toch leuk uit proberen zo.  :-)

Groet Whisper.


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

CiteerHet is toch leuk uit proberen zo. 

zeker,
en zo te lezen zijn die voetjes ook nog netjes opgebouwd..

maar vooral: ze doen het voor jou!  8-)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Ik had het ook bij Fritz de With thuis dat er een verandering was maar vooral in de stemmen gebeurt er dan iets een soort van verhoging van de stem en de bekkens leek het wel

Alleen blijf ik altijd met de vraag zitten is het met of zonder blokjes hout nou dichter en juist verder af dan het origineel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: jwx op februari 06, 2011, 15:14:06
Ik had het ook bij Fritz de With thuis dat er een verandering was maar vooral in de stemmen gebeurt er dan iets een soort van verhoging van de stem en de bekkens leek het wel

Alleen blijf ik altijd met de vraag zitten is het met of zonder blokjes hout nou dichter en juist verder af dan het origineel

Hoi JWX,

Leuk he spelen met blokjes  :-D

Ik vind het met deze voetjes mooier klinken, de zanger zingt nu recht voor me, dan zonder deze voetjes.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Vandaag te gast geweest bij whisper. Moest natuurlijk zijn nieuwe aanwinsten nog gaan bewonderen en beluisteren.

Hele mooie slanke speakers die Totem arro's in de kleur mahony. Past bijzonder goed bij de rest van het interieur. De units worden niet afgedekt door een "frontje" waardoor je direct zicht hebt op de units. Een relatief kleine softdome tweeter met daaronder een relatief kleine woofer. Verhoudingen kloppen precies en dus een aangename verschijning die speakers. Achter op de speakers de nieuwe "van damme" speaker kabels. Die zien er heel erg netjes uit met dikke aders.

De E-305 is de bovenste unit in de set van whisper. Prominent overziet deze versterker het geheel. Koel perforatie geheel vrij zodat, indien nodig, de warmte makkelijk afgevoerd kan worden. Grote VU meters die toch wel het karakter bepalen. Mooi ziet het totaal eruit vind ik.

Tsja en dan maar eens luisteren in de centrale luister stoel. Ja dat is wat ik bedoelde toen whisper de E-305 neer ging zetten ipv de E-206. Dynamische kracht, vermogen, detaillering, gemak van spelen, frisheid........etc. In mijn oren een grote stap vooruit. De arro's laten een vol en groot geluidsspectrum horen. Eigenlijk wordt ik op dezelfde prettige manier verrast zoals diverse malen op de VADshow waar in een behoorlijk grote ruimte monitor speakers van totem stonden te spelen, dat maakte op mij altijd grote indruk. Zo ook hier bij whisper. De speakers verdwijen geheel, produceren een bijzonder evenwichtig geluidsbeeld over een heel groot frequentie bereik. Als je af en toe je blik op de speakera richt begrijp je niet dat dit geluid uit die "speakertjes" komt. HULDE  notworthy
Stereo beeld en spreiding is groot, tot een behoorlijk eind naast de speakers.

Hans, je hebt op dit moment een set die erg goed klinkt en een mooie autoriteit ten gehore brengt. Ook op lage volumes blijft de kracht van de detaillering overeind en hoef je geen moeite te doen om te blijven genieten.

Gefeliciteerd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

leuk verslag om te lezen  :-)

en weer een mooie bevesteging wat en verschil een goede versterker kan maken  pompom