Vandaag te gast geweest bij whisper. Moest natuurlijk zijn nieuwe aanwinsten nog gaan bewonderen en beluisteren.
Hele mooie slanke speakers die Totem arro's in de kleur mahony. Past bijzonder goed bij de rest van het interieur. De units worden niet afgedekt door een "frontje" waardoor je direct zicht hebt op de units. Een relatief kleine softdome tweeter met daaronder een relatief kleine woofer. Verhoudingen kloppen precies en dus een aangename verschijning die speakers. Achter op de speakers de nieuwe "van damme" speaker kabels. Die zien er heel erg netjes uit met dikke aders.
De E-305 is de bovenste unit in de set van whisper. Prominent overziet deze versterker het geheel. Koel perforatie geheel vrij zodat, indien nodig, de warmte makkelijk afgevoerd kan worden. Grote VU meters die toch wel het karakter bepalen. Mooi ziet het totaal eruit vind ik.
Tsja en dan maar eens luisteren in de centrale luister stoel. Ja dat is wat ik bedoelde toen whisper de E-305 neer ging zetten ipv de E-206. Dynamische kracht, vermogen, detaillering, gemak van spelen, frisheid........etc. In mijn oren een grote stap vooruit. De arro's laten een vol en groot geluidsspectrum horen. Eigenlijk wordt ik op dezelfde prettige manier verrast zoals diverse malen op de VADshow waar in een behoorlijk grote ruimte monitor speakers van totem stonden te spelen, dat maakte op mij altijd grote indruk. Zo ook hier bij whisper. De speakers verdwijen geheel, produceren een bijzonder evenwichtig geluidsbeeld over een heel groot frequentie bereik. Als je af en toe je blik op de speakera richt begrijp je niet dat dit geluid uit die "speakertjes" komt. HULDE
Stereo beeld en spreiding is groot, tot een behoorlijk eind naast de speakers.
Hans, je hebt op dit moment een set die erg goed klinkt en een mooie autoriteit ten gehore brengt. Ook op lage volumes blijft de kracht van de detaillering overeind en hoef je geen moeite te doen om te blijven genieten.
Gefeliciteerd.
groet,
lo