upgrade PM 8000 naar PM 16 / PM 17 ?

Gestart door RonaldW, mei 25, 2010, 21:38:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

RonaldW

Hallo ;

1 dezer dagen ga ik beslissen of ik mijn PM8000 ga upgraden.
Nu had ik mijn zinnen op een PM16 gezet, wat het ook word, hij
moet champagne zijn.
De vraag is ? Hoe zal de PM 17 het doen ? Martin hier op het forum heeft er
1 te koop staan.
HAL is meer gecharmeerd van de 17 als de 16, maar de ervaringen pleiten
voor de 16 maar die is dan ook duurder.
Het vermogen moet wel voldoende zijn...
Wat ik ook in gedachten houd is nu bijv een 17 kopen en dan later
in 1 keer upgraden naar bijv de 14.
Mijn budget nu houd bij 500 euro wel op.


Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

lo

Er staat weer een 14 samen met een CD17 op MP dacht ik.
Ik zou de stap in 1 keer doen :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jrm

Tsja, soms moet je kansen gewoon aangrijpen om je budget op te rekken... :-D

WimPeu

Citaat van: jrm op mei 25, 2010, 22:08:57
Tsja, soms moet je kansen gewoon aangrijpen om je budget op te rekken... :-D

Vertel mij wat. :lol:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Misschien toch verstandig om contact te leggen? Het is een al wat oudere met ingestanst logo en afgeschuinde knoppen, daarnaast is het ook geen KI.
Mogelijk is de bovengrens van het budget nog enigszins flexibel?

Who knows :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RonaldW

Klopt ! Maar dan heb Ik iedere keer aan het eind van mijn geld een stuk maand over en dat lijkt me niet de bedoeling. Bovendien kan stapje voor stapje upgrade ook leuk zijn !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Citaat van: RonaldW op mei 25, 2010, 22:13:33
Klopt ! Maar dan heb Ik iedere keer aan het eind van mijn geld een stuk maand over en dat lijkt me niet de bedoeling. Bovendien kan stapje voor stapje upgrade ook leuk zijn !


Neee, je moet dat niet elke maand doen :angel:. 1 maand op water en brood en daarna onder het zelfde regime weer heerlijk genieten :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RonaldW

haha tja... of 1 maand alimentaie "vergeten" budget opeens top !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

MadVillain

mi is de upgrade naar de pm17 al erg groot. Wil je na een bepaalde tijd weer een leuke upgrade dan voor de pm16/14 gaan.
Wil je het direxct goed doen, dan gewoon voor de pm14 en cd14 gaan. Wil je het upgraden leuk houden zodat je in de toekomst naar een leuke upgrade kan uitkijken dan de pm17 + cd17.

RonaldW

tja... het zijn allebei goede stappen voorruit, bij aanschaf van een 17 is een cd 17 ook weer sneller dichtbij. een 16 slokt mijn hele budget op..
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

JohnWx

Citaat van: RonaldW op mei 25, 2010, 22:49:46
tja... het zijn allebei goede stappen voorruit, bij aanschaf van een 17 is een cd 17 ook weer sneller dichtbij. een 16 slokt mijn hele budget op..


PM8000
CD6000 ose
ST6000

kan je ook heerlijk van genieten hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Maar jij bent, net als ik, niet zo'n upgrade gevoelig type....
Al heb jij wel elke dag weer wat anders staan waar je naar luisterd, maar dat is een ander verhaal geloof ik...  :-D

lo

Citaat van: RonaldW op mei 25, 2010, 22:49:46
tja... het zijn allebei goede stappen voorruit, bij aanschaf van een 17 is een cd 17 ook weer sneller dichtbij. een 16 slokt mijn hele budget op..

Mocht je nog een Heeeeeeeele mooie CD17 zoeken. Ik weet er nog wel 1 :angel: :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.