upgrade PM 8000 naar PM 16 / PM 17 ?

Gestart door RonaldW, mei 25, 2010, 21:38:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldW

OK de kogel is door de kerk !
Morgen ga ik mijn PM8000 inruilen en neem ik een PM16 mee !
Mijn ervaringen deel ik later met jullie !
De bek valt je open van verbazing zal ook hier wel de ervaring zijn !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

kdt

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Dennis E36

Citaat van: RonaldW op mei 31, 2010, 22:57:38
OK de kogel is door de kerk !
Morgen ga ik mijn PM8000 inruilen en neem ik een PM16 mee !
Mijn ervaringen deel ik later met jullie !
De bek valt je open van verbazing zal ook hier wel de ervaring zijn !

Ben benieuwd naar je bevindingen. Toen ik van mijn PM7001 naar de PM16 ging was dat ook een
openbaring :-D :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

RonaldW

Ehm....... ik vraag me af wie die dikke velours gordijnen die ik nooit gezien had voor mijn speakers heeft weg gehaald !
Het verschil is enorm ! Meer, voller en strakkere bas. Alles lijkt wel wel in het hoog, midden en laag op het juiste pad te lopen, daarvoor liepen ze meer door elkaar heen. Veel helderder, opener, geluiden en effecten die ik nog nooit gehoord had. Wat een verschil, dezelfde grote stap als nieuwe filters in mijn speakers inbouwen die nu pas aangesproken worden op hun potentie !
Begonnen met de PM 8000, CD 6000 ose en de ST 6000 op Eltax monitor 3 speakers, daarna de Jamo concert V gekocht van een forumlid, de filters hiervan compleet vernieuwd, betere speakerkabel ( Canare) aangeschaft, interlinks van den Hul C bay 5, en nu de versterker, als ik nu weer terug zou gaan naar het niveau van pakweg 1,5 jaar geleden zou ik me wild schrikken !
Volgende stap ? Ehm, tja nieuwe kasten voor mijn speakers ? brengt lage kosten met zich mee, visueel maken wat je wilt, nu alleen nog aan een goede layout/ tekening zien te komen, daar de tweeter en woofers van een beste kwaliteit zijn !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Marvin

Het is toch wat, al die gordijnen die voor jullie speakers hebben gehangen.....  clown1

RonaldW

Tja valt nog mee, de gemiddelde vrouw is in staat het dekbed over je speakers uit te hangen, dat dempt pas !
Trouwens mijn stereo beeld is ook vet verbetert, dat kon ik nooit zo krijgen als ik wilde en voila ! hij is spontaan naar het midden verhuist !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

RonaldW

De PM 8000 heb ik met bijbetaling ingeruild bij Jan uit Delden.
Staat regelmatig op marktplaats, absoluut een betrouwbaar adres, heeft veel spul staan en weet waar hij het over heeft !
Als je ooit wat van hem kunt kopen kijk je je ogen uit !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 03, 2010, 01:07:23
Ik heb zelf geen ervaring met het kopen daar, maar lees er nog wel eens wat negatieve berichten over. Ik heb wel eens een aanvaring met hem gehad over het feit dat hij aangaf dat de PM17 veel te duur zou zijn voor wat hij bood. Hij noemde het letterlijk een waardeloze versterker die zijn prijs totaal niet waard zou zijn. Dit gesprek kwam naar voren omdat hij destijds een Denon had staan, waarop ik eventueel mijn oude PM17 wilde inruilen. Volgens hem was de PM17 met een derde van de prijs al dik betaald, en wilde er dus eigenlijk ook bijna niets voor geven. Ik heb destijds dus van die transactie afgezien. Later bood hij echter wel een PM17 te koop aan voor een fiks bedrag en toen heb ik hem toch eens gevraagd of hij dat kon uitleggen, waarop hij zei dat dat nou eenmaal de marktprijs was. Grote kans dus dat mijn "waardeloze" PM17 ook weer voor een flink bedrag aangeboden zou worden als ik hem daar voor een prikkie had achtergelaten. Verder geen kwaad woord over de man, maar dit vond ik gewoon niet correct. 


Jij bent de eerste die ik google over negatieve berichten
Je moet wel een aantal dingen in ogenschouw nemen verhaal heeft altijd 2 kanten

Jan geeft 6 maanden of soms 3 maanden garantie
Jij wilt inruilen het hoeft niet
Je wilt niet weten wat hij heeft staan daar moet hij ook rekening mee houden voorraad
Soms zijn er tiden dat er geen 1 PM17 te vinden is en dan is de prijs hoog zijn er meerdere is de prijs laag zo werkt dat volgens mij
Elk apparaat wat hij inkoopt gaat naar een TD


En de opmerking van waardeloze versterker moet je denk ik in een context zien wat iemand zelf staan en daar een referentie mee heeft


Ik vind sommige spullen ook flut maar als ik er geld mee kan verdien doe ik het ook
Het hele HT gebeuren en kabels vind ik niks maar als ik weer is een Siltech koop op EBAY voor 200 dollar en iemand in NL bied 500 euro ga ik ook niet zeggen : vind ik veel teveel voor de prjs kwaliteit verhouding dus geef maar 300 euro
Of een BR spelert van Panasonic wat ik een waardeloos ding vind met stereo geluid daar zou ik nou geen euro aan spenderen maar als iemand bijna de NP bied   VEEL PLEZIER ERMEE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 03, 2010, 01:07:23
Ik heb zelf geen ervaring met het kopen daar, maar lees er nog wel eens wat negatieve berichten over. Ik heb wel eens een aanvaring met hem gehad over het feit dat hij aangaf dat de PM17 veel te duur zou zijn voor wat hij bood. Hij noemde het letterlijk een waardeloze versterker die zijn prijs totaal niet waard zou zijn. Dit gesprek kwam naar voren omdat hij destijds een Denon had staan, waarop ik eventueel mijn oude PM17 wilde inruilen. Volgens hem was de PM17 met een derde van de prijs al dik betaald, en wilde er dus eigenlijk ook bijna niets voor geven. Ik heb destijds dus van die transactie afgezien. Later bood hij echter wel een PM17 te koop aan voor een fiks bedrag en toen heb ik hem toch eens gevraagd of hij dat kon uitleggen, waarop hij zei dat dat nou eenmaal de marktprijs was. Grote kans dus dat mijn "waardeloze" PM17 ook weer voor een flink bedrag aangeboden zou worden als ik hem daar voor een prikkie had achtergelaten. Verder geen kwaad woord over de man, maar dit vond ik gewoon niet correct. 

Ben wel benieuwd naar jouw vraagprijs en zijn bod dat is wel relavant vind ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RonaldW

Ik ben op zich verbaast en zou graag je verhaal onderbouwd zien.
Mijn eerste ontmoeting met Jan was gewoon ronduit goed.
Hij leeft ervan dus zal geld moeten verdienen, zijn prijs zal altijd iets hoger liggen
dan een particulier aangeboden apparaat maar daarvoor geeft hij wel garantie.
Toevallig heb ik zelf gevraagd wat hij vond van de verhoudingen tussen de PM 16 en PM17.
Hij was over beide apparaten positief, maar gaf wel ana dat de PM17 in de PM16 zijn meerdere moet erkennen.
Wel vind hij een vraagprijs van €800, zoals je op marktplaats wel eens ziet, ronduit belachelijk.
Zijn vraagprjs voor een PM 17 zal tussen de €450 en €500 liggen en das voor een handelaar een eerlijke prijs meen ik.
Kortom, mijn eerste ervaringen met Jan zijn gewoon ronduit goed, net als JWX en Wim Peu op het forum.
Wat mij betreft een echte aanrader, helaas heeft hij ook veel andere merken staan hahaha het was echt een smuluurtje.
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 03, 2010, 19:36:33
@ JWX

Ik had geen vraagprijs gesteld voor de PM17, maar toen ik vertelde dat ik hem eventueel in wilde ruilen, kreeg ik al te horen dat ik er op moest rekenen dat ik er niet veel voor terug kreeg, omdat het versterkers waren die veel te duur waren voor de kwaliteit die ze leveren, en eigenlijk een waardeloze aankoop was. Uiteraard begrijp ik ook wel dat hij er wat aan moet verdienen, daar heb ik ook geen problemen mee, het ging mij alleen om de manier waarop. Ik begrijp jou uitleg ook wel, maar als je eerst gaat vertellen dat een PM17 niks waard is, moet je niet later wel een fikse prijs gaan vragen als je er een te koop hebt, want dat klopt naar mijn idee niet. Zeg dan dat je de versterker liever niet inruilt, maar hou verder commentaar voor je. Overigens vind hij de 14 ook veel te duur en schreef zelf bij zijn advertentie van de PM16, waarom een PM14 te kopen voor veel geld als de 16 bijna hetzelfde kan. Dat lijkt me niet slim als je veel apparatuur verkoopt, waarbij de kans groot is dat je dan ook een keer een PM14 in de verkoop krijgt en dan gaat ie ook niet voor een laag prijsje weg. Dat is naar mijn idee niet uit te leggen. Over de CD 17 was hij ook niet zo positief, maar nu hij er zelf een te koop heeft, kan de 17 zich ineens nog met de beste spelers meten. Het spijt me, maar met zulke mensen doe ik geen zaken. Uiteraard is dat persoonlijk en is een ander daar geheel vrij in.

in je vorige reaktie heb je het over een bieding ? op een produkt van je ? pm17


erg vaag van je daarom ga ik Jan ook steeds beter begrijpen

ik snap je niet en volgens mij wil ik dat zo houden ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 03, 2010, 19:53:31
"erg vaag van je daarom ga ik Jan ook steeds beter begrijpen

ik snap je niet en volgens mij wil ik dat zo houden ook"

Nu snap ik meteen waarom een aantal mensen hier afhaken. Ik denk dat er hier wat mensen zijn die zich in een eigen mening vastbijten en die van een ander niet eens willen horen. Dat heb ik destijds al gemerkt, maar het is na een paar jaar nog steeds niet veranderd zie ik.

ik zou zeggen hou de eer aan jezelf en zeg doei


Ik heb wel eens een aanvaring met hem gehad over het feit dat hij aangaf dat de PM17 veel te duur zou zijn voor wat hij bood


nou wat snap ik hier niet aan leg uit




ps:mensen die andere mensen zwart maken heb ik hier liever ook niet


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#42
 frusty HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 03, 2010, 19:53:31
"erg vaag van je daarom ga ik Jan ook steeds beter begrijpen

ik snap je niet en volgens mij wil ik dat zo houden ook"

Nu snap ik meteen waarom een aantal mensen hier afhaken. Ik denk dat er hier wat mensen zijn die zich in een eigen mening vastbijten en die van een ander niet eens willen horen. Dat heb ik destijds al gemerkt, maar het is na een paar jaar nog steeds niet veranderd zie ik.

dat laatste mag je uitleggen


en ook graag voorbeelden van diegene die weg zijn gegaan nadat jij bent heen gegaan omdat er volgens jouw mensen zijn waarmee je mij ook vergelijkt (kwalijk voor je) die in een eigen mening vast bijten

volgens mij heet het daarom ook eigen mening en als er iemand is hier op het forum die openstaat voor meningen ben ik dat wel

jammer dat jij dingen alleen vanuit je eigen kant interpreteert maar daar kan je misschien \\niks aan doen


ik zeg duidelijk vind ik en wil ik zo houden

wat is daar mis mee ?


maar kom is met argumenten die hoor ik niet

je begint dat je veel negatieve verhalen leest waar staat dat ? welk forum ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

jij wilde iets inruilen en dan vind jij 450 een normale prijs ?
jij wilde inruilen hij niet
vind dat zelf ook te hoog
33% van de nieuwprijs is een hele normale norm voor 2de handse spullen
Ik verkocht ze voor 300 euro en 325 dat is schappelijk he IIOII  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.