Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#7890
 :-) :-) :-) :-) :-) Roger Waters: 'Amused to Death' (Sony Music, (P)1992).
Ook ondergesneeuwd geraakt in het Beethovengeweld. Ooit gekocht als aanbieding 2=€15,00 bij bol.com, nu pas voor de eerste keer in de speler en tevens mijn eerste kennismaking met dit album. De eerste maten klinken i.i.g. veelbelovend... (vandaar (misschien voorbarig) de vijf smileys.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#7891
Citaat van: Cornelis1921 op juli 09, 2013, 04:14:59
:-) :-) :-) :-) :-) Roger Waters: 'Amused to Death' (Sony Music, (P)1992).
Ook ondergesneeuwd geraakt in het Beethovengeweld. Ooit gekocht als aanbieding 2=€15,00 bij bol.com, nu pas voor de eerste keer in de speler en tevens mijn eerste kennismaking met dit album. De eerste maten klinken i.i.g. veelbelovend... (vandaar (misschien voorbarig) de vijf smileys.
Even offtopic: Ben ik misschien net zo'n cynicus als Mr. R. Waters? Dit slaat alles wat ik aan cynisme gehoord heb... Maar wat een boeiend cynisme! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#7892
Citaat van: Cornelis1921 op juli 09, 2013, 04:14:59
:-) :-) :-) :-) :-) Roger Waters: 'Amused to Death' (Sony Music, (P)1992).
Ook ondergesneeuwd geraakt in het Beethovengeweld. Ooit gekocht als aanbieding 2=€15,00 bij bol.com, nu pas voor de eerste keer in de speler en tevens mijn eerste kennismaking met dit album. De eerste maten klinken i.i.g. veelbelovend... (vandaar (misschien voorbarig) de vijf smileys.
Een ware revelatie! Eén van de mooiste albums die ik gehoord heb het afgelopen half jaar. Top!!! :yes: :yes: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#7893
 :-) :-) :-) :-) :-) Gustav Mahler: Symphony 2 in c-minor, "Resurection"/ Dame Janet Baker, alt/ div. koren/ London Symphony Orchestra o.l.v. Leopold Stokowski (BBC Legends [20bit/mono], (P)1963).
Ik mag graag naar deze uitvoering van de Tweede van Mahler grijpen. Ondanks dat hij in mono is opgenomen in de Royal Albert Hall, Londen (tijdens de Proms (-première) op 30 juli 1963, klinkt hij bijzonder fris en ruimtelijk. Ook de uitvoering mag er wezen: spetaculair en toch afgewogen en soms intiem. Baker is als zangeres op haar hoogtepunt. Stokowskowski de eminence grise voor wie het hanteren van de baton in zo'n kolossaal werk als dit geen geheimen meer kent. Soprane Rae Woodland was een gelegenheidskeuze, maar een goede.
Mahler was in die tijd nog zeker geen gemeengoed als orkestrepertoire. Stond hij in het algemeen nog niet vaak op lessenaars, toen was het voor de Proms helemaal een bijzonderheid. Tijdens de Proms van dit seizoen wordt dezelfde Tweede Symfonie gespeeld het Koninklijk Concergebouworkest, dat al even vaak te gast is op de Proms als het werk van Mahler, o.l.v. chef-dirigent Mariss Jansons.
Tegenwoordig gaat er geen seizoen, serie of festival voorbij of er wordt wel werk van Mahler uitgevoerd. Een beetje orkest wil zijn eigen (complete) cyclus van de symfonieën van deze componist voor het publiek en nageslacht vastleggen. Dit gebeurd op een zodanige schaal dat het zelfs voor een Mahler- en CDveelvraat als ik niet meer te behappen valt. Het virus der compleetheid heeft het afgelegd tegen deze orkestenmegalomanie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *





Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op juli 09, 2013, 09:46:19

http://www.youtube.com/watch?v=ktRsl2hAPhY

He de favo band van vrouwlief. Doorvaf en toe wat materiaal van gessle en comnaar binnen te halen is de stereo beter verteerbaar.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul





And is it any wonder that the monkey is confused?   
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: Paul op juli 09, 2013, 14:15:10



And is it any wonder that the monkey is confused?

Vorige week ook nog gedraait in het bij zijn van de vriendin van mijn zoon. Ze zat met open mond van verbazing te luisteren, en eigenlijk ook te kijken, van waar al die geluiden in hun finesses vandaan kwamen. Schitterende CD vond ze  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm


Marantz 81