Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

 :-D nou nu ik de 30 gepasseerd ben  :schater: begint het bier beetje aan te zetten  clown1

dus maar eens wat anders proberen  byebye

WimPeu

Sky Radio & wijn?  nopompom Man ik ben 45 en kijk nu Blu-Ray van THE Stones met bier en chips  HB  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

haha nou dat dee ik bedie 10 jaar geleden ook al , ik heb een Brede smaak  :wink:


WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

#1234
 :schater: beetje te lekker denk ik...
 
Als ik met wijn en skyradio aan kom zetten belt mn vriendin vast 112...Al vind ik een wijntje af en toe wel lekker en kan ik skyradio in de auto regelmatig waarderen. Maar dat laatste mag ze niet weten, anders ben ik de controle over de automuziek (3FM, radio 2 en Veronica) kwijt... :angel:

Net lekker twee afleveringen van "Prison Break" gezien onder het genot van en biertje.
Nu op bed met YouTube..

Oa Hüsker Dü (wat een helden notworthy), Uncle Tupelo, James McMurtry, Slobberbone en vele anderen.

Morgen late dienst...Dus heb geen haast met slapen.  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

 :yes: Op de sofa, cola bij de hand, met Genesis, eerst Foxtrot en The Lamb... Geweldige muziek in een  geweldige remastering (2008): ben om. Hoezoo en welke authenticiteit? Dat geld voor de klassieke muziek, geldt ook in beperktere mate voor de pop- en rockmuziek. Dessert Island Music! Meeslepend! The Lamb... is onderwerp van discussie, sedert hij uit gekomen is; onder Genesis-loonies vindt er een ware 'schoolstrijd' plaats: Selling England by the Pound' of 'The Lamb lies down on Broadway' wordt beschouwd als het beste Genesis-album. Muziekliefhebbers in 't algemeen vinden The Lamb... zeer goed tot vijf keer niks (bron: o.a. het internet). Een discussie/dispuut over muziek kan echter moeiljk louter met het verstand te voeren. Het gevoel/hart zal de belangrijkste plaats moeten innemen. Musicologen zijn in de regel slechte componisten en musici: zij kunnen noten lezen, doch niet begrijpen, laat er iets uit maken. Music is not from mind to mind, but from soul to soul. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 frusty Sorry er zaten weer typfouten in mijn hieraan vooraf gaande bericht. ?Waarom geen SACDs  van Genesis aangeschaft in de 2008 remastering & mix: nu, ik vond die nogal prijzig. Nogmaals, groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Het zijn allebei geweldige albums. Vergelijken heeft geen enkele zin.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Niber



Net maar weer eens gekeken. Erg goed. The Dubliners zijn, denk ik, de eerste groep waar ik "fan" van was.
Één van de LP's van mn ouders die ik altijd draaide op hun platenspeler. Vond de liedjes altijd prachtig.

En nu nog uiteraard. De stem van Ronnie Drew!! notworthy Erg rauw, daar hou ik wel van...van een stem die rauwer is dan sushi.
Bedenk me nu net dat ik zonder de Dubliners misschien de stem van Malcolm Halcombe wel eens niets had kunnen vinden (en daar moet ik dus niet aan denken). Die ga ik dus nog even snel op zetten voor het slapen gaan (ik heb nu verlaat weekend).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2


Janver

@Niber

Ja, The Dubliners zijn goed. Ik ben eigenlijk pas op 18 jarige fan geworden door het nummer 'The Wild Rover'. Dit was namelijk het lijflied van de studentenvereniging, die moesten we natuurlijk na 25 biertjes nog foutloos kunnen meezingen.

@Cornelis
Bedankt voor Bruckner 's requiem! Een waar genot.

Nu even aan het luisteren naar de live cd van David Gray, erg mooi geluid en mooie akoestische weergave. Helaas zijn het maar een paar fragmenten van een prachtig concert.

Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op april 04, 2011, 00:07:39
Zo te zien is de wijn erg lekker... :-D

Ja hij smaakte prima  :schater: 

Gisteren avond paar Hertog jannetjes bij een vriend , en nu weer aan de Grolsch ,die heb ik gehamstert  clown1 HB

Cornelis1921

 :yes: Jan, bedankt voor je vriendelijkheid. Ik luister zelf nu naar Aster Aweke: 'ebo'. Aster is een uit Ethiopië afkomstige singer/songwriter, die sinds 1981 in de USA woont. Haar Amerikaans debutalbum heet gewoon 'Aster' ('89) daarna gevolgdt door 'Kabu' in 1991. Deze laatste heb ik via bol.com besteld bij Luuk's cdshop (€9,99 2ehands). Zelfs met minimale begeleiding, bass, keyboards, background koor, weet zij  maximaal sfeer op te roepen. Zowel up-tempo als met dromerige ballads. Zij is nog immer actief, haar laatste album dateert van twee jaar geleden: 'Kfir'. Ik hoorde haar voor het eerst zo'n tien jaar geleden op de VPRO-radio; was direct ingenomen door haar unieke stem en sound. Ook haar album 'Hagare' mag niet onvermeld blijven. Beslist geen 'wereldmuziek' maar gewoon prachtige pop, met Noord-Oostelijk Afrika als onmiskenbare achtergrond.  Voor wie geïnteresseerd, op bol.com wordt nog het één en ander van Aster aangeboden. Voor het oude werk dient men zich te haasten. Weer eens wat anders dan 'De Leeuw van Juda'-muziek - niet slecht, er bestaat echter ook een ander Ethiopië. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81


Cornelis1921

        Na een avond en nacht vol van gehoorklachten: tinnitus i.c.m. suizen (de atmosfeer is relatief vochtig), zit ik, na wat geslapen te hebben, eindelijk, prachtige muziek, te luistereren. Uit de box 'Bernstein conducts Bernstein' (Sony1991) CD 1: Symfonie nr.1 "Jeremiah" en Symfonie nr. 2 "The Age of Anxiety". Leonard (Lenny) Bernstein vergeleek zichzelf maar wat graag met die andere dirigent/componist Gustav Mahler, wiens werk hij heel vaak heeft gedirigeerd en vastgelegd (o.a. 2x complete cycli: CBS/Sony en DDG/Universal). Zijn werk ademt ook de liefde en bewondering voor dat van ,,my kindred soul" Mahler. Bernstein werk wordt echter lang niet zou vaak uitgevoerd als dat van Mahler, niet dat het zo toegankelijk is, integendeel, het is veel minder virtuoos. Doch soms wel lekker jazzy maar ook niet geheel vrij van enige bombast en aplomb. Zwelgen dat deed de gepassioneerde Bernstein als uitvoerder ook graag. I.t.t. tot zijn tijdgenoot en tegenvoeter, de flegmatieke Herbert von Karajan. Bernstein vierde zijn grootste triomf echer, tot zijn teleurstelling, met een musical: "Westside Story" (1957), dat later ook verfilmd is geworden met Natalie Wood in de rol van Maria (Maria, Maria...). Wat niet wegneemt dat het misschien wel de mooiste en de beroemdste musical ooit is, voor "Jesus Christ Superstar", welks themata veel minder universeel zijn. Universele, emotionele herkenbaarheid, daar draait het om. Gr. Cor. En nu: CD 2 - Symf. 3, "Kaddish" en zijn "Chistester Psalms".
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *