Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dex

Citaat van: jwx op maart 18, 2011, 08:50:18
mooi ding
Nou, ik heb een NAD voortrap gekocht en de boel aangesloten.
Klinkt lang niet gek maar levert voor mij geen échte meerwaarde op in het geluidsbeeld of in de beleving.
Dus heb ik na een paar dagen intensief luisteren besloten dat ik de voortrap én de draaitafel ga verkopen.  byebye
Ik heb namelijk ook nog een perfecte (gewoon nieuw dus) Beogram 5500 met MMC4 element staan (erfstuk) en als het in de toekomst nou echt nodig is kan ik daarmee ook mijn LP's wel draaien.  :yes:

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

mars

oi,

Tot een half uur geleden naar ''ARROW JAZZ'' geluisterd .........met ;''THE WORLD WIDE RADIO SHOW'' BY '' byebyeGILLES PETERSON notworthy''

dIT IS EEN AANRADER , voor iedereen die eens wat nieuwe muziek wil horen , en vergis je niet, het is erg weinig plink plomk jazz , maar echt goeie en soms ook stevige muziek :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Janver



Udo Lindenberg - Stark wie Zwei

Heerlijke cd! Deze artiest zal me een lange tijd bij blijven.Ik kende hem al van vroegere tijden.
Ik heb voor een Duits bedrijf gewerkt en kwam erg vaak in Hamburg. Op het centraal station daar heb je een Sushi bar met redelijke Sushi/Japans eten. Begin April 2006 zat ik dus daar Sushi te eten. 2 plaatsen naast me waren vrij en op een gegeven moment komt een grote groezelige man naast me zitten, naar mijn idee alcoholist/ drugsverslaafde. Ik heb naar hem geknikt en kreeg een knik terug, hem helemaal niet herkennen. Hij werd over vriendelijk behandeld door de juffrouw(zijn leeftijd) achter de balie. Mensen die voorbij kwamen zaten te wijzen naar hem(of bedoelden ze toch mij :-S ) en wilden met hem op de foto. Ik zat heel vreemd te kijken en hij ging alweer weg voordat ik mijn sushi en Franciskaner al weer op had. Ik vroeg aan de vriendelijke juffrouw wie het was; Udo Lindenberg! "Kennst Du ihn nicht?" ik had hem niet herkend en dacht dat het een soort van zwerver was. Erg grappig, mijn collega's vonden het ook erg grappig!

In ieder geval het gevoel dat het een drugsverslaafde/alcoholist is, klopte in ieder geval wel.

Toch maar de cd gekocht toen deze uitkwam. Heeft op de een of andere manier me wel sterk getrokken, zeker ook als je meer te weten komt over zijn geschiedenis.

Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81


Cornelis1921

 pompom Vannacht weer helemaal in Genesis. Eerst 'The Lamb...',daarna 'Tresspas' en nu 'Genesis Revisted' een compilatie van de 'Genesis Files'-(2CD). Het oorspronkelijke album van Steve Hackett c.s. kon ik ook kopen, maar werd lager gewaardeerd op Amazon.de en de compilatie kende ik goed, deze kreeg overigens ook maar 4 uit 5 ☆☆. Ik geef dit album de volle vijf. Vooral 'Valley of the Kings' is een kraker. Voor mij het absolute hoogtepunt van dit toch al uitstekende werkstuk. Zijn er G.loonies, die de dubbellaar hebben en daar wel enthousiast over zijn? Steve Hackett, wellicht de "armste" van alle, meerjarige, Genesis-leden, maar beslist niet de minst talenteerde. Ik ben trouwens ook niet rouwig om, dat Phil Collins gestopt is; goeie drummer, niet onaardige zangstem, redelijke componist, doch overigens bloedcommercieel en naar het bekend is, zo gierig dat een aard heeft. Eén van de weinige overeenkomsten met mij: beide hebben dan gehoorklachten, wat niet zo fijn is als muziek een belangrijk deel uitmaakt van je bestaan. Goed ik heb dan ook mijn goede dagen (± 50%), vooral 's winters, dan is de relatieve luchtvochtigheid <±55%, voor mij beslist de comfort-zône als het om muziek beluisteren gaat. Gek hè, dat vonden ze in het LUMC dus ook, alleen een verklaring hadden ze er niet voor, laat staan een remedie. Groetjes, Cor. (Hopelijk niet teveel off-topic.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) Na het zachte geweld van Genesis etc., luister ik nu ter afsluiting van deze, ongestoorde, luisternacht naar: Berg-Webern-Urbanner: Works for String Quartet door Das Alban Berg Quartett. Voor wie ervan houdt, prachtige muziek en evenzo prachtig uitgevoerdt. De Tweede, ook wel de 'Nieuwe', Weense School kent i.t.t. de 'Eerste' - o.m. Haydn, Mozart en Beethoven - relatief weinig fans. Dat komt omdat componisten zoals Schönberg, Berg en Webern op een gegeven ogenblik het componeren van tonale muziek vaarwel hebben gezegd, zonder deze in de ban te doen. A-tonale, chromaticale en seriële ('alle noten zijn [even] belangrijk) muziek heeft alleen in de vorige eeuw een tol van betekenis gespeeld. Tegenwoordig zijn alleen nog componisten zoals Carter en Crumb actief in deze stijl, en die zijn met zijn tweeën al bijna twee eeuwen oud. Dat deze muziek niet 'lekker in het gehoor' ligt is kwestie van vaak beluisteren. Zo'n tien jaar geleden vond ik het ook nog 'onhoorbare' en zeer 'moeilijke' muziek. Nu behoort het tot mijn schatkamer. Dus bij Mahler  houdt het muzikale universum, voor de liefhebbers van hem, niet op: het is met hem begonnen. Mahler was de brug tussen het tonale en het a-tonale; tussen de 'oude' en de 'nieuwe' muziek; tussen de 'bedachte' en het expressionisme in de muziek. Gustav ("Mein Zeit kommt noch!") Mahler was voorloper van de moderne westerse niet-geimproviseerde muziek: hij zorgde ervoor dat de geest definitief de fles verliet. U heeft het misschiel al gemerkt, hier w  Gr. Cor - Mahler adept.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Dan heb je een lange nacht gehad. Zonde van het mooie weer van vandaag... ;-)

Ik luister nu naar Maggie Björklund op de 3 voor 12 Luisterpaal.

Een Deense zangeres die toch wel een leuke plaat afgeleverd heeft, met hulp van o.a. Mark Lanegan en Calexico.

Linkje: http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44563437#luisterpaal.44563437

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Vlearmoes

De nieuwe HP 7 deel 1 net binnen via spotnet  :mrgreen:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Niber

Citaat van: Vlearmoes op maart 29, 2011, 21:21:01
De nieuwe HP 7 deel 1 net binnen via spotnet  :mrgreen:
En je vindt hem...?
Ik vond hem tot hem niet zo. Vond dat "simpele" van die andere zes (vooral de eerste delen) films leuker...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

 8-)  Hoi Nibèr, er zijn ergere dingen dan een gebrek aan mooi weer: een gebrek aan mooie muziek, gedurende de lange nachten. Ik leid aan een slaap/waakritme stoornis, al vanaf de adolescentie. Ben 't gewend, hoewel ik anderen best wel benijd. Genoeg hierover. Ik heb zojuist geluisterd naar The Royal Scam en Katy Lied van Steely Dan. Na de insuline ga ik over  op de klassiek Bruckner's Requiem in D (dir. Matthew Best) Daarna Ten van Pearl Jam: steengoed! Een favoriete top 100 plaat. Zo breed kan smaak zijn. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Vandaag lekker een anderhalf uur eerder naar huis gegaan: nog 30 minuten met een Hifi-magazine van de zon kunnen genieten en nu aan het luisteren naar:



Genieten van de mooie opnames en mijn fijne set welke ik anderhalve week geleden voor het laatst had aanstaan  :|.



Sander.

xander32

#1214
Vauthje,

Sander.