Vannacht weer helemaal in Genesis. Eerst 'The Lamb...',daarna 'Tresspas' en nu 'Genesis Revisted' een compilatie van de 'Genesis Files'-(2CD). Het oorspronkelijke album van Steve Hackett c.s. kon ik ook kopen, maar werd lager gewaardeerd op
Amazon.de en de compilatie kende ik goed, deze kreeg overigens ook maar 4 uit 5 ☆☆. Ik geef dit album de volle vijf. Vooral 'Valley of the Kings' is een kraker. Voor mij het absolute hoogtepunt van dit toch al uitstekende werkstuk. Zijn er G.loonies, die de dubbellaar hebben en daar wel enthousiast over zijn? Steve Hackett, wellicht de "armste" van alle, meerjarige, Genesis-leden, maar beslist niet de minst talenteerde. Ik ben trouwens ook niet rouwig om, dat Phil Collins gestopt is; goeie drummer, niet onaardige zangstem, redelijke componist, doch overigens bloedcommercieel en naar het bekend is, zo gierig dat een aard heeft. Eén van de weinige overeenkomsten met mij: beide hebben dan gehoorklachten, wat niet zo fijn is als muziek een belangrijk deel uitmaakt van je bestaan. Goed ik heb dan ook mijn goede dagen (± 50%), vooral 's winters, dan is de relatieve luchtvochtigheid <±55%, voor mij beslist de comfort-zône als het om muziek beluisteren gaat. Gek hè, dat vonden ze in het LUMC dus ook, alleen een verklaring hadden ze er niet voor, laat staan een remedie. Groetjes, Cor. (Hopelijk niet teveel off-topic.)