Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#1245
 8-) Pathos, vette pathos. Daar is "Kaddish" mee doordesemd. Afgewisseld bombastiek en verstilling. Het NYPO speelt, hier zeker, zeer evenwichtig en de soliste, de mezzo Jenny Tourel, zingt adembenemend mooi. Bernstein composities zijn ook vastgelegd door NAXOS. Met o.a. op de bok  Bernstein's leerling, de beste vrouwelijke dirigent van dit moment, de Amerikaanse, Marin Alsop. De Sony-box was t.v.k. nog verkrijgbaar. De complete Naxos-edities zijn volop beschikbaar. Bernstein heeft, als componist, tijdens zijn leven ook nooit de erkennining gekregen waar hij naar verlangde. Alweer een paralel met de door hem verafgode Mahler. Na het beluisteren van zijn symfoniën weet je waarom: Bernstein is geen Mahler. Goed, doch niet goed genoeg, maar wel bovengemiddeld. Rommel dat nog uitgevoerd wordt ook, is er ook genoeg. Kijk maar alleen al naar klassieke CD-markt. Naxos stond er bekend om. Zelfs Mozart's vroegste composities zijn ondergemiddeld. Mozart mag volgens sommigen dan ook geen wonderkind genoemd worden. Wonderkind of total loss. Nogmaal groet, Cor.


Edit: Nog geen twee maanden later was Marin haar aanwezigheid op deze planeet de oorzaak van een full-blown bosbrand, die later overging in een op dit moment, 13 mei 2013, nog immer voortdurende veenbrand. Waarvan akte.
Semper vincit,
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Voor het eten nog even naar deze geluisterd. Was weer goed te doen. :-D

groet,

lo


Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

het is al vaker gezegd de mooiste muziek gaat meestal over verbroken relatie,s of mensen die het moeilijk hebben


http://www.youtube.com/watch?v=FlsBObg-1BQ

Marantz 81

laatste weken heb ik maar weinig geluisterd naar men Stereo installatie  :no:

komt ook doordat ik laatste maanden constant mee bezig was en dan wordt je het op een gegeven moment ook zat omdat je niet meer aan het genieten bent  ,maar valt nu nog meer op eigenlijk hoe mooi het klinkt en alles neergezet wordt  pompom

lo

 :-D

Inderdaad, ik heb het al wel eens aangegeven: rust nemen dat doet een heleboel goed!
Geniet ervan Arjan.  pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ja maar dat valt niet mee als je onrustig bent  clown1  :-D

ach ja je wilt wat  :schater: :wink:

lo

 :-D

Ik heb zelf vaak de ervaring als je een tijd niet hebt kunnen luisteren, bijv door vakantie oid, je nadien weer een volledig nieuwe set hebt notworthy. Heerlijke tweak vind ik dat altijd.
Het mooie van rust nemen is dat je niet MOET maar MAG en dat scheelt een hele hoop. Vaak hoor je het dan ook weer anders en vaak ook beter.

Maar ja, als je onrustig bent......... violent1 :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Ben nu naar Mehldau Metheny aan het luisteren. Duidelijk een samenwerking tussen Pianist Brad Mehldau en Gitarist Pat Metheny.

Erg mooie samenwerking met een uitstekende geluidskwaliteit.

Cornelis1921

 :mrgreen:  Luister weer eens naar de eerste twee simfoniën uit de eerste Mahler-aanschaf (sept.2003) €37,50 - toen een aanbieding. Veel herinneringen komen boven drijven. Een EMI-budgetboxset met de complete symfoniën opgenomen, eind jaren 70/begin 80, in de Abbey Road No1. London Phylharmonic o.l.v. Klaus Tennstedt. De eerste complete Mahlercyclus vastgelegd door een Brits orkest. Alleen Utah en NYPO gingen het LPO nog voor in de discografische historie. Mooie set, door de Mahler-snobs echter, onterecht, ondergewaardeerd. Echt 'jeugdsentiment' uit begindagen dat ik klassiek ging kopen en waarderen. Deze boxset was tevens mijn eerste, serieuze klassiek-aankoop. Again; and the spirit goes... Bijna acht jaar later heb mijzelf 'opgescheept' met meer dan behoorlijke collectie klassiek, zowel qua kwalitieit als qua kwantiteit. Niets is zo leuk als discotabel grasduinen, ook in mijn eigen collectie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :zzz: Oh oh omissie: natuurlijk moet het orkest van Beierse radioomroep nog vermeld worden, die als eersten op het Europese continent de complete cyclus opnamen ('65-'71) o.l.v. Rafael Kubelik. Gevolgd door het Concertgebouw Orkest o.l.v. Haitink (voltooid in 1972). 'Utah' werd geleid door Maurice Abramavel en Bernstein deed met het NYPO zijn eerste. Koploper met de meeste cycli is het KCO, A'dam, met bijna 4x de complete Mahler.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Totofan

Ik Luister nu naar de album top 1000 Metalica  :evil: HB HB HB

Groet marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marantz 81

@Lo   :yes:


Denet weer ff lekker rocken  HB met anouk live at gelderdome  pompom   hij klinkt ook echt goed en Live  byebye

lo

Mezelf over een aantal weken toch weer eens bij je uitnodigen, in mijn hifi loze periode. notworthy
Dan kom ik met je mee genieten.  notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Heeft iemand nog een paar HiFi-pleisters liggen voor Leo?

Marantz 81

haha ja das goed hoor  :yes:


Reo speed wagon - keep on loving you   pompom

ik vindt dit ook zo,n goed nummer  notworthy