De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

pameijer

Ik ben vooral benieuwd naar de merkbare verschillen tussen de Onkyo en de PM15 in stereo. Wat kun je daarover zeggen, voorkeur?

En is je PM15 nu verkocht?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Citaat van: Janver op oktober 21, 2012, 09:50:25
Pompom HB

Ik ga de PM15s2 missen, maar dit ook heel erg goed. Net op standje discotheek(9 uur 's ochtends) gehad, Audyssey werkt! Nog maar een keer opnieuw inmeten als het rustig is, het was niet volledig rustig en volgorde van posities de volgende keer beter aanhouden!

Pompom HB

Heb je een 5008 gekocht? Super!  Veel luisterplezier  pompom

ik zag er gisteren een op htforum voorbij komen voor heel weinig.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Tuinpad

De Onkyo mag dan met stereo iets minder zijn dan de PM15 van Marantz, maar op Surround gebied hoort hij bij de beste..
Heel veel luistergenot ermee :wink:

Cornelis1921

stupid Lekker pielen met Adsy! :-D Jan, succes! Het is voor jou jammer dat de PM15S2 niet gebracht heeft wat jij ervan verwachte. I.i.g. voor nu: Heel veel plezier! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Ik hoop gauw tijd te hebben om rustig de receiver verder in te stellen en even een goede indruk te krijgen. Vandaag gaat langer duren dan ik gepland had en ik ben nu al Kaput, verkoudheid en 2 bokbiertjes eisen hun tol! Vanavond direct het bedje in als we thuis zijn. Komende week staan al 50+ werkuren gepland dus het kan alleen meer worden.
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 15:21:06
De Onkyo mag dan met stereo iets minder zijn dan de PM15 van Marantz, maar op Surround gebied hoort hij bij de beste..
Heel veel luistergenot ermee :wink:

Denk dat de Onkyo zeker niet slechter is in stereo dan een PM15. Heb zelf proefondervindelijk iets soortgelijks vastgesteld. De PM was een stap hoger en de Onkyo een stap lager maar als er al verschillen waren waren ze marginaal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op oktober 21, 2012, 18:15:09
Denk dat de Onkyo zeker niet slechter is in stereo dan een PM15. Heb zelf proefondervindelijk iets soortgelijks vastgesteld. De PM was een stap hoger en de Onkyo een stap lager maar als er al verschillen waren waren ze marginaal.

appels peren Wim  :wink: een hele mooie versterker zonder bellen of een hele mooie met heelllll veeeeeel bellen

tis allebei  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

wim had een 3008. jan een 5008. daar zit weer 1k tussen (o.a. rinkkern trafo en 32bits dac's).

Met pure audio of direct (analoog aangestuurd) kun je de amp goed beoordelen op zijn merits zonder DSP.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Zoldar op oktober 21, 2012, 19:54:19
wim had een 3008. jan een 5008. daar zit weer 1k tussen (o.a. rinkkern trafo en 32bits dac's).

Met pure audio of direct (analoog aangestuurd) kun je de amp goed beoordelen op zijn merits zonder DSP.

stupid 

Voor een 5008 kocht je 2 PM15 versterkers. Je moet de dingen wel in hun perspectief zien. Het is geen wedstrijd natuurlijk maar ik lees Oh zo vaak dat zonder een duidelijk vergelijk te hebben gemaakt dat een stereo versterker bij voorbaat als 'beter in stereo' wordt beschouwd. In mijn ogen/oren onzin. Ik ben het ook gaan geloven en van alles en nog wat naast een receiver gezet. Toen ik een beetje tot rust kwam en kon terug kijken op veel hifi moest ik bij mezelf tot de conclusie komen dat een goede receiver niet onder doet voor een goede stereo versterker. Kennelijk moeten we allemaal deze weg afleggen. Kijk, als je geen behoefte aan surround hebt snap ik dat je een stereo amp koopt maar voor de stereo prestaties an sich is het onzin in mijn ogen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Citeerals je geen behoefte aan surround hebt snap ik dat je een stereo amp koopt maar voor de stereo prestaties an sich is het onzin
stupid
En steeds meer mensen komen tot die conclusie  :angel:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op oktober 21, 2012, 20:21:16
stupid
En steeds meer mensen komen tot die conclusie  :angel:

ik wil een stereo receiver/versterker met digitale ingangen en stereo Audyssy HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 20:29:07
ik wil een stereo receiver/versterker met digitale ingangen en stereo Audyssy HLP

Als je al een stereoverster hebt, kom met een Anti-Mode 2.0 Dual Core al heeeeel dichtbij je wens!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Exxar

Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 20:29:07

't Is zonder Audyssey dacht ik, maar Harman Kardon heeft wel een paar stereoversterkers met roomcorrection.

Janver

Tzt kom ik met ervaringen, de pm15 is nog niet weg...

Ik had vanochtend al wel gemerkt dat er een bultje in de bas is weggewerkt, maar ik was daar zo gewend aan geraakt...

Goede rust allen!!!
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Citaat van: Janver op oktober 21, 2012, 22:08:58
Tzt kom ik met ervaringen, de pm15 is nog niet weg...

Ik had vanochtend al wel gemerkt dat er een bultje in de bas is weggewerkt, maar ik was daar zo gewend aan geraakt...

Goede rust allen!!!
Jij ook! :zzz:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *