Jongens ik moet rood van schaamte mijn mening herzien , ik heb bij wijze van experiment een speaker downgrade uitgevoerd . Had de indruk dat de PM16 problemen had om de dikke Montan's te vullen , vooral in het bass bereik. Kon afgelopen weekend een paar hele mooie Wotan's MK5 op de kop tikken. Thuis gekomen vol spanning alles aangesloten , de Montan mochten even plaatsruimen voor kleine broer Wotan. Een vette cd van de Freemasons (Unmixed) in de CD17 en dan ................................................... sh*t is dit de zelfde PM16
??
Ik herken haast m'n set niet meer met boxen die bijna een kwart goedkoper zijn , het hoog is iets meer gedetaileerd mede door de bandtweeter die de Montan niet heeft , het midden is iets minder detailrijk maar nog zeer goed , de bass is mega ... warm , diep gewoon heerlijk zoals het hoort. Deze warme bass is te danken aan de dubbele woofer en bassreflex , een totaal ander principe dan het transmission line systeem van de Montan. 'k Geloof dat ik eindelijk de juiste match gevonden heb voor de PM16.
Jammer maar de prachtige Montan's waren een trede te hoog voor de PM16 en staan nu op MP.
Hebben nog andere hifi freaks dit meegemaakt?