Dat verhaal hoorde ik dus ook over de Quadral Titans dat de bassen gewoon te erg aanwezig waren,
terwijl de Vulkans toch echt een heel stuk beter klonken. (welke mark versies weet ik zo niet).
Maar het verhaal dat de versterkers die duurder zijn wat koeler klinken komt mij ook bekend voor met de quadral speakers.
Maar ik denk dat het eerder te maken heeft dat het geluid strakker word zodra de versterker gewoon meer reserve heeft.
Vooral omdat de Quadrals al flink wat vermogen nodig hebben om echt goed te kunnen draaien.
Ik heb zelf de Quadral Wotan MK5 gehad maar ben laats de Montan MKV tegen gekomen en die moest ik hebben.
Want het klankbeeld is enorm breed en klinkt wat kalmer in het hoog dan de Wotans, omdat de bandtweeter net iets onder oog/oorhoogte is geplaatst
Want ik vond het soms niet echt prettig dat het bandje soms wat scherp aan de oren klonk naar mijn mening maar toch ontzettend gedetailleerd is bij het fijne werk.
De Montan is daarin tegen een enorme verbetering maar nu zit ik zelf weer dat de bassen minder strak worden, omdat mijn marantz pm15s1 het niet meer aankan
dus opzoek naar iets nieuws!