Set van MarkDoif

Gestart door MarkDoif, april 08, 2010, 21:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MO

Gefeliciteerd!
Ben ook wel benieuwd of het echt zo'n grote upgrade is...

Groet!
bla

MarkDoif

Citaat van: jrm op mei 27, 2010, 09:56:30
gefeliciteerd!

en hoe vind je het klinken?

last but not least:  Foto's....

Oke, foto's bij deze!











En ja, er is verschil. Het is geen levensgroot verschil maar ik merk dat een gitaar als instrument meer op zichzelf staat, dus beter los komt in het geheel. Ook is de diepte in het stereobeeld wat toegenomen en is het geluid van de SA15S1 wat sprankelender dan de SA7001 KI (wat ook gebeurde toen ik de SR4021 inruilde voor de PM15S1). Ik heb nog niet heel veel kunnen luisteren helaas, maar ook de "rust" in de muziek is wat toegenomen en wat de PM15S1 heel goed doet, maar zeker nu met de SA15S1 erbij is het weergeven van de zogenaamde zwarte gaten, de plotselinge stiltes waarbij het nu dan ook ECHT heel stil is.

En voor de goed orde, zo is mijn set dus nu:

- Marantz PM15S1 versterker (sinds april 2010) - Zilver
- Marantz SA15S1 SuperAudio/CD-Speler (sinds mei 2010) - Zilver
- Marantz DV4001 dvd-speler (deze is minder belangrijk) - Zilver
- B&W Preference 5 speakers met nieuwe tweeters - Mat zwart
- MIT AVT-1 interlink (tussen cd-speler en versterker)
- MIT AVT-1 speakerkabels (8 feet, 2x2,4 meter) (sinds mei 2010)

En zo was mijn set voorheen:

- Marantz SR4021 versterker - Zilver
- Marantz CD6002 - Zilver
- Marantz DV4001 dvd-speler - Zilver
- B&W Preference 4 speakers - Mat zwart
- MIT AVT-1 interlink (tussen cd-speler en versterker)
- Merkloze speakerkabels.

Oftewel, toch leuk geupgrade de afgelopen 4 maanden?? Heb overigens mijn SA7001 KI nog te koop staan...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

 notworthy

Erg mooi geworden hoor, je werk van de afgelopen periode.
Mooi geheel en  :kwijl: plaatje :lol:
Geniet ervan :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Wat een aparte centerspeaker.....  :-D

Netjes hoor!!

jowa

Hele mooie set zo, geniet er van.  pompom

JohnWx

is toch wel een set waar je een ..... ... van kan krijgen hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Alleen die gekke kabels  die uit de tv komen....  frusty   :-D

WimPeu

Heel mooi hoor, blijft echt een hele mooie combi. Alleen idd die kabels moet je even weg werken.

Waarom heb je de CD speler onder staan? Lijkt me onhandig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MarkDoif

Citaat van: WimPeu op juni 04, 2010, 15:43:37
Heel mooi hoor, blijft echt een hele mooie combi. Alleen idd die kabels moet je even weg werken.

Waarom heb je de CD speler onder staan? Lijkt me onhandig.

Moet ik idd nog wegwerken, had vrouwlief al voorgesteld een brede witte kabelgoot verticaal te monteren maar is er nog niet van gekomen. En cd-speler onder is juist handigere, versterker wordt vaker bedient (wordt ook gebruikt voor tv kijken). Heb nu trouwens ook een MIT AVT-3 interlinkje tussen mijn tv en versterker hangen. Goedkoopste in de AVT lijn maar toch al duidelijk beter/strakker geluid. En dat voor bij de tv :D.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

jrm

Super!
Ik onderschrijf je ervaring met deze combi, klinkt gewoon erg lekker en ziet er TOP uit!

Dennis E36

Mooie set :yes:

Nu volop genieten HB
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

mooi hoor ,zal vast mooi klinken en de versterker een veel betere controle heeft over de speakers  :yes: byebye

MarkDoif

Citaat van: Marantz 81 op juni 04, 2010, 23:52:32
mooi hoor ,zal vast mooi klinken en de versterker een veel betere controle heeft over de speakers  :yes: byebye

Klopt, die controle was me al opgevallen afgelopen 6 weken :D. Ik ga zo weer lekker luisteren, vrouwlief ligt al op bed :D.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MadVillain

Citaat van: WimPeu op juni 04, 2010, 15:43:37
Heel mooi hoor, blijft echt een hele mooie combi. Alleen idd die kabels moet je even weg werken.

Waarom heb je de CD speler onder staan? Lijkt me onhandig.

Misschien onhandig maar lijkt mij wel beter voor de levensduur van de versterker.

Aan de andere kant is deze versterker toch allang weer vervangen voor een pm11 als hij tegen z'n eind zit :P


MarkDoif

Citaat van: MadVillain op juni 06, 2010, 23:41:42
Misschien onhandig maar lijkt mij wel beter voor de levensduur van de versterker.

Aan de andere kant is deze versterker toch allang weer vervangen voor een pm11 als hij tegen z'n eind zit :P



Ik hoop het wel, maar aan de andere kant waren dit voorlopig even de laatste upgrades. Het is misschien nog wat pril (8 weken) maar deze hifiliefhebber wordt papa... Dus komende tijd gaat het geld naar luiers enzo... haha.

Trouwens, dat mijn cd-speler laag staat heb ik geen moeite mee, ben nog jong en flexibel genoeg om op de hurken te gaan ;).
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling