Set van MarkDoif

Gestart door MarkDoif, april 08, 2010, 21:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MarkDoif

Bij deze wil ik ook graag mijn set even showen maar ik begin even bij het begin.

Het "hifi-virus" heb ik opgelopen tijdens mijn opvoeding. Ik ben 26 jaar oud en mijn vader is al 40 jaar met hifi bezig. Van toen ik klein was tot ik nog studeerde had ik geen geld dus deed ik het met krijgertjes.

Ik had een kenwood cd-speler (type weet ik niet meer), die had ik ooit gekocht voor 250 gulden bij Rhapsody in Hilversum. Ik was toen 11 jaar oud. Die staat nu half defect op mijn zolder weg te roesten. Verder had ik een oude Pioneer receiver, een berucht model waarvan de tuner altijd stuk ging. En als laatste had ik Jamo monitoren (studio monitoren) waarvan de basspeaker-randen waren verteerd. Deze had ik vakkundig jaren lang vastgetaped zodat de bassspeakers nog iets konden betekenen.
Later kreeg ik via via een Technics SU8080 versterker. Een wereld van verschil met de Pioneer, vooral in het laag (strakker) en de dynamiek. En dat voor een ding van eind jaren 70!

In 2007 begon het geld te komen en het "hifi-virus" zich uit te breiden. Begin 2007 ging ik op zoek naar speakers en reisde met vaders helemaal af naar Delen (130km) om mijn B&W Preference 4 speakers op te halen. Een maand later ging ik op zoek naar een cd-speler en kocht een Marantz CD5001. Prima ding, maar na 6 weken ruilde ik hem alweer in voor een CD6002 en kreeg er nog voor terug wat ik ervoor betaald had. Goeie deal dacht ik zo! Weer een maand later reisde ik met vaders nog een keer af, maar dit maal naar Pernis om hier een SR4021 Receiver op te halen. En als klap op de vuurpijl mocht ik vaders MIT AVT1 interlink overnemen voor een vriendenprijsje.

Maar goed, met de SR4021, CD6002, B&W Preference 4 heb ik 2 jaar gespeeld. Ben in Oktober 2008 gaan samenwonen met nu mijn vrouw, heb in ons huisje er ook nog ruim een jaar van genoten en toen kreeg ik ineens last van het "upgrade virus". In Februari 2010 gingen de B&W Preference 4 speakers naar mijn beste vriend Bas en kwamen er B&W Preference 5 speakers in huis. Deze heb ik samen met vaders en Bas opgehaald in Almelo (ook zo'n 130km verderop). Omdat het virus nog steeds niet weg was kwam een maand later mijn CD6002 aan de beurt. Deze werd vervangen voor een SA7001 KI en deze heb ik met vaders opgehaald in Almere. Mijn CD6002 was direct weer verkocht aan beste vriend Bas, dus ik was tot nu toe ook elke keer direct van mijn oude spul af :D.
Afgelopen maart dacht ik mijn SR4021 stereoreceiver in te ruilen voor een SR7500 maar deze had een defect en afgezien van dat, ik heb geen behoefte aan surround en de SR4021 (die 3x zo goedkoop was) klonk stereo gewoon veel beter! SR7500 dus terug gestuurd en komende zaterdag ga ik met vaders weer de boer op voor een PM15S1. En zodra ik die in huis heb is al mijn spaargeld op en ben ik voorlopig platzak!

Hieronder een paar foto's van mijn set. Speakers zie je met en zonder frontjes:













Het zijn misschien niet de scherpste foto's, maar foto's met flits vind ik erg lelijk en had net niet genoeg daglicht voor echt goede foto's.

Mijn set:

- Marantz PM15S1 (sinds april 2010) - Zilver
- Marantz SA15S1 SuperAudio/CD-Speler - Zilver
- Marantz DV4001 dvd-speler (deze is minder belangrijk) - Zilver
- B&W Preference 5 speakers met nieuwe tweeters - Mat zwart
- MIT AVT-1 interlink (tussen cd-speler en versterker)
- MIT AVT-1 speakerkabels (8 feet, 2x2,4 meter) (sinds mei 2010)
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

jowa

Hele mooie set, leuk ook om over het upgrade pad te lezen.  pompom
Dat upgrade virus schijnt hier op dit forum nog wel eens rond te waren  HLP :-D
Succes met je deal ronde de PM15  hello

MarkDoif

Hey, thanX :).

En betreft het upgradevirus: we mogen hopen dat het niet ons huwelijk of zelfs ons leven gaat kosten... haha. Het is zo besmettelijk en je komt er gewoon niet vanaf...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

 notworthy

Ziet er netjes uit. Ook een aantal "rekkies software" vergaard inmiddels :-D
Heb fun.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MarkDoif

haha nee dat is geen software, dat zijn dvd's en dvd-boxen. Software heb ik op kantoor liggen (heb kantoor aan huis).

*edit*

Dom van mij, je bedoeld "muziek-cd's" hehe.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

cheese

welkom man op dit leuke en informatieve forum........mooie set hoor....


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MarkDoif

ThanX, ik hoop hier zo nu en dan ook nog wat op te gaan steken :).
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MadVillain

Mooie set die nog alleen maar mooier wordt met de pm15! Ook een erg mooie inrichting

Heb je je speakers op natuurstenen platen staan?

lo

Citaat van: MarkDoif op april 08, 2010, 22:15:53
haha nee dat is geen software, dat zijn dvd's en dvd-boxen. Software heb ik op kantoor liggen (heb kantoor aan huis).

*edit*

Dom van mij, je bedoeld "muziek-cd's" hehe.

:wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Welkom hier op `t forum, veel post- en leesplezier hello.

En: mooie set hoor.


Sander.

MO

Welkom hier!
Veel lees en kijk plezier...  byebye
bla

Shepherd Moon

welkom op dit forum, veel leesplezier !!  :lol:

zeg, die b&w preference 5 speakers, had ik nog nooit van gehoord. Nu heb ik als b&w fan eens op het net wat meer proberen vinden over die speakers, maar blijkbaar niet zo bekend type en dan nog enkel maar in duitsland bekender.

Wat voor klasse binnen b&w is dat en welke typische eigenschappen bezitten deze serie van b&w?
Want de kevlar mid/bas woofer blijkt hier met een gewone halfronde middendop te bestaan dan tegenwoordig deze met een puntvormige middendop in de driver...
zelfs het type tweeter ken ik nergens van.

Heb jij er ergens meer info van of zo, lijkt me eens interessant om er meer van te weten te komen :)
thx

Mooie set en mooie opstelling ook  :yes: (ik herken al direct zo een zalig ikea hang cd-kastje die ik ook heb hangen, lol)

veel plezier hier nog!
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

MarkDoif

#12
De preference series zijn inderdaad best zeldzaam. Ik begon met de Preference 4, heb nu de Preference 5 (P4 is 2 weg, P5 is 3 weg). Er is ook nog een Preference 6, de grootste. Die is precies hetzelfde als de Preference 5 alleen zit daar de tweeter los OP de kast. Dat fenomeen van B&W ken je vast wel.

Ik moet zeggen dat ik er zelf op internet ook zeer weinig over kan vinden. Ik weet wel dat ze halverwege/eind jaren 90 zijn geproduceerd. Ze zijn 8hm en 150 watt (al zegt het wattage nooit zoveel vind ik zelf). Ik ben zelf echt helemaal weg van de Preference speakers maar ze geven mij alleen ietwat te veel bass dat de rest van de details overstemd. Dit heb ik gewoon opgelost door de bass op -4db te zetten. Nu is alles perfect. Ik vind het qua klank hele strakke, gedetailleerde speakers. Ze zijn trouwens vooral erg goed in de plaatsing van het hoog en hoop straks met de PM15S1 vooral dat het laag erop vooruit gaat (dat het strakker/gedetailleerder wordt)

Hieronder 2 foto's van toen ik de P5's net had gekocht en naast de P4's had gezet. Hier stonden de P4's op spikes en de P5's nog niet, dus in feite zijn de P5's in vergelijking nog iets hoger:

Ze staan om je vraag te beantwoorden trouwens gewoon op granieten plateaus. Van vaders gekregen. Het zijn eigenlijk gewoon granieten tegels om vloer mee te kunnen leggen, maar ik gebruik ze onder mijn speakers zodat de spikes mijn houten vloer niet vernielen (en omdat het mooi staat natuurlijk :D)






*Edit*

Ik heb hier nog wat kunnen vinden over de Preference 5, meer dan dat is er echt niet te vinden volgens mij:

http://assets.bowers-wilkins.com/med/Libraries/3/P5_Archive_l2_w0_h0.pdf
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

JohnWx

Citaat van: MarkDoif op april 09, 2010, 07:06:51
De preference series zijn inderdaad best zeldzaam. Ik begon met de Preference 4, heb nu de Preference 5 (P4 is 2 weg, P5 is 3 weg). Er is ook nog een Preference 6, de grootste. Die is precies hetzelfde als de Preference 5 alleen zit daar de tweeter los OP de kast. Dat fenomeen van B&W ken je vast wel.

Ik moet zeggen dat ik er zelf op internet ook zeer weinig over kan vinden. Ik weet wel dat ze halverwege/eind jaren 90 zijn geproduceerd. Ze zijn 8hm en 150 watt (al zegt het wattage nooit zoveel vind ik zelf). Ik ben zelf echt helemaal weg van de Preference speakers maar ze geven mij alleen ietwat te veel bass dat de rest van de details overstemd. Dit heb ik gewoon opgelost door de bass op -4db te zetten. Nu is alles perfect. Ik vind het qua klank hele strakke, gedetailleerde speakers. Ze zijn trouwens vooral erg goed in de plaatsing van het hoog en hoop straks met de PM15S1 vooral dat het laag erop vooruit gaat (dat het strakker/gedetailleerder wordt)

Hieronder 2 foto's van toen ik de P5's net had gekocht en naast de P4's had gezet. Hier stonden de P4's op spikes en de P5's nog niet, dus in feite zijn de P5's in vergelijking nog iets hoger:

Ze staan om je vraag te beantwoorden trouwens gewoon op granieten plateaus. Van vaders gekregen. Het zijn eigenlijk gewoon granieten tegels om vloer mee te kunnen leggen, maar ik gebruik ze onder mijn speakers zodat de spikes mijn houten vloer niet vernielen (en omdat het mooi staat natuurlijk :D)






*Edit*

Ik heb hier nog wat kunnen vinden over de Preference 5, meer dan dat is er echt niet te vinden volgens mij:

http://assets.bowers-wilkins.com/med/Libraries/3/P5_Archive_l2_w0_h0.pdf

Het is/was een mooi lijn de P
Alleen vele ginger toch voor de 600 serie terwijl ik die zo erg vind qua klank en uiterlijk

Je ziet ook altijd die 600 lijn te koop en nooit die P serie die mensen hebben hem op klank gekocht en zijn tevreden terwijl je die 600 lijn te kust en te keur ziet

veel plezier ermee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarkDoif

#14
Klopt. Preference series zijn sowieso wat zeldzamer en je ziet ze zelden te koop. Die P4's kwam ik "toevallig" tegen (was van een handelaartje) en de P5's in het zwart heb ik echt lang naar gezocht. Was toen ik de P4's had niet per definitie op zoek, maar hield marktplaats gewoon in de gaten. P4's zie je het meest, P5's zelden en P6's nog minder...

Maar ik heb ze ook echt op de klank. Als ik mijn P5's ooit de deur uit gaan, komt er minimaal nautilus 803 of 804 voor terug maar dan moet ik nog even 5 jaar sparen, haha! Ik stap sowieso niet zomaar van B&W af, ik ben echt een "B&W mannetje". Als ik ooit van B&W afstap is het omdat ik Avalon's koop zoals mijn vader heeft, maar die kan ik de komende 15 jaar toch niet betalen, hehe.

P.S: moet trouwens zeggen dat ik de P series er sowieso ook mooier uit vind zien, die 600 series zien er zo "plastic achtig" uit. Vraag me op zich wel af hoe die 600 series nou klinkt in vergelijking met mijn P5's...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling