Bij deze wil ik ook graag mijn set even showen maar ik begin even bij het begin.
Het "hifi-virus" heb ik opgelopen tijdens mijn opvoeding. Ik ben 26 jaar oud en mijn vader is al 40 jaar met hifi bezig. Van toen ik klein was tot ik nog studeerde had ik geen geld dus deed ik het met krijgertjes.
Ik had een kenwood cd-speler (type weet ik niet meer), die had ik ooit gekocht voor 250 gulden bij Rhapsody in Hilversum. Ik was toen 11 jaar oud. Die staat nu half defect op mijn zolder weg te roesten. Verder had ik een oude Pioneer receiver, een berucht model waarvan de tuner altijd stuk ging. En als laatste had ik Jamo monitoren (studio monitoren) waarvan de basspeaker-randen waren verteerd. Deze had ik vakkundig jaren lang vastgetaped zodat de bassspeakers nog iets konden betekenen.
Later kreeg ik via via een Technics SU8080 versterker. Een wereld van verschil met de Pioneer, vooral in het laag (strakker) en de dynamiek. En dat voor een ding van eind jaren 70!
In 2007 begon het geld te komen en het "hifi-virus" zich uit te breiden. Begin 2007 ging ik op zoek naar speakers en reisde met vaders helemaal af naar Delen (130km) om mijn B&W Preference 4 speakers op te halen. Een maand later ging ik op zoek naar een cd-speler en kocht een Marantz CD5001. Prima ding, maar na 6 weken ruilde ik hem alweer in voor een CD6002 en kreeg er nog voor terug wat ik ervoor betaald had. Goeie deal dacht ik zo! Weer een maand later reisde ik met vaders nog een keer af, maar dit maal naar Pernis om hier een SR4021 Receiver op te halen. En als klap op de vuurpijl mocht ik vaders MIT AVT1 interlink overnemen voor een vriendenprijsje.
Maar goed, met de SR4021, CD6002, B&W Preference 4 heb ik 2 jaar gespeeld. Ben in Oktober 2008 gaan samenwonen met nu mijn vrouw, heb in ons huisje er ook nog ruim een jaar van genoten en toen kreeg ik ineens last van het "upgrade virus". In Februari 2010 gingen de B&W Preference 4 speakers naar mijn beste vriend Bas en kwamen er B&W Preference 5 speakers in huis. Deze heb ik samen met vaders en Bas opgehaald in Almelo (ook zo'n 130km verderop). Omdat het virus nog steeds niet weg was kwam een maand later mijn CD6002 aan de beurt. Deze werd vervangen voor een SA7001 KI en deze heb ik met vaders opgehaald in Almere. Mijn CD6002 was direct weer verkocht aan beste vriend Bas, dus ik was tot nu toe ook elke keer direct van mijn oude spul af
.
Afgelopen maart dacht ik mijn SR4021 stereoreceiver in te ruilen voor een SR7500 maar deze had een defect en afgezien van dat, ik heb geen behoefte aan surround en de SR4021 (die 3x zo goedkoop was) klonk stereo gewoon veel beter! SR7500 dus terug gestuurd en komende zaterdag ga ik met vaders weer de boer op voor een PM15S1. En zodra ik die in huis heb is al mijn spaargeld op en ben ik voorlopig platzak!
Hieronder een paar foto's van mijn set. Speakers zie je met en zonder frontjes:
Het zijn misschien niet de scherpste foto's, maar foto's met flits vind ik erg lelijk en had net niet genoeg daglicht voor echt goede foto's.
Mijn set:
- Marantz PM15S1 (sinds april 2010) - Zilver
- Marantz SA15S1 SuperAudio/CD-Speler - Zilver
- Marantz DV4001 dvd-speler (deze is minder belangrijk) - Zilver
- B&W Preference 5 speakers met nieuwe tweeters - Mat zwart
- MIT AVT-1 interlink (tussen cd-speler en versterker)
- MIT AVT-1 speakerkabels (8 feet, 2x2,4 meter) (sinds mei 2010)