Set van MarkDoif

Gestart door MarkDoif, april 08, 2010, 21:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Dat doet maar tegenwoordigs  :-D.
Mooi hoor, geniet ervan!


Sander.

MarkDoif

Dank je, ik ga er zeker van genieten! Maar vanavond eerst maar eens een filmpje gewoon in stereo kijken (net als met de vorige amp dus, hehe) want ben niet alleen thuis vanavond, haha. Dinsdagavond heeft mijn vrouw altijd avonddienst in het ziekenhuis dus dan ga ik zeker los met de nieuwe versterker :D.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MarkDoif

Citaat van: Shepherd Moon op april 10, 2010, 10:06:10
thx voor de link ivm de info !
Waren dit eigenlijk dan de eerste met de kevlar mid driver?

En idd het eerste dat ik hoor ook over de oliegekoelde tweeters... :? Hebben die ook een naamgeving of zo, kan ik me daar ook eens over informeren op het net :)

En wat die 600 serie betrefd, dat is al duidelijk gekend als "the best buy for you're buck"...
Qua vorm van de klankkast en plaatsing van de tweeter deden ze me er op denken, maar verder totaal geen gelijkenis...
Zou ook wel eens willen weten welke voornaamste verschillen deze hebben tov de 600 serie op klankgebied.

Hoewel de prijs die daar werd opgesomd toch eerder in de lijn lag van de 703 speaker uit de 700 reeks wat nieuwprijs in €'s betrefd... Dus zelfs meer waar dan m'n 704's die ik nu bezit  :yes:

Volgens mij is het niet de 1e met de kevlar speaker, alle 601 en 602 monitor speakers van B&W hebben dezelfde.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

Mooie installatie hoor!


MarkDoif

Dank u dank u, moet alleen nog even inspelen :P  :schater:
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

bramdg

#35
Woehoe knap zo een Pm15  :kwijl: en zeker de B&W P5  :-D  :-D heb deze dus ook  pompom
Nog steeds heerlijke speaker  :yes: zelf nieuw gekocht (de P6 stond toen 250 euro + meergeprijsd, en was iets te veel van het goede hihi).
Had al gelezen dan de tweeter door de ouderdom een beetje kon van zen pluimen laten ....
Wist niet dat er nog originele op de markt waren om deze te veranderen.
Heb je ze gekocht inclusief de vervanging of heb je het zelf gedaan ? ....heb wel intresse, de speakers ook ordertussen al een beetje op leeftijd en miss met die kleine ingreep kunnen ze zeker weer jaaaaaaaaaaaaren mee  :yes:

Vooral veel plezier de Pm15 ....klinkt zeker sprankelend

Groeten

Bram



PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MarkDoif

#36
Ik heb B&W gebeld en die verwezen mij door naar de importeur. Die besteld gewoon nieuwe originele bij B&W in Engeland.

Kosten waren 135 euro voor 2 tweeters. Enige verschil is dat de oude tweeters heel donker paars gekleurd waren en de nieuwe mat zwart. Verder zijn ze exact hetzelfde.

Ik heb ze er zelf ingezet. Je verwijderd de rubberen rand om de gele kevlar speaker (gewoon eraf trekken) en schroeft de schroefjes eruit. Vervolgens haal je de kevlar speaker eruit (let op met het laatste schroefje, anders valt de speaker er gewoon uit. Deze is erg zwaar!) en je trekt de kabeltjes eraf. Daarna doe je je hand in het gat en drukt zo met je vingers de tweeter van achter uit de luidspreker (tweeter zit alleen geklemd en niet vastgeschroefd/gelijmd). Dan haal je ook daarvan de kabeltjes lost en haal je de tweeter uit de kunststof behuizing.

Enige dat je nodig hebt is een grote kruiskop schroevendraaier en gezond verstand. Dit kan iedereen zelf :).

Ik moet erbij zeggen, mijn tweeters waren echt slecht. De nieuwe klonken direct al een stuk beter, maar waren nog erg stug. Inmiddels zijn ze ingespeeld en weer wat "losser". De medewerker van B&W zei zelf ook dat ze echt nog even moesten inspelen. Let trouwens wel op als je nieuwe tweeters besteld: ga met je vingers niet op de nieuwe tweeters drukken, op het metalen kapje. Hier gaan ze juist stuk van.

Als je wilt zoek ik de naam van de importeur en het telefoonnummer even op, heb de factuur nog liggen. Ik hoor het wel.

P.S 1: met nieuwe tweeters kunnen ze zeker weer jaren mee (jaartje of 10). De mid/bass speakers slijten niet echt. Als je verder zuinig bent op de speakers is er dus niks aan de hand.

P.S 2: Leuk is dat veel mensen niet weten dat de tweeters eigenlijk gaar waren (met name merkbaar op mid/hoog gebied) tot ze ze vervangen. Mij viel het na een paar dagen de P5's in bezit te hebben op omdat mijn P4's precies dezelfde tweeters hebben en die beter klonken op dat gebied. Dit vond ik vreemd en ben met B&W gaan bellen en heb op hun terechte advies de tweeters vervangen. 1 van de 2 tweeters was er zelfs "erg" aan toe, deze was helemaal vastgelopen. Zat geen beweging meer in als je er voorzichtig op ging drukken.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

bramdg

Thxxxx voor de mega uitleg !!!!!!
Ik woon in België en heb zonet ook eens opgezocht en de B&W Importeur is hier blijkbaar echt niet ver vandaan en ga die eens een mailtje sturen denk ik :-)
Zoals je zegt vele mensen horen het niet en zeker als dat alsmaar verslecht raak je eraan gewoon en merk je direct geen verschil meer
Morgen eens proberen "voorzichtig" proberen drukken op de tweeters ... maar denk wel dat ze echt niet zo in slechte staat zijn ....maar ze slijten dus een vernieuwing is altijd welkom.  :-D
Wel raar hier geen donker paars maar mat zwart ....en ik heb ze brand new gekocht jaren geleden.

Eerlijk ik heb tijdje getwijfeld om ze te houden ....klonk soms ook iets te veel bass icm men pm17 maar nu met andere interlink en zeker met andere speakercables met ik erg tevreden  pompom

Mocht je intresse hebben in pdfjes van de P4,5,6 (hebben vroeger nog op de b&w site gestaan)  laat maar weten via pm en is stuur ze je door.
Heb ook nog de originele folder dan de P serie ...als je daar soms copy in pdf van wil ....laat maar weten


nog een heel lekker muziekaal Wk

bram

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MarkDoif

#38
Ja graag, stuur maar op die pdf-jes:).

Heb zelf ook last van "teveel bass" heb daarom de bassen ook op -4 db staan. Kan ook deels aan mijn huiskamer/houten vloer liggen.

Ik heb van B&W begrepen dat de tweeters vooral stuk van van extreem hard spelen (qua volume). Dan wordt de olie dik en wordt het stroop. Dan lopen ze vast. De verkoper van mijn P5's had ze naar zijn zeggen gereviseerd en daarom was 1 tweeter nog eens extra vastgelopen. Hij had de magneet niet precies in het midden gedaan dus zat de spoel die om de "dome" zit klem. Ook zei hij er nieuwe olie in gedaan te hebben maar van binnen waren ze kurkdroog! Geen olie meer dus...

Nu klinkt alles weer als een klok! Mijn vrouw gaat nu overigens naar bed dus ik ga nog even muziek luisteren :).
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

bramdg


Graag dan Persoonlijke berichtje (PM) met je email adres en dan stuur ik je alles mooi door

Groetjes en nog uuuuuuuren plezier vanavond  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

lo

Zit er echt olie in de tweeters? Heb wel eens iets over gelezen maar werkelijk olie heb ik nog niet op mijn netvlies staan. Misschien heb je nog nadere info die helderheid kan verschaffen :yes:
Geniet ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MarkDoif

Ik heb bij 1 van de nieuwe tweeters toen even het kapje (de metal dome) eraf gehaald en er zat een soort roodachtige gel in, dat zou de olie moeten zijn.

Ik heb gisteravond nog tot 00.30 uur muziek zitten luisteren en jeemig!!!! Ik werd er gewoon emotioneel van gisteravond (of kwam dat door het bier, hehe?) van wat ik hoorde. Zo goed die PM15S1. Stemmen die anders goed klonken en redelijk goed geplaatst werden, die werden nu heel precies geplaatst. Ik kon een zanger gewoon aanraken! Stereobeeld was gewoon veeeeeeel beter. En ik zat ook nog even naar het album "Neon Ballroom" van Silverchair te luisteren, maar ik zat gewoon bij die jongens IN de studio!

Ook werden details veel mooier afgewerkt, geluid was rustiger waardoor er juist meer detailleren op je afkwam. Ik ben echt nog even helemaal flabbergasted... Ik moet er gewoon even van bijkomen...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Heey, weer een tevreden PM15S1 man erbij!!! hello

Klinkt erg goed voor zijn prijsklasse....
Ik heb nu ook de SA15S2 erbij en dat gaat weer een stap verder hello

Geniet ervan Mark, ik begrijp je volkomen als de vrouw even weg is dan kan je wat harder spelen, vrouwen hebben over het algemeen genomen iets gevoeliger oortjes dan wij :-D mannen.

MarkDoif

Meestal krijgt ze gewoon hoofdpijn van harder geluid. Zelfs al staat de tv "iets" te hard, wat voor mij al als "doodnormaal volume" wordt bestempeld wordt er al gemopperd. Dus tja, als ze in het weekend vroeg naar bed gaat omdat ze moe is dan houd ik haar echt niet tegen :D. Huiskamerdeur dicht en ik ben d'r klaar voor :D.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling