Set van MarkDoif

Gestart door MarkDoif, april 08, 2010, 21:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JeroenGRT

Mooie set hoor! Als je bij B&W wil blijven kan ik je de oude matrix serie ook aanbevelen, ik denk dat je dat geluid dan ook wel mooi vind. Ik heb een tijd terug de B&W 803 Matrix S2 gehad, die zie je af en toe nog wel eens voor een mooie prijs te koop aangeboden worden...


ll0ll

Ja, die p serie heb ik altijd al een mooie serie gevonden. Mocht ik nog eens een goedkoop setje p4 tegenkomen, dan zal ik niet te beroerd zijn die eens te proberen :-D

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

MarkDoif

Wou net zeggen, geloof dat ik die ook op MP gezien had. Hebben alleen wel nieuwe tweeters nodig zo te zien/lezen. Ik heb de P4's 2 jaar gehad. Upgrade naar P5 was zeker de moeite waard (gaan lager/betere filters) maar de P4's kunnen voor hun geld echt heel veel! Zijn super dynamisch, gaan alsnog erg diep in het laag (maar niet rommeling, zit een heel labyrint in achter de wooferpoort). Ik ben vooral ook fan van de metal-dome tweeters. Precies dezelfde tweeters zitten in mijn P5's (alleen P6 heeft andere tweeters omdat die losstaand zijn) en daar ben ik echt blij mee. Alleen van de P5's moest ik paar weken terug dus de tweeters vervangen. Erg zat geen olie meer in en de tweeters waren vastgelopen. Vooral het mid-hoog was slecht.

Voor P4's moet je max 300 euro neerleggen (heb ik 2 jaar terug betaald) en eigenlijk is dat al wat te veel...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

ll0ll

Citaat van: MarkDoif op april 09, 2010, 08:49:23Alleen van de P5's moest ik paar weken terug dus de tweeters vervangen. Erg zat geen olie meer in en de tweeters waren vastgelopen. Vooral het mid-hoog was slecht.

Bij de kwikfit? :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: MarkDoif op april 09, 2010, 08:49:23
Wou net zeggen, geloof dat ik die ook op MP gezien had. Hebben alleen wel nieuwe tweeters nodig zo te zien/lezen. Ik heb de P4's 2 jaar gehad. Upgrade naar P5 was zeker de moeite waard (gaan lager/betere filters) maar de P4's kunnen voor hun geld echt heel veel! Zijn super dynamisch, gaan alsnog erg diep in het laag (maar niet rommeling, zit een heel labyrint in achter de wooferpoort). Ik ben vooral ook fan van de metal-dome tweeters. Precies dezelfde tweeters zitten in mijn P5's (alleen P6 heeft andere tweeters omdat die losstaand zijn) en daar ben ik echt blij mee. Alleen van de P5's moest ik paar weken terug dus de tweeters vervangen. Erg zat geen olie meer in en de tweeters waren vastgelopen. Vooral het mid-hoog was slecht.

Voor P4's moet je max 300 euro neerleggen (heb ik 2 jaar terug betaald) en eigenlijk is dat al wat te veel...

Hoezo is dat teveel ?

33% van de nieuwprijs en ze zijn schaars
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: MarkDoif op april 09, 2010, 08:17:27
Klopt. Preference series zijn sowieso wat zeldzamer en je ziet ze zelden te koop. Die P4's kwam ik "toevallig" tegen (was van een handelaartje) en de P5's in het zwart heb ik echt lang naar gezocht. Was toen ik de P4's had niet per definitie op zoek, maar hield marktplaats gewoon in de gaten. P4's zie je het meest, P5's zelden en P6's nog minder...

Maar ik heb ze ook echt op de klank. Als ik mijn P5's ooit de deur uit gaan, komt er minimaal nautilus 803 of 804 voor terug maar dan moet ik nog even 5 jaar sparen, haha! Ik stap sowieso niet zomaar van B&W af, ik ben echt een "B&W mannetje". Als ik ooit van B&W afstap is het omdat ik Avalon's koop zoals mijn vader heeft, maar die kan ik de komende 15 jaar toch niet betalen, hehe.

P.S: moet trouwens zeggen dat ik de P series er sowieso ook mooier uit vind zien, die 600 series zien er zo "plastic achtig" uit. Vraag me op zich wel af hoe die 600 series nou klinkt in vergelijking met mijn P5's...


notworthy notworthy notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Martin

Hoi.

Ook welkom, mooie set hoor.

Ben benieuwd wat je van de PM-15S1 gaat vinden. Wil je helemaal in deze lijn verder gaan?

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Mexicaanse Hond

#23
Er staat op Marktplaats ook een PM-15S2.

Edit: hij is al weg.  :-(

MarkDoif

#24
Misschien dat ik de SA7001 KI ooit vervang voor een SA15S1, maar heb de SA7001 KI net en die moet zich eerst maar eens gaan bewijzen :D.

Waarom niet meer dan 300 euro voor P4's? Omdat ze al ouder zijn (mijn toenmalige P4's waren van 1994, mijn huidige P5's van 1997) en ze vaak voor 300 euro of iets minder de deur uit gaan. Je bent gewoon mal als je meer dan 300 euro neer gaat leggen voor P4's :P. Nieuwprijs van P4's lag toen geloof ik rond de 2600 gulden voor een set. P5's waren geloof ik toen der tijd 3000 euro voor een set.

Heb mijn P5's in januari trouwens voor 400 euro opgehaald. 400 + 135 euro voor gloednieuwe originele tweeters = 535 euro. Eigenlijk ook teveel maar ik vond het de moeite/geld waard.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MarkDoif

PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Shepherd Moon

thx voor de link ivm de info !
Waren dit eigenlijk dan de eerste met de kevlar mid driver?

En idd het eerste dat ik hoor ook over de oliegekoelde tweeters... :? Hebben die ook een naamgeving of zo, kan ik me daar ook eens over informeren op het net :)

En wat die 600 serie betrefd, dat is al duidelijk gekend als "the best buy for you're buck"...
Qua vorm van de klankkast en plaatsing van de tweeter deden ze me er op denken, maar verder totaal geen gelijkenis...
Zou ook wel eens willen weten welke voornaamste verschillen deze hebben tov de 600 serie op klankgebied.

Hoewel de prijs die daar werd opgesomd toch eerder in de lijn lag van de 703 speaker uit de 700 reeks wat nieuwprijs in €'s betrefd... Dus zelfs meer waar dan m'n 704's die ik nu bezit  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

MarkDoif

Benaming van de tweeters is gewoon "Metaldome tweeters" voor zover ik weet.

Heb sinds vanmiddag de PM15S1 binnen trouwens :D. Foto's enzo volgen nog!
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MarkDoif

#28
En zoals beloofd, hier een paar foto's die ik zojuist heb geschoten van mijn nieuwe PM15S1:











Leuke is, mijn vrouw vond hem niet mooi. En al helemaal niet in de kleur Champagne. De rest van de set is zilver, dus heb voor 100 euro meer toch de zilveren gekocht. Hij staat nu aangesloten en te spelen en nu vind ze het apparaat ineens wel mooi :D. Zo zie je maar, foto's geven alleen maar een 1e indruk van een apparaat maar in het echt kan het heel anders uitpakken :D
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

Heel mooi plaatje weer pompom
Geniet ervan :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.