Zo, ik ben de schrik al weer te boven en dank jullie wel voor de steunbetuigingen
CiteerJe verschoof de speakers en toen viel het geluid weg? Aan één kant of beide kanten?
Indien aan één kant, dan kan het zijn dat er een breuk in de kabel zit.
Ja, ik verschoof hem en toen viel de
de rechterspeaker, die ik dus verschoof, gevolgd door de andere. Ik heb de speakers ook op een andere versterker aangesloten en ook daar deed de rechter speaker het niet. Ik heb de bekabeling en de aansluitingen bekeken en verbeterd. Het zijn B&O speakers en die hebben van die pluggen. En ik had in het begin ook gedonder met die pluggen en toen had ik nieuwe gekocht. Maar blijft dus een zwakke schakel. Beide doen het dus wel weer op die andere versterker. Problem solved!
Nu weer terug naar de PM82. Ik hem nu op speakers aangesloten die het zeker weten deden. Geen leven in de PM82. Hij 'klikt' dus niet.
CiteerHeb je trouwens al de zekering van de versterker gecontroleerd? Deze "verslijt" namelijk ook met de tijd.
Zoek achterop of je ergens "fuse" tegenkomt.
Ik heb de achterkant bekeken en ik kwam geen 'fuse' tegen. Ik heb maar de bovenplaat eraf gedraaid en een paar fotootjes van gemaakt. Misschien is de zekering binnen handbereik en kan die door de technische mannen/vrouwen 'even' aangewezen worden. Zal wel fijn zijn!
CiteerAnders ff wachten op een reactie van/overleggen met HAL9000.
Ik ben sowieso van plan om het te repareren en een servicebeurtje te laten geven. Hij is ook vrij stoffig van binnen. Het is een mooie amp
en om echt weer een stap verder te gaan moet ik echt met een paar 100 euro over de balk komen en dan is repareren wellicht goedkoper. Nieuwe luidsprekers en een goede CD speler staan ook nog op het verlanglijstje.
Fijne paasdagen!
Groet,
Carbest