Is mijn versterker nu van mij heen gegaan?

Gestart door carbest, april 02, 2010, 22:29:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: jwx op april 08, 2010, 00:05:37
Dan komt hij toch nog in Elst  :|
stupid
En Elst is maar 15 km verder dan Arnhem en is volledig via snelweg te rijden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

carbest

CiteerIk zit in Rotterdam, heb net een PM80MKII af, Deze heeft een euvel in de voeding...

Die PM80MKII is toch nagenoeg identiek aan de PM82? Ik zag foto's van de binnenkant van de MKII en die leek wel heel veel op die van mij!  :yes:
Rotterdam... dat wordt dan opsturen.  :lol:

CiteerEn Elst is maar 15 km verder dan Arnhem en is volledig via snelweg te rijden.
Klopt! Ik kom nog wel eens in hartje Arnhem maar dan ga ik vaak met de trein. Heerlijk zo'n OV! De versterker heb ik wel eens vaker met de trein vervoerd! :lol:
Elst is een optie, alleen vervelend is dat ik nooit daar in de buurt hoeft te zijn. Ik combineer graag dingen. Niks in de buurt van Winterswijk? Daar zit Obbink en die verkopen ook Marantz. Ik kom geregeld daar in de buurt. Alleen kan ik niet wijs worden of zij ook repareren. Anders loop ik eens naar binnen, even info aanvragen! Als die de boel ook naar Elst brengen... Afijn, dan wordt het gewoon Elst.     
   

 
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

xander32

#17
Citaat van: carbest op april 09, 2010, 13:11:03
Die PM80MKII is toch nagenoeg identiek aan de PM82? Ik zag foto's van de binnenkant van de MKII en die leek wel heel veel op die van mij!  :yes:
Rotterdam... dat wordt dan opsturen.  :lol:

Klopt! Ik kom nog wel eens in hartje Arnhem maar dan ga ik vaak met de trein. Heerlijk zo'n OV! De versterker heb ik wel eens vaker met de trein vervoerd! :lol:
Elst is een optie, alleen vervelend is dat ik nooit daar in de buurt hoeft te zijn. Ik combineer graag dingen. Niks in de buurt van Winterswijk? Daar zit Obbink en die verkopen ook Marantz. Ik kom geregeld daar in de buurt. Alleen kan ik niet wijs worden of zij ook repareren. Anders loop ik eens naar binnen, even info aanvragen! Als die de boel ook naar Elst brengen... Afijn, dan wordt het gewoon Elst.     
Obbink is formeel Marantz-dealer en hebben tevens een eigen reparatiedienst. Echter sturen zij na een eerste check Marantz aparatuur vaak door naar Audioservice te Elst. Heb vele goede ervaringen met Obbink. En maar 1 slechte maar dat betrof een arrogante jonge verkoper die geen verstand van zaken had.


Sander.

carbest

Daar was ik weer! De PM82 is nog niet gemaakt, maar hij gaat tzt wel naar Audio service Elst. Ik was gister bij  Sights & Sounds in Doetinchem en het probleem voorgelegd. Ook hij stuurt ze door naar Elst maar wist me ook te vertellen dat de onderzoekskosten ongeveer € 50,-zijn en dat de meeste reparaties die hij had gezien tussen de € 100 en € 150,- bedragen. Dat geeft de burger moed  hello maar we shall see. Wel fijn dat ik niet helemaal naar Elst hoeft te tuffen en dat er in de buurt ook een (erg) goede audiozaak zit. Die mistte ik wel in Doetinchem, alleen geen Marantz. :no: Al staat daar ook mooi spul. :yes:   
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Marvin

Marantz koop je tegenwoordig bij de Media Markt...  :-)

carbest

CiteerMarantz koop je tegenwoordig bij de Media Markt...  smiley

Whaha, dat is ook zo. Maar ik wil ook graag goed worden voorgelicht, de tijd krijgen om te luisteren en verschillende componenten om te testen. Wie mij dat bied krijgt de 'order'. En ik vrees dat de Media Markt dat niet bied. Al liep er in Arnhem wel een bijzonder leuk meisje rond op de afdeling audio. Het is dat ik blut was maar anders had ik een Marantz draaitafel gekocht á € 200,-  :wink: alleen om dat meisje. (ik ben gek, zo af en toe) 
De Media Markt heeft wel veel alleen hoorde ik dat de Lp's weer uit het assortiment worden gehaald. Beetje jammer!   
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

carbest

Daar ben ik weer! Ik heb twee weken geleden mijn versterker weggebracht naar Sights en Sounds in Doetinchem en die heeft hem weer doorgestuurd naar Audio Service in Elst. Donderdag werd ik gebeld dat hij weer gerepareerd is. Gisteren hem maar opgehaald.

De vraag is natuurlijk, wat hebben ze eraan gerepareerd?
De werkzaamheden waren:

  • App. intern gereinigd
  • Sub voeding hersteld 2 x R vervangen
  • schakelaars enb regelaars gesmeerd
  • Diverse soldeer verbindingen hersteld en bias circuit gecontroleerd
  • Functie test OK Powertest OK
En dat alles voor maar € 90,44. Viel mij serieus mee. Ik had mezelf voorbereid op € 150,-

De PM82 schuif ik weer terug in de kast. Ik ga hem namelijk niet meer aansluiten op de B&O's waarmee het fout is gegaan. Andere luidsprekers kopen is een optie maar ik ga over een half jaartje weer op mijzelf wonen en daar wil ik de keuze van de luidsprekers op aanpassen. De versterker werkt weer, nu ga ik opzoek naar een bijpassen CD speler en tuner uit dezelfde serie als die van de PM82. Suggesties zijn altijd welkom!   
Life is what happens tot you while your bust making other plans.