Met live-beleving bedoel ik knetterhard en onvervormd, dat zeker.
Maar het is denk een klein misverstand te denken dat PA enkel en alleen voor dat doel geschikt is.
Zoals ik al zei, PA doet voor HiFi niet onder. Andersom wel, daarme bedoel ik; Je kan thuis heel goed uit de voeten met een PA installatie, maar je kan in een disco of bij een concert vrij weinig met een Hifi installatie.
Maar ook een PA installatie heeft een volumeknop, -en die kan hard of zacht en ook alles ertussenin....
Ook niet vergeten dat die speakers die hier bij mij staan gewoon gebruikt worden in Hifi kasten, maar ja...
Tannoy is nu eenmaal een beetje apart, grote verschil is de belastbaarheid. Hier hangen echte magneten achter de drivers. Die magneten zijn groter dan de meeste drivers die ik op het forum voorbij zie komen, daar zit het verschil.
Hoge belastbaarheid, grote spreekspoelen met een hoop ruimte ertussen zodat de magneet en spreekspoel goed gekoeld worden, - en uiteraard een hoge gevoeligheid.
En juist dat laatste vind een hifi versterker ook erg fijn, dan hoeft hij niet zo hard te werken voor een beetje geluidsopbrengst.
Een PA versterker vindt dat ook fijn, nu zeggen wattages vrij weinig maar om even een aanduiding te doen.
97db gevoeligheid van de speaker en 8 ohm, 500+wattage uit mijn versterker.
Feestje?
(Spalvout).