Waarom geen 4 luidsprekers voor stereo

Gestart door thepioneer, maart 29, 2010, 20:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 01, 2010, 13:28:26
Zo heb ik toen ik nog bij de Marine zat ook het dagverblijf ingericht.... (Dagverblijf 'alias' café).
Het genoot mijn voorkeur niet, maar het werkte inderdaad wel aardig.

oftwel mono zetten en niemand merkt het door de prommillages
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

#31
Echt audiofiele muziek werdt er uiteraard weinig gedraaid, daar hou ik zelf ook niet van en ik was de 'DJ'.  :-D

Meer in de trend van; Op een onbewoond eiland, waar je kangeroe's vindt. Woont een kangeroe moeder met een kangeroe kind,...... Hop hop hop......  :-D :-D

(N tussen oNbewoond geplaatst).

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 01, 2010, 14:42:37
Echt audiofiele muziek werdt er uiteraard weinig gedraaid, daar hou ik zelf ook niet van en ik was de 'DJ'.  :-D

Meer in de trend van; Op een obewoond eiland, waar je kangeroe's vindt. Woont een kangeroe moeder met een kangeroe kind,...... Hop hop hop......  :-D :-D

Welk label

STS GRP XRCD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Wat zijn dat voor afkortingen?
Nog nooit van gehoord....  :-D

Marvin


Marvin

Kijk uit, ik ben nu ambtenaar en heb hiervoor bij de Marine gewerkt.
Ik zit tot mijn nek in de afkortingen.... (En paarse krokodillen).  :-D

PieterIJ

Ik gebruik al jaren 4 speakertjes en ik vind dat beter klinken dan 2.
Mijn Versterker heeft niet voor niets 2 paar aansluitingen  :-)

Iedereen die bij mij komt luisteren vind dat overigens ook, ik demonstreer dan ook hoe het met 2 klinkt en dat vind iedereen toch minder.....

Ik heb ze wel 'gelijk' staan, dus niet 'gekruisd'

Uiteraard blijft het een kwestie van smaak en ik denk ook vooral van het type muziek en de vorm en grootte van de ruimte.
PM11-S1, SC11-S1 en SM11-S1
BD7004 (SA11 is verkocht, UD8004 komt binnenkort).
B&W 802D
B&W 804S
Samsung PS63B680
Humax 5050
Rel Quake II

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 01, 2010, 22:15:05
Je kan natuurlijk ook gewoon 2 hele goede luidsprekers kopen. Dan heb je er echt maar 2 nodig.  :-D

dat is logisch zou Johan zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Een dooddoener zou Marvin willen zeggen, maar houdt dat voor zich...  :wink:

Oh, nu heb ik het toch gedaan...   byebye

Marvin


Marantz 81

#40
ik ben ook van mening dat je Stereo moet luisteren over 2 speakers  :-)

het klinkt wel voller met 4 speakers ,maar heel het stereo beeld is weg

multi channel zoals Marvin aangaf kan wel mooi klinken maar dan zit er een processor tussen die het geluid opslitst ,maar echt stereo geluid kan alleen over 2 speakers  byebye

en 7 channel kanaals wordt met 42 microfoons opgenomen  :wink:

Marvin

#41
Kijk eens naar een discotheek, hang daar 2 speakers op en je hebt een geluid wat ergens uit de verte komt.
Hang daar 10 speakers op, wat niet overdreven veel is, -en je hebt overal goed gedefineerd geluid.
Dan is stereo met een 3D beeld niet het streven, ligt er maar net aan wat voor doel je voor ogen/oren hebt.

Ga naar een openlucht concert toe en je krijgt dikwijls met line-array's te maken, veel speakers boven elkaar.
Je kent ze wel, van die bananen naast het podium.
Let op de onderste foto vooral op de vele subkasten...
Goed met huiskamer hifi heeft het weinig te maken, wél met stereo.
Want je krijgt daar echt geen surround voor je donder hoor!
Daar hebben we de bioscoop voor, een bioscoop doet het ook niet met 5.1....  :wink:
Grote ruimte, grote speaker,- en niet zoals thuis zo lief opgesteld.
Nu dwaal ik misschien een beetje af, maar met het weergeven van geluid heeft dit alles te maken...
Met dat softe hifi dan weer niet,...  :-D






Marvin

Ik ben een rare, maar met hifi heb ik steeds minder...
Een tingeltje hier een gordijntje daar, niet voor mij bedoeld.
Dat een audiofiel hier met open waffel zit te luisteren, hij gelooft zijn oren ten opzichte van zijn ogen niet, neem ik maar op de koop toe. (In positieve zin).

Goede PA doet voor goede HiFi niet onder, goede HiFi daarintegen gaat door de knieën als zij het tegen PA moet opnemen...  :-)

Maar zoals ik al zei, ik ben een rare....  :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Voor een echte live beleving heb je live apparatuur nodig, daar ben ik nu wel achter gekomen...  :-)