Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Lees net even terug en zie dat Fritz het nog over Guldens heeft  :-o Ja dan sta je idd niet echt in de 21st eeuw. :-D

Citaat van: viceadmiraal61 op februari 17, 2010, 19:45:01
de cd industrie heeft het ook wel een beetje aan hun zelf te danken met prijzen van 45,- gulden per cd
kost prijs gemiddeld 3,-..........

Ga naar bed...welterusten! byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: WimPeu op november 17, 2010, 00:04:43
Maar Rene kom op zeg, zo oud ben je nog niet. Ik ben ook al 45, OK een broekie vergeleken met jou. :-D  Maar ook aanzienlijk jongere leden hebben geen idee van de mogelijkheden en kwaliteiten van streamen heb ik toch vaak het idee.
Ben 51, dan heb je wat computer/digitaal het net gemist. CD-spelers waren er al in 1982, ik kocht mijn eerste in 1991. De eerste computer zag ik in 1989 op mijn werk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op november 16, 2010, 23:46:43
Ik koop ook nog CD's en LP's, het liefst in de winkel. Als ik koop maakt het mij niet zoveel uit, CD of LP. We hebben in Groningen gelukkig nog keus. Kom je in Emmen heb je een probleem.
Streamen?, zou niet weten hoe dat gaat. Als de CD verdwijnt heb ik een probleem.
Huur wel bij Muziekweb ( bibliotheek) in Rotterdam, maak dan een kopie, vind ik het echt mooi koop ik het.

Groningen is ook nog een artistiek dorp of lopen ze daar nog achter of zijn ze fatsoenlijker en nuchter  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: WimPeu op november 17, 2010, 00:08:03
Lees net even terug en zie dat Fritz het nog over Guldens heeft  :-o Ja dan sta je idd niet echt in de 21st eeuw. :-D

Ga naar bed...welterusten! byebye

Dan lijkt het duurder
Net zoals die topper van de PVV Sharpe die heeft een miljoenen boete gehad met ze bedrijf (40 Miljoen Forint = 172000€) klint toch anders

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

stone

Ik ben 54 en heb ook wat moeite met nieuwtjes als streamen. Mijn zoon zal me wel eens op weg helpen als ik het nodig heb. Voorlopig houd ik het bij af en toe een dvd draaien en vooral luisteren naar cd's. Ik hoop dat de apparatuur voor deze twee nog lang zal bestaan.

Wel heb ik mijn meest gedraaide cd's op harde schijf staan in iTunes. En speel dat wel eens. De kwaliteit vind ik iets minder. Mss moet Marantz eens met een mooie DAC op de markt komen.

gerard

Citaat van: WimPeu op november 16, 2010, 23:51:09
Valt me de laatste tijd erg op dat veel mensen hier ophet forum geen idee hebben van de mogelijkheden van downloaden en streamen. Een soort van digi angst..

Als ik voor mezelf spreek, meer onbekendheid.
Downloaden; waar en goed, hoe zit het met virussen / firewall ed. weet ik weinig van.
Sreaming; wat heb je nodig, hoe sluit je het aan ed

Was van de week eens even op youtube muziek aan het luisteren via laptop/koptelefoon.
Was erg interessant, kom dan veel leuke muziek tegen :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Vlearmoes

Citaat van: stone op november 17, 2010, 10:12:45
Ik ben 54 en heb ook wat moeite met nieuwtjes als streamen. Mijn zoon zal me wel eens op weg helpen als ik het nodig heb. Voorlopig houd ik het bij af en toe een dvd draaien en vooral luisteren naar cd's. Ik hoop dat de apparatuur voor deze twee nog lang zal bestaan.

Wel heb ik mijn meest gedraaide cd's op harde schijf staan in iTunes. En speel dat wel eens. De kwaliteit vind ik iets minder. Mss moet Marantz eens met een mooie DAC op de markt komen.

Ik ben 52 en heb ook interesse om te gaan streamen

misschien moeten we Wimpeu maar een vragen om een topic te openen hoe fatsoenlijk zo iets op te zetten kwa apparatuur en hoe en waar te downloaden  welke programmas,  sites waarvan te downloaden enz enz
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

stone

Is wimpeu goed in jip en janneke taal?  :-)

Vlearmoes

Een nuchtere man uit het nuchtere Drente met een nuchtere kijk op de dingen  moet dat kunnen!   zo is ie ook aan de keus van streamen gekomen  notworthy notworthy

Bidden veur broene bonen doet ie ook niet  :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

stone

Trouwens veel oudere jongeren op het forum  :-)

renes59

Citaat van: stone op november 17, 2010, 12:02:10
Die hebben nog CD's en msschien wel LP's. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vlearmoes

Citaat van: stone op november 17, 2010, 12:02:10

De wilde jaren gaan langzaam over   nu nu meer relaxt genieten van de dingen korterbij  :yes:
en idd de oudere dingen weer van de zolder halen en hun waarde her beleven

HiFi gek

Citaat van: renes59 op november 16, 2010, 23:46:43
Ik koop ook nog CD's en LP's, het liefst in de winkel. Als ik koop maakt het mij niet zoveel uit, CD of LP. We hebben in Groningen gelukkig nog keus. Kom je in Emmen heb je een probleem.
Streamen?, zou niet weten hoe dat gaat. Als de CD verdwijnt heb ik een probleem.
Huur wel bij Muziekweb ( bibliotheek) in Rotterdam, maak dan een kopie, vind ik het echt mooi koop ik het.

Dat moet je mij even uitleggen hoe je dat precies doet .

Uit je verhaal maak ik op dat je in Groningen woont en je cd's huurt bij de bibliotheek in Rotterdam  :-o

Je zal vast en zeker bedoelen dat je leent via DIGILEEN , dit is de online verhuur van de Bibliotheek ?
Alleen heeft dat weer als nadeel dat lenen via Digileen beperkt is qua aanbod .
Het overgrote deel van het assortiment is nog steeds niet te leen via Digileen . :cry:

Ik huur namelijk wel rechtstreeks bij de Bibliotheek als ik dat wil , ik woon in de buurd ervan .
Ik ben al lid vanaf mijn 16e jaar , ben nu 44 jaar .
Je moest eens weten wat een enorme aantallen platen en cd's ik er al geleend hebt in al die jaren .
Toen ik lid werd in 1982 werd namelijk ook de cd speler net uitgevonden door Philips , zodoende stonden er toen enkel platen .

Het digitale verhuur aanbod neemt trouwens in sneltrein vaart toe  :yes:
De Bibliotheek moet namelijk eerst om toestemming vragen aan de desbetreffende cd/platen maatschappijen , krijgen ze geen toestemming dan mogen ze geen cd's/platen digitaal verhuren van die cd maatschappij  :no:

Groeten  EDWIN  B

renes59

Ik leen ze hier: http://www.muziekweb.nl/  De cd's komen aan in de plaatselijke bibliotheek in Aduard, mijn woonplaats onder de rook van Groningen. Bestellen via de computer, een week later kan ik ze ophalen. Kosten zijn €2,35 per cd. Ze hebben meer dan 300.000 titels.
Je moet wel eerst lid worden van muziekweb, dit kan alleen als je lid bent van een bibliotheek. Het lidmaatschap van muziekweb is dan gratis. Elk jaar wel aangeven dat je lid wilt blijven.

HiFi gek

Citaat van: Vlearmoes op november 17, 2010, 11:52:05
Ik ben 52 en heb ook interesse om te gaan streamen

misschien moeten we Wimpeu maar een vragen om een topic te openen hoe fatsoenlijk zo iets op te zetten kwa apparatuur en hoe en waar te downloaden  welke programmas,  sites waarvan te downloaden enz enz

Hou dan ook het audioblad Music Emotion regelmatig in de gaten .

Zo nu en dan zijn er artiekelen over te vinden .

In blad nr : 1-2010 (januarie)     staat alles beschreven over streaming audio met uitleg en welke apparatuur je nodig hebt om te kunnen streamen .

in blad nr :  7/8 2010 ( gekombineerd juli/augustus nr )     Staat alles beschreven over Streaming video met dezelfde uitleg .

En voordat je het aan mij vraagt ,  ik doe beide tijdschriften niet weg  :no:
Je weet maar nooit , het kan mij altijd nog van pas komen  :yes:

Groeten  EDWIN  B