Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: mars op januari 10, 2011, 21:46:53
oi,

Ik heb dit Topic ooit gestart naar aanleiding van het sluiten van ''Plato'' hier in Den Haag.

Nou vorige week is er weer een gestopt nopompom , hoewel dit een zaak speciaal voor ''hard rock'' en ''gothic'' liefhebbers was , was het toch een cd winkel van , door en voor liefhebbers :cry:

Oja en wat maanden terug sloot ook ''Rythem import'' zijn deuren.  Dit was een zaak die bezocht werd door Top Deejays maar ook de hobbyist die twee draaitafels en een paneeltje op zolder heeft , en af en toe ook op zeer interresante party's te horen zijn HB

Ga je weer een topic starten :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Citaat van: jwx op januari 10, 2011, 21:59:25
Ga je weer een topic starten :-D

stupid,

hahaha ja al was het alleen maaar om mezelf wat omhoog te schroeven in de statistieken clown1 :lol:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Janver

De Plato mis ik nog wel eens bij speciale cd's die ik zocht(sinds kort alleen maar streamen), maar ik vermoed dat het downloaden lang niet de enige oorzaak is waardoor ze sluiten moesten.

Een zekere arrogantie tegen de normale consument(Top 40 smaak) was niet ongewoonlijk en ik ben van mening dat zo'n winkel best redelijk kan overleven met een webshop. Er zijn verscheidende winkels die ook in de verdrukking staan van internet en toch redelijk goed overleven(bijv. Gamemania e.d.).

Ik denk dat de stelling; het einde van de cd winkel is nabij een betere uitdrukking is.

Hier kan uw reclame staan!

gerard

Citaat van: JeroenLeeuwarden op januari 10, 2011, 17:45:07
Gelukkig kun je in Leeuwarden bij een in ieder geval 4 winkels terecht.

Klopt, maar bij de MM gaat het assortiment CD's snel achteruit de laatse jaren :| wel steeds meer dvd's
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: Janver op januari 10, 2011, 22:46:57
De Plato mis ik nog wel eens bij speciale cd's die ik zocht(sinds kort alleen maar streamen), maar ik vermoed dat het downloaden lang niet de enige oorzaak is waardoor ze sluiten moesten.

Een zekere arrogantie tegen de normale consument(Top 40 smaak) was niet ongewoonlijk en ik ben van mening dat zo'n winkel best redelijk kan overleven met een webshop. Er zijn verscheidende winkels die ook in de verdrukking staan van internet en toch redelijk goed overleven(bijv. Gamemania e.d.).

Ik denk dat de stelling; het einde van de cd winkel is nabij een betere uitdrukking is.

oi,

Kijk Kijk , een stadsgenoot ...gaaf HB

Ik woon in de Archipelbuurt. Welke buurt woon jij als ik vragen mag?

Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon

Janver

We zijn nog eens bijna buren ook!

Ik woon in Willemspark/Frederikstraat.

JeroenLeeuwarden

Citaat van: gerard op januari 10, 2011, 23:03:17
Klopt, maar bij de MM gaat het assortiment CD's snel achteruit de laatse jaren :| wel steeds meer dvd's

de MM bedoel ik dan niet, King Kong, Poort, Black Market Music en Deja vu. Allen op minder dan 5 minuten lopen vanelkaar verwijderd.

MM gun ik het geld minder..
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

scanspeakman

Afgelopen weekend sprak mijn vriendin de legendarische woorden "jeetje....nu moet ik helemaal een cd uit de kast zoeken om hem op te zetten" toen ze iets wilde horen dat niet op de server stond. Terwijl ik een halfjaar geleden nog uitgebreid heb moeten beargumenteren waarom we toch echt twee squeezeboxen nodig hadden.

Zeker nu ook diensten als Spotify via de Squeezebox (en waarschijnlijk ook andere streamers) ondersteund gaan worden, is inderdaad het einde van de cd (-winkel) nabij vrees ik. Helaas de meeste foto-winkels achterna. Ik mis overigens wel de mogelijkheid legaal in FLAC te kunnen downloaden. En dat iTunes ook met FLAC overweg kan. Helemaal perfect is het dus nog niet. Dus dan maar cd's via amazon en hop...op de server. Een half jaar geleden wilde ik zelf ook nog altijd de cd hebben vanwege doosje, booklet etc maar ik geef er totaal niet meer om sinds de SB Touch in de woonkamer staat.

Scanspeakman

mars

Citaat van: Janver op januari 11, 2011, 09:09:49
We zijn nog eens bijna buren ook!

Ik woon in Willemspark/Frederikstraat.

haha Is dat toevallig , dat is idd zowat om de hoek.

Kom een keer een bakkie doen als je zin hebt?

grtz  Mars
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon

WimPeu

Citaat van: scanspeakman op januari 11, 2011, 13:36:50
Afgelopen weekend sprak mijn vriendin de legendarische woorden "jeetje....nu moet ik helemaal een cd uit de kast zoeken om hem op te zetten" toen ze iets wilde horen dat niet op de server stond. Terwijl ik een halfjaar geleden nog uitgebreid heb moeten beargumenteren waarom we toch echt twee squeezeboxen nodig hadden.

Zeker nu ook diensten als Spotify via de Squeezebox (en waarschijnlijk ook andere streamers) ondersteund gaan worden, is inderdaad het einde van de cd (-winkel) nabij vrees ik. Helaas de meeste foto-winkels achterna. Ik mis overigens wel de mogelijkheid legaal in FLAC te kunnen downloaden. En dat iTunes ook met FLAC overweg kan. Helemaal perfect is het dus nog niet. Dus dan maar cd's via amazon en hop...op de server. Een half jaar geleden wilde ik zelf ook nog altijd de cd hebben vanwege doosje, booklet etc maar ik geef er totaal niet meer om sinds de SB Touch in de woonkamer staat.

Scanspeakman

stupid
Stream nu 2 jaar muziek en alweer een jaar of 7 dvd's (met de eerste XBOX) en later HD. Heb nog zelden een cd in handen. CD boekjes heb ik sinds de overgang van die mooie LP hoes zowiezo nooit wat gevonden dus mis ik totaal niet. Ik woon nogal afgelegen dus de dichts bij zijnde CD winkel is 1 uur heen en weer. Even snel langs een cd winkel lopen en snuffelen zat er de laatste jaren zo doende toch al niet meer in. Mis het niet en kan niet wachten wat de volgende stap zal gaan worden......

Idd een legale Flac download site zou het helemaal af maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Is goed,mooi plan.

Ik ben alleen de komende tijd afwezig(vakantie pompom ). Maar daarna hou ik mij aanbevolen voor een waarschijnlijk audiofiel bakkie.

(ik heb zelf natuurlijk nog maar een Mickey Mouse set)

OT: Streaming met Spotify is bijna hemels,nu nog in flac kwaliteit!

Long live Sonos / Spotify combination

WimPeu

HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Straks liggen we allemaal aan de Squeezebox.

WimPeu

Geweldig. Heb Spotify nu in de beta versie op mijn Squeezebox Touch draaien. Betaal 10 Euro en heb nu dus idd toegang tot onvoorstelbaar veel muziek. Legaal dus. Kwaliteit is de zeer acceptabele 320kbps. Als dit idd Flac wordt binnenkort wauw...... :kwijl:

Nee hier geen cdtjes meer zoveel is wel duidelijk!!! :-D

renes59

Ik ben helemaal nog van de CD en LP. Denk wel dat ik de cd's nog overleef, moet wel want ik weet totaal niets van streamen. Heeft mijn interesse niet, dvd ook niet.
Het gaat nu over de geluidskwaliteit, dat is per persoon afhankelijk. Er zijn mensen die zweren bij LP dat doe ik niet. Tot nu toe één LP gehoord die beter klinkt dan een cd, dat is de 1e LP van Andreas Vollenweider, die klinkt beter dan de cd. Tenminste bij mij op een Thorens 160 met een Denon DL301 element.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.