Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

joep

Ik zou het echt weten te waarderen als iemand eens een goed stuk schreef over de Squeezebox. Streamen etc. Daar zou ik echt blij mee zijn. Het is voor mij nu nog een gesloten boek en heb geen zin in een miskoop. Op HiFi.nl staan 2 stukken die weer helemaal de grond in worden geschreven. Ik begrijp ook wel dat het een groot verschil is om zo'n ding 3 weken of een jaar in huis te hebben.
Gewoon een verhaal van ik koop een Squeezebox ......... en ik kan er dit en dat mee. Ik heb het hier en daar op aangesloten en als ik er nu opnieuw een zou kopen zou ik dit of dat kopen en wel daarom.
Mijn muziekverzameling koop ik op iTunes store, zet het op een HD en kan via een draadloos netwerk dit en dat.

B.V.D. ik zou er echt mee geholpen zijn.

WimPeu

Ik wil mijn ervaring en mijn kennis omtrent de Squeezebox hier binnenkort wel eens uiteen zetten maar moet daar dan wel even de tijd voor hebben. Voor mij is het de beste audio uitvinding sinds de CD speler. Zeker nu met de Hi-Res audio ondersteuning en nu weer (sinds vandaag beschikbaar 8-))Spotify. Voor mensen met een beetje computer/netwerk vrees...het valt reuze mee. Heb onlangs Thepioneer (Ronald) ook er door heen geholpen. :-D

Ga nu nog even op Spotify neuzen!! notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

JohnWx

Citaat van: joep op januari 11, 2011, 21:34:50
Ik zou het echt weten te waarderen als iemand eens een goed stuk schreef over de Squeezebox. Streamen etc. Daar zou ik echt blij mee zijn. Het is voor mij nu nog een gesloten boek en heb geen zin in een miskoop. Op HiFi.nl staan 2 stukken die weer helemaal de grond in worden geschreven. Ik begrijp ook wel dat het een groot verschil is om zo'n ding 3 weken of een jaar in huis te hebben.
Gewoon een verhaal van ik koop een Squeezebox ......... en ik kan er dit en dat mee. Ik heb het hier en daar op aangesloten en als ik er nu opnieuw een zou kopen zou ik dit of dat kopen en wel daarom.
Mijn muziekverzameling koop ik op iTunes store, zet het op een HD en kan via een draadloos netwerk dit en dat.

B.V.D. ik zou er echt mee geholpen zijn.
Hier een online koper leek
Is iTunes geen mp3 formaat ? of kan je kiezen of je hogere kbps wil

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Helaas dat De Eagles, Pink Floyd, Beatles, Michael Jackson en nog een x-aantal artiesten niet geloven in Spotify/streamen. Een nadeel mag best al wel genoemd worden.

Ook lange nummers,langer dan 9:54, kunnen ook niet worden afgespeeld, zoals Fool's Overture van Supertramp.

Hier kan uw reclame staan!

scanspeakman

Citaat van: jwx op januari 11, 2011, 21:55:27
Hier een online koper leek
Is iTunes geen mp3 formaat ? of kan je kiezen of je hogere kbps wil

John

Muziek die je via iTunes store koopt is standaard geen mp3 maar een eigen formaat van apple. In dit geval geen nadeel aangezien bv een squeezebox er ook mee overweg kan. Het is alleen niet in apple lossless formaat. Als je bv cd's importeerd in iTunes, dan kan je wel aangeven dat het in apple lossless formaat geimporteerd moet worden.

Scanspeakman

WimPeu

Citaat van: Janver op januari 11, 2011, 22:00:05
Helaas dat De Eagles, Pink Floyd, Beatles, Michael Jackson en nog een x-aantal artiesten niet geloven in Spotify/streamen. Een nadeel mag best al wel genoemd worden.

Ook lange nummers,langer dan 9:54, kunnen ook niet worden afgespeeld, zoals Fool's Overture van Supertramp.

MJ heb ik wel al er op gehad. Allemaal kwestie van tijd. Staat nog in de kinderschoenen. Net Yello gedraaid en Madonna, Marco Borsato en nu de nieuwe CD van Bryan Ferry.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Citaat van: Janver op januari 11, 2011, 17:57:42
Is goed,mooi plan.

Ik ben alleen de komende tijd afwezig(vakantie pompom ). Maar daarna hou ik mij aanbevolen voor een waarschijnlijk audiofiel bakkie.

(ik heb zelf natuurlijk nog maar een Mickey Mouse set)

OT: Streaming met Spotify is bijna hemels,nu nog in flac kwaliteit!

Long live Sonos / Spotify combination

Oi,

Oke dat staat!!

we houden contact , laat maar weten wanner je terug bent.

Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Slaykuh

IK hoop dat de CD nog heel lang mee gaat!
Het feit dat ik zelf naar de winkel ga, iets fysieks koop en nog een praatje maak, doet me meer dan een download.
Voor mij hoeft het iig allemaal niet  nonono
B E A T

WimPeu

Het ene sluit het andere niet uit natuurlijk.

WimPeu

Citaat van: Janver op januari 11, 2011, 22:00:05

Met een Premium abo kan dat allemaal wel. Heb vanavond nog een nummer van 17 min. gedraaid... redface ehhh gestreamd! hello

Marantz 81

gisteren avond weer 5 cd,s besteld  :yes: hello HB

tegenwoordig bestel ik ze bijna altijd bij  bol.com ,vindt het zelf ook leuk om naar een cd winkel te gaan maar het aanbod wordt steeds minder zeker bij free record shop hier ,laatst was ik bij correct daar hadden ze nog wel een redelijk aanbod maar dat loopt ook terug , het verschil is echt enorm als je kijkt met een jaar of 5 terug daarbij gaan de digitale technieken ook wel echt in  TGV tempo  :-o

TurboMarco

Ik blijf ook cd's kopen,ik wil gewoon het origineel want dat heeft voor mij toch een meerwaarde ,kijk je kan ook tegen een postzegelverzamelaar zeggen dat je met de huidige techniek identieke copy's kan maken ,maar dan is er voor hem/haar snel de lol er van af .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marantz 81

WimPeu

Citaat van: Marco op januari 14, 2011, 02:53:52
Ik blijf ook cd's kopen,ik wil gewoon het origineel want dat heeft voor mij toch een meerwaarde ,kijk je kan ook tegen een postzegelverzamelaar zeggen dat je met de huidige techniek identieke copy's kan maken ,maar dan is er voor hem/haar snel de lol er van af .

Ik ben dan ook geen CD verzamelaar maar een muziek liefhebber. Wat mij betreft hoef ik geen fysiek schijfje te hebben. Dat was tot voor een paar jaar terug alleen de enigste mogelijkheid. Maar tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden.

Als het je hobby is om CD te verzamelen is je vergelijk idd goed, als je hobby muziek luisteren is gaat het vergelijk mank.