Ik ben bijna 3 dagen bezig geweest met deze sc-7 elk 2 uur....
Er was er veel op aan te merken bij dit exemplaar, meer dan bij mijn exemplaar. Deze heeft ± 20jaar niet gespeeld, Echter is daarvoor wel fanatiek contact spray in gespoten zonder op te ruimen, Dat is niet o best.
Ik heb alle elko's vervangen, 9mm transistoren die verbrand waren ook. En een 4 tal transistoren in de phono stage vervangen omdat deze ook kapot waren(geen geluid phono).
Iemand is er al eens mee bezig geweest, beetjes te grote elko's maar opzich prima voor de voeding.
De eindstage voor de sc-7.
Er komt behoorlijk wat blubber vanaf na 30 jaar.
Alles zwaar verouderd. De phono stage is defect, lichte brom te horen bij een kanaal.
alles hutje mutje.
Deze zijn bij mijn 1300DC destijds ook defect gegaan, een kanaaltje.
Lijk me wel duidelijk dat ze verbrand zijn
Nieuwe transistoren en elko's alle print bindingen versterkt.
volume pre amplifier.
er word er veel gebruik gemaakt van stabilisatie schakelingen.
Dit is phono amp 1 MM en MC samen met 10 47 100 220 nF en 1 10 27 47 100K. Dit is een erg aangename phono stage!!!
van de sm7 en de sc 7
alleen sc7
Ik heb ook alle druk schakelaren een voor een schoongemaakt
daar kwam me een groene zooi uit zetten.
Nu zijn ze brand schoon en droog!! droog is vooral waar ik naar streefde! geen gekraak of gepiep nu
Dit set klinkt er schoon, mooi hoog midden, Laag is bescheiden maar kan wel naar voren worden afgesteld.
Erg mooi set om naar te kijken, echter is het onderhoud wel fors. Leuk dat Marantz esotec maar niet voor de gewone gebruiker ben ik bang..