Menu setup SR 5003

Gestart door USRonald, januari 29, 2010, 22:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

USRonald

Hallo luitjes,

Allereerst wil ik mij voorstellen; Ronald, Achterhoeker en Marantz verslaafd :-D Ik heb deze week een Samsung led tv gekocht, en omdat ik met mijn oude EC500/MM500 combo niet meer weg kwam met de aansluitingen heb ik vandaag een SR 5003 gekocht. En nu komt het..... ofschoon ik best met nieuwe apparatuur overweg kan is de setup van de SR voor mij een crime. Wat is nu precies de bedoeling bij die setup?

Aansluitingen voorlopig om alles via de SR te laten lopen. Er komt nog een DVD bij maar dat komt wel. Eerst dit:

-HDMI kabel met KPN Interactieve TV op VCR (=HDMI3)

-HDMI kabel naar TV vanaf HDMIOut  naar de TV zelf.

Ik ben aan het stoeien geweest maar kom er niet uit. Ook al gezocht hier maar niet gevonden wat ik nodig heb. Ik krijg beeld, ik kan met het menu stoeien, het staat duidelijk in beeld maar als ik er uit ga zie ik zwart beeld, dus geen doorgave van het apparaat. Ook als ik probeer het anders in te stellen op de AB.

Vergeef mij als de vraag toch ergens staat..... :wink: Hopelijk kan iemand mij helpen?

Grtz, Ronald.

xander32

Beste Ronald,

Altijd goed om weer een mede-achterhoeker hier te treffen HB.

Mijn vermoeden is dat het mis gaat in het instel menu van de SR: heb je de juiste uit-/ingangen toegewezen in het set-up menu?


Sander.

USRonald

Hoi Sander,

Dank je voor je snelle reactie!

Eh ja; waarschijnlijk gaat dat fout. Ik snap de nummering niet......Zoals ik beschreven heb werk ik alleen met HDMI. Hoe stel je dat in? Ik kan de VCR (die ik voor de digitale ontvanger gebruik) op HDMI zetten, maar hoe zet ik dan de nummering in de verschillende kolommen?? HDMI gaat tot 3 en je het er 4. 3 in en 1 uit (naar de tv).

Dat kwartje wil nog niet vallen. Nogmaals, de setup zie ik wel maar als ik er uit ga gebeurd er niets.... Weet jij wat ik fout doe?

Grtz, Ronald.

xander32

#3
Citaat van: USRonald op januari 29, 2010, 22:46:02
Hoi Sander,

Dank je voor je snelle reactie!

Eh ja; waarschijnlijk gaat dat fout. Ik snap de nummering niet......Zoals ik beschreven heb werk ik alleen met HDMI. Hoe stel je dat in? Ik kan de VCR (die ik voor de digitale ontvanger gebruik) op HDMI zetten, maar hoe zet ik dan de nummering in de verschillende kolommen?? HDMI gaat tot 3 en je het er 4. 3 in en 1 uit (naar de tv).

Dat kwartje wil nog niet vallen. Nogmaals, de setup zie ik wel maar als ik er uit ga gebeurd er niets.... Weet jij wat ik fout doe?

Grtz, Ronald.
Heb `t boek er ff bij gezocht: volgens mij moet je VCR1  - mode zetten op HDMI en dan in kolom HDMI - 3 selecteren.

TV wederom zetten op hdmi en in kolom HDMI 1 selecteren ...


Ik ben hier zelf ook al eens flink mee aan het stoeien geweest hoor :-(.


Sander.

Vlearmoes

In de colom naast vcr  vul je een 3 in onder hdmi en de anderen vink je uit    (je hebt hem in de derde hdmi ingang gedaan )  :wink:


Nog een achterhoeker  :yes:    die net iets langzamer is  :schater:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op januari 29, 2010, 22:58:29
In de colom naast vcr  vul je een 3 in onder hdmi en de anderen vink je uit    (je hebt hem in de derde hdmi ingang gedaan )  :wink:


Nog een achterhoeker  :yes:    die net iets langzamer is  :schater:
Tis de leeftijd Theo :wink:.

Sander.

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op januari 29, 2010, 23:00:41
Tis de leeftijd Theo :wink:.

Sander.


Moet jij niet naar bed ??   :evil:   :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32


Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

USRonald

Oke, moet er nou een nummer in 1 kolom staan? VCR is 3. Moet dan alles op 3 staan? De v/s laat zich bv niet weghalen, de anderen wel (=streepje).

Kortom; ik snap er de ballen van en het beeld blijft zwart....

Vlearmoes

je kunt maar 1x  3 gebruiken (die is aangesloten) de anderen maak je streepje van  v/s mag blijven
je hebt dan nog ingang 1 en 2 over.....als je die gebruikt vul je het nr. in op juiste plek
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: USRonald op januari 29, 2010, 23:26:55
Oke, moet er nou een nummer in 1 kolom staan? VCR is 3. Moet dan alles op 3 staan? De v/s laat zich bv niet weghalen, de anderen wel (=streepje).

Kortom; ik snap er de ballen van en het beeld blijft zwart....
Bij VCR moet in de kolom HDMI - een 3 staan - de andere cijfers kan je volgens mij gewoon laten staan achter VCR1

Moet je niet ook iets instellen in de decoder van de tv?
Weet je zeker dat de HDMI-kabels het doen(kom met regelmaat defecte kabels tegen op fora).


Sander.

USRonald

CiteerMoet je niet ook iets instellen in de decoder van de tv?

Ja, had ik al gedaan.... hij doet het rechtstreeks op de tv prima. Dat deed ie trouwens al 1,5 jaar, maar dan op een gewone buis tv.

CiteerWeet je zeker dat de HDMI-kabels het doen(kom met regelmaat defecte kabels tegen op fora).

Vanavond nieuw gekocht bij Boxxer in W'swijk voor 30 euro per stuk... ik mag er van uit gaan dat die goed zijn. Nieuw uit verpakking.

Vlearmoes

let ook op dat je achter vrc1 ook HDMI invult en niet auto !!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v