Aansluiting HDMI DVD > Reciever>Plasma

Gestart door minguel, oktober 19, 2008, 16:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Aan de experts,

Ik ben al een uur of 2 aan het lezen en uitproberen, maar het wil niet lukken. Vandaar mijn vraag aan de experts hier.

DVD aangesloten via HDMI naar plasma en coax naar reciver werkt alles prima.

Als ik alles nu via HDMI aansluit, dus DVD via HDMI naar reciever (hdmi-in 2) > Reciever (hdmi-1 uit) > Plasma krijg ik geen beeld of geluid.

Ik heb effe de volgende foto's gemaakt van de instellingen;

HDMI instellingen DV7001


HDMI instellingen SR8002


HDMI instellingen SR8002 video



HDMI instellingen SR8002 conversiescherm


Ik heb zowel in de manual van de DVD als de reciever gelezen dat je plasma hdcp compatible moet zijn. Kan in de
manual van de plasma niets vinden.

Als ik de reciever op DVD zet en op een surround knop druk, krijg ik enkele seconden onderstaand scherm


Het gaat om de apparatuur;
DVD ;DV7001
Reciever ;SR8002
Plasma ;HITACHI 42PD6600

Doe ik iets fout (instelling) of is mijn scherm niet hdcp-compatible (wat dit ook mag beteken)?

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

de dv 7001 idd op auto zetten of eventueel multikanaals pcm

Dan de hdmi in de input van de 8002 duwen
ff goed kiijken als je de juiste ingang configureerd in de setup

De uitgang van de marantz naar de plasma moet automatisch werken dus de plasmaop juiste kanaal zetten

in princiepe ben je hiermee al een eindtje MAAR :
heb je hdmi ingesteld kwa beeld dat hij het moet doorgeven dus trough of enable ?

Bij trough geeft hij geluid en beeld door naar de plasma
bij enable geeft hij beeld door en laat hij het geluid achter om te versterken

Verder juiste ingangen bij juiste kabels zetten en dan moet het werken verder kun je IP config wel uitzetten



Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Citaat van: Stadium III op oktober 19, 2008, 17:19:31
in princiepe ben je hiermee al een eindtje MAAR :
heb je hdmi ingesteld kwa beeld dat hij het moet doorgeven dus trough of enable ?

Bij trough geeft hij geluid en beeld door naar de plasma
bij enable geeft hij beeld door en laat hij het geluid achter om te versterken

Verder juiste ingangen bij juiste kabels zetten en dan moet het werken verder kun je IP config wel uitzetten

Hoi Rob,

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik had beeld al op enable gezet (had het gelezen in de handleiding). Ik weet niet wat IP converter is dus die had ik al uitgezet.

Ik ga van de week verder kijken (partner zit TV te kijken en die moet je ook tevreden houden  :-D :-D). Als ik er echt niet uitkom, dan zal zeker gebuikmaken van je aanbieding via PM.

Lijkt er op dat mijn instellingen juist zijn. Denk dat het toch in mijn plasma zit (niet HDCP compatible).

Ik ga van de week verder knutselen. Tot zover bedankt.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Het HDCP werkt wel want je 7001 moet rechtstreeks ook een handshake maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Oke, zal van de week alle instellingen nalopen.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

dmeerpa

HDMI instellingen SR8002 conversiescherm


Hier zet je best bij DVD HDMI alleen.
De upscaling van de DVD speler mag niet hoger zijn dann 1080i, de 1080p kan je scherm niet aan.

Brandt er een blauw lampje (ledje) op het display van je receiver onder de gouden letters HDMI ?
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

minguel

Opgelost.

Heb de instelling in video convert gewijzigd (DVD HDMI only) zoals pPaul aangaf, alle kabels losgemaakt.
DVD aangezet, en stuk voor stuk alles weer aangesloten en zie, beeld en geluid via HDMI. Ik vermoed dat ik toch ergens een kabel niet goed had aangesloten  :oops: :oops: :oops:.

Heren in elk geval bedankt voor het meedenken. Heb weer wat geleerd.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

dmeerpa

Ik had ook problemen met mijn geluid toen de video convert niet op HDMI only stond.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Tigger

Weliswaar een iets ouder topic, maar toch ;)

Op dit moment heb ik de DV7001 en de Humax iHR 5050-c voor beeld rechtstreeks aangesloten op de Panasonic TX-46G10 en voor geluid rechtstreeks aangesloten op de SR8002. Als 't even meezit, krijg ik binnenkort een Panasonic br-speler, die ik eigenlijk ook wil gaan gebruiken...

E.a. zal dan voor beeld worden aangesloten op de volgende manier:

DV7001 > HDMI > SR8002
Humax > HDMI > SR8002
BR-speler > HMDI > SR8002
SR8002 > plasmascherm

Dit betreft dus alleen het doorgeven van beeld. De audio gaat met aparte bekabeling naar de SR8002. Genoemde instellingen in eerdere posts lijken mij vanzelfsprekend, dus dat zal het probleem niet zijn.

Vraagje: kan ik nog steeds bijvoorbeeld naar de radio luisteren, terwijl ik via de decoder naar een programma kijk?

Overigens heb ik ooit begrepen dat het "beter" is om alles rechtstreeks aan te sluiten zonder dat er een component in het signaal is.... alleen heb ik straks 3 beeldweergevers en wil niet ook aan de zijkant van het scherm nog een kabel zien....dus dacht ik alles qua beeld (ook) via de SR te laten lopen.... Dit heeft toch geen "negatieve" invloed op de beeldkwaliteit? Het geluid zal sowieso apart worden aangesloten op de SR.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

In principe is het zelfs helemaal niet meer nodig om geluid via aparte kabels aan te sluiten. Via een (goede) HDMI-kabel kun je ook het geluid prima transponeren. Voor HD is het zelfs een must of je moet analoog 7.1 gaan.
Je gaat dan de SR 8002 als switch gebruiken, wat zeer handig is.
Of je dan ook nog radio kan luisteren, terwijl je naar decoder kijkt weet ik eigenlijk niet. Volgens mij wordt dat dan lastig omdat je de switch functie gebruikt van je SR

Stadium III

Als je HDMI bron gebruikt dan kun je geen radio luisteren naar mijn weten omdat je de ingang selecteerd voor het beeld doorvoer

Als je een 2e zone opzet zou je eventueel wel radio kunnen luisteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Het opzetten van een 2e zone moet ik eerst even nalezen (ik zou dit dan wel willen doen, want ik wil nog wel eens naar Sport1, National Geographic, Discovery Channel of zo kijken zonder geluid aan, maar wel Arrow Jazz aan........)


Ik heb de laatste tijd "een beetje" geïnvesteerd in bekabeling en zou 't zonde vinden om een aantal digitale audiokabels niet meer te hoeven gebruiken..... vandaar de optie om de bestaande geluidskabels te laten zitten. Aan de andere kant: mocht het nu ècht een must zijn om zowel het beeld als het geluid via HDMI te laten gaan, dan kan ik altijd nog kijken of ik de audiobekabeling kan verkopen....

Ik kan natuurlijk ook de Humax en de BR-speler via de SR laten lopen (via HDMI voor beeld & geluid naar de SR en via HDMI van de SR naar de plasma voor beeld) en de DV apart via HDMI naar de plasma voor beeld en apart via coax naar de SR voor geluid...... Of moet ik dan juist niet de BR-speler via de SR laten lopen?


En wat & hoe aangaande het apart laten lopen van beeld & geluid? Ikzelf heb daar gevoelsmatig toch een voorkeur voor.........
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Wat ik zou doen is alles via HMDI laten lopen
Waarom dit : Omdat je Sr 8002 Autolipsync heeft

Alles komt goed uit de verf met met 4 hdmi kabels ben je klaar

Ik heb hier de dv 7001 ook appart met hdmi en coaxiale aansluiting
Maar wil ook een keer 3 goeie hdmi kabels en dan ben ik ook klaar en gaat de rest ook de deur uit !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Stof tot nadenken dus ;)


Op dit moment heb ik nog geen enkele br-disc en de speler moet nog worden toegezonden door Pana..... ik ga me maar eens verdiepen in het 1-op-1 doorsturen van HDMI (beeld & geluid) door de SR8002 :)




Mocht het nu zijn dat ik alles via HDMI ga laten lopen, dan komen er over een tijdje een paar PRACHT digitale audiokabels te koop.... ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Je bent welkom om te komen kijken hoe het werkt hdmi doorsturen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4