Aansluiting HDMI DVD > Reciever>Plasma

Gestart door minguel, oktober 19, 2008, 16:56:20

Vorige topic - Volgende topic

Tigger

Ik geloof je op je woord, Stadium III!!!

Waar het mij om gaat, is dat ik geen verlies heb op beeld- en/of geluidskwaliteit. Nu ben ik heel erg tevreden en wil dat graag blijven ;)

Ik zou best alles via de SR willen laten lopen, maar er zit een zin in m'n kop: "alles rechtstreeks aansluiten qua beeld en geluid......". Apart dus.....  Hoe zit het trouwens met het doorgeven van een br-signaal via de SR? En 'n 1080p-signaal?

Ik ben er dus nog niet uit..... Aan de andere kant: ik heb nog geen enkele br-disc en kan dus meer dan uitstekend genieten van een dvd of de (1080i) recorder -> dit, in het kader van: wat je niet hebt, kun je ook niet missen :)

Moeilijk, moeilijk...... Ik kan eventueel natuurlijk gaan kijken naar een br-speler van Marantz, maar dan wel passend in mijn set......de BD8002??? Maar die is helaas niet in zilver.....

Maar eens 'n nachtje over slapen of 3 (of meer) en dan maar eens kijken.........ik kan natuurlijk altijd even testen wat het beeld (en geluid) is waneer ik alles over de SR laat lopen.....ik heb nog wel wat kabeltjes liggen.... ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Ik zou gewoon voor een Pana BD speler gaan en die lekker gebruiken
Je Marantz heeft een mooie funtie dat hij het geluid uit de kabel trekt en het beeld er nog lekker in laat zitten voor de tv

Dit kan met alle apparaten die je aan de SR 8002 hangt
Het doorsturen van 1080P signialen en andere is dan een eitje
Ik weet niet zeker als je nog kunt upscale naar 1080P met de 8002 maar dat zou eventueel voor je decoder van de tv meschien ook wel mooi uitkomen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

De BR-speler is gister binnen gekomen en vanavond toch maar meteen aangesloten..... (helaas geen br-disc...).

Alles aangesloten via HDMI en alle "losse" audiokabels losgekoppeld.

Een aantal vragen die ik mijzelf stelde, zijn nu beantwoord:
1) Ja, ik kan gewoon tv kijken (via de decoder, de dvd-speler of de br-speler) en tegelijkertijd naar de radio luisteren
2) Nee, er is geen kwaliteitsverlies in beeld en/of geluid

StadiumIII: nee, de SR doet niet aan upscalen van het 1080i signaal van de decoder, geeft eigenlijk alles 1-op-1 door.

Morgen maar eens shoppen voor wat br-discs ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Mooi, ik heb nog wel BR die ik kwijt wil stuur maar een PM
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4