de grote oordoorblaas dag

Gestart door viceadmiraal61, januari 27, 2010, 19:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Citaat van: HiFi gek op januari 30, 2010, 11:53:22
Ik ga niet , de reden is de sneeuwval .

Als er sneeuw ligt waag ik mij niet op de wegen , vandaar .




Groeten  EDWIN  B

stupid     Al vindt ik het zeeeer jammer  :-( :-(
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Ik zit meer op de wc dan in de kamer.  Jammer, ik had er net zo'n zin in.   :|

lo

Vandaag oortjes door laten blazen bij Fritz en zijn "orkestje" :-D
Was erg leuk en mooi om mee te maken. Sander Nolden en JRM waren ook aanwezig. Sander gaat binnen kort een contract tekenen. Heeft ook op het "grote trommeltje" geslagen, ging erg goed :yes:
Tot zover, zometeen weer naar douche adres. (badkamertje is waarschijnlijk eind volgende week operationeel) daarna verjaardag.
Morgen schrijf ik misschien iets meer.
T was leuk in ieder geval

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

jammer ik heb een heleboel marantz vervormers ..... gemist ..maar die er wel waren 4 stuks..inderdaad makelijk
te herkennen aan het auriol boven hun hoofd..een grote letter M..daar was ik toch heel blij mee..totaal
hadden wij 60 gasten en 20 hadden er afgezegd...buiten de formleden die eerst zouden komen..maar wat
was het gezellig op you tube komt een filmpje ..heftige bas dikke drums..daar kan geen geluids installatie
tegen op..toch als je op huiskamer sterkte de opname afspeeld ging het best wel goed ..want zo groot
waren de indiana luidsprekers niet..wel mooi van klank en samen met 2 subs ging het met gewoone
drums heel goed...maar met de grote kodo nee daar heb je echte bak beesten voor nodig....de adams
die ik op de vad show had...al met al een zeer geslaagde middag..heb nu wel een fluitje in mijn oor
trek van zelf weg zei de hoofd drummer erwin..laten we het hopen.........

lo

Hey Fritz,

Ja, jammer dat we als "marantz mannen" met een bescheiden aantal waren. Gelukkig zat ik iets verder achter in en piepen mijn oren niet. (misschien al de eerste tekenen van doofheid?)
Morgen schrijf ik nog iets meer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ik wou eerst nog gaan ,maar mijn auto vandaag verkocht ,en met motor door de sneeuw is niet zo,n goed idee met de auto rij ik altijd wat voor weer het ook is ,volgende keer beter  :-)

Roland65

Ook ik was erbij. Ondanks de sneeuw was de reis vanuit Velp goed te doen en ben ik blij dat ik gegaan ben!
Jammer dat ik niet dezelfde gave heb als Fritz, want ik heb heel wat groepjes mensen aangesproken of zij ook van het Marantz-forum waren! Niemand antwoordde bevestigend! Duurde ook nog even voordat we (een groepje wildvreemden die ik aanzag voor Marantzforum mannen en ik) de ingang van de loods hadden gevonden. Hebben het hele terrein gezien zelfs de bovenverdieping van een andere loods, maar uiteindelijk bleek het deurtje naast de autowrakken de entree te zijn tot het circle-percussion walhalla. Net op tijd want de show begon al.
Meest in het oog en, zo later bleek, het oor springend was de grote kodo-drum.
De kracht waarmee het ding bewerkt werd en het geluid dat er uit kwam waren zeer indrukwekkend! Het verklaarde meteen waarom de mannen zo gespierd waren!
In de pauze werd er veel uitleg gegeven over de verschillende drums en bespeel technieken.
Ondertussen geprobeerd om aan de hand van flarden gesprek uit te vissen wie hier nou van de Marantz familie waren.
Dat werd snel duidelijk toen het gesprek over blokje ging. Hier waren ze!
Uiteindelijk jrm ontmoet en gezien de spijkerbroek met gat en blauwe trui, moet die andere wel sander zijn geweest.
Kortom: het wordt echt tijd voor een Forum-shirt!
Fritz had trouwens wel een aardige Marantz-polo aan. Helaas in een vaal blauwe kleur, maar als die nou ook in het zwart met goud te krijgen is zijn we klaar toch?
Misschien dat hij wat voor een Marantz-vrienden prijs kan regelen. Hij schijnt wel contacten bij dit bedrijfje te hebben :wink:

Nu nog even over de trommeldag zelf.
Mochten wij denken dat we een aardig bedrag uitgeven aan apparatuur en tweaks, dan valt dat allemaal wel mee ten opzichte van deze jongens.
Een (handgemaakte) trommel van 4x2 meter stuur je niet met TNT vanuit Japan naar Nederland toe, daar moet een container aan te pas komen!
Zelfs de koeien voor de vellen worden speciaal gefokt!
Een nederlandse koe op een japanse trommel klinkt niet. Het moet een aziaat zijn!
Hoezo tweaken??
Het geluid was, ondanks de ruimte waar menig stellingkastje stond mee te trillen, best heftig.
Fritz had gelijk, dit is echt laag!
De trommelaars zijn ontzettende enthousiaste jongens, met een duidelijke uitleg, ook na het mini-concert!
Erg leuk om bij te zijn geweest.
Wat ik wel jammer vond is dat de vergelijking tussen live en de opgenome versie van Fritz niet door kon gaan omdat de ruimte te beperkt was.
Hij kon niet opnemen zoals hij wilde en ondanks de 2 subwoofers die de importeur van Indiana Line had meegenomen kon de set niet in de schaduw staan van de orginele geluiden die uit de trommels kwamen.
Alleen bij het laatste stuk op afrikaanse drums, met afrikaanse geitevellen bespannen, kwam de set in de buurt van live.
Ik denk dat als de set wat beter beluisterbaar was geweest, de uitslag wel eens anders had kunnen zijn, maar nu was er te veel volk om goed te kunnen luisteren.
Die Indiana Line zag er wel heel mooi verzorgd en afgewerkt uit. En de prijs viel ook nog eens mee!
Ik ben niet opzoek naar iets nieuws, anders was dit zeker een kandidaat geweest. http://www.indianaline.nl
Voor de mensen die er niet waren, volgende keer beter, jammer dat je er niet was, je hebt zeker iets gemist!

Fritz, hartelijk dank voor de organisatie, de gastvrijheid en natuurlijk de cd!
Ga zo door! :lol:
Roland



Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Vlearmoes

Mooi verslag Roland.....ik heb toch wat gemist  :yes: :yes:

Hopelijk strooit het weer de volgende keer geen roet in het eten; en ben ik er ook  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Sander

Ik heb werkelijk waar genoten van het optreden.
De jongens van Circle Percusion zijn mannen met ballen!
Kheb nog een keer vol op een Kodo drum van 2 meter breed en 3 meter diep mogen slaan.Fantastisch!
De na-galm die in in zo'n drum zit als je er zelf op slaat gaat door merg en been.
Het is net of er een zware onweer bui door je heen schiet.
Leuk om ook eens andere mensen van het Forum te ontmoeten!
Volgende keer bij een dergelijke gelegenheid ben ik zeker weer van de partij.

Ronald leuk verslag joh!

grts Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

mars

oi


Echt jammer dat ik toch niet ben geweest nopompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jrm

Zo, he, he, eindelijk even tijd om mijn ervaringen even aan jullie toe te vertrouwen.

Inderdaad 's ochtends bij het ontwaken voelde ik al een stukje gezonde spanning!
Eindelijk na maanden in mijn agenda deze datum te hebben gezien, was eindelijk deze zaterdag aangebroken.
En ja, hoor wat alle weerklimatologen ook voorspellen met opwarming enzo (tweaken die ook hun glazen weerbol?) het was weer wit hier aan de kust. Enfin, dan maar wat vroeger vertrekken en de eerste halfuur glibberend en glijend vertrokken naar Montfoort.

Via de A9/A2/A12 kwam ik zonder problemen in Montfoort aan. Aldaar natuurlijk 2x de afslag naar Krekenburg gemist, dat lag aan mij niet aan mijn Heinz-Heinz. Ik dacht een weg aan te treffen i.p.v. een oprit naar een soort bedrijventerreintje.

Het bedrijventerreintje opgereden en werd door een vriendelijke dame naar de achterkant verwezen van een grote loods. Daar stond een klein deurtje open en ....... via diverse containers en opslagkisten kwam ik in een heus klein theatertje.

Fritz verwelkomde mij direct en ik kreeg natuurlijk direct een invitatie om zijn nieuwe speakers te komen luisteren  :-D, dat kom ik zeker een keer doen Fritz!

Hierbij een foto van deze zaal:


Fritz begon met een inleidend praatje, en ondertussen kwamen meer en meer liefhebbers binnen. Sander was inderdaad direct te zien aan de hand van zijn gescheurde broek en daarna stelde ook Lo zich voor! Daarnaast was de importeur van de zeer fraaie luidsprekers van indianaline aanwezig. Fritz verontschuldigde dhr. v/d Hul in verband met aktiviteiten elders in de wereld, maar de mooie kabels konden wij later bewonderen.

En nadat er in allerijl nog een tiental stoelen bij geplaatst werden kon de show beginnen!

Erik de speakerman van de groep Circle Percussion stelde zijn groep voor en vertelde volop allerlei wetenswaardigheden over het japans trommelen. Roland heeft daar al veel over geschreven (leuk stuk!) Daarna gingen zij los met drukstokjes tot aan knuppels die normaal gebruikt worden bij het honkballen :-o





Het ritme en de impact van de trillingen voelde je dwars door je heen gaan. Op een gegeven moment stond alles mee te trillen, behalve een zware houten tafel (mmm, toch demping door hout  :roll: ) Ik deed mij ogen dicht om goed te concentreren en bemerkte dat ik de verschillende soorten trommels wel kon plaatsen, maar dat er geen sprake is van een breed of hoog beeld, het kwam als het ware als een groot vlak op je af!

Na een drietal nummers was het aan de opgestelde installatie om deze muziekgeweld even na te doen.
Dat lukte deels, natuurlijk zal het in een kleinere ruimte vele malen beter klinken, maar de diepe, diepe bassen van zo'n kodo drum kan je bijna niet natuurgetrouw uit je speakers laten komen. Zoals Roland ook al schreef bleef ik mij vooral verbazen over de klank van deze fraai afgewerkte speakers van indianaline die de klanken van de verschillende trommels toch wel erg goed overbracht (helemaal toen ik achteraf! het prijsplaatje onder ogen kreeg, aandachtspuntje is wel waarom deze speakers niet in het zwart te verkrijgen zijn?)

Hierna was het weer tijd om verder te gaan met het trommelen!
Het plezier druipte van de groep af, net zoals hun zweet!
Wat een power en een performance, ik heb zoiets al eerder in Carré gezien (Yamamoto), maar we mogen terecht trots zijn dat dit in Nederland ook gemaakt kan worden. Hierbij nog wat foto's van de kodo drum:







Tussen al dit fraai muzikale geweld door was er een pauze waarin je vragen kon stellen en zelf op de kodo trommel mocht slaan om te ervaren wat zo'n trommel met je doet! Zoals Erik al vertelde: "Het mooie van een trommel is de stilte, als je niets doet, doet hij ook niets"  :-D, maar owee als je er op slaat.....

Ondertussen bij Fritz betere wederhelft een paar fraaie cd's gescoord:

George Carlo - A music dreamer (zeer fraaie stem en natuurlijk haarscherp door STS op cd gezet)
Eleonora's Holiday - 12 o'clocktales (lekkere cd voor 's avonds laat!)
Marantz demo Sacd 12 (Fraaie geluidsniveau en leuke wisselende muziek)
en de uitdeel cd van Fritz: The very best of STS Digital in MW coding process!

Met Roland, Sander en Fritz nog even over Marantz gepraat en Fritz heeft mij behoorlijk aan het twijfelen gebracht (hij weet wel waarom  :roll:) in ieder geval en ben ik thuis al het een en ander aan het masseren.... :angel:

Hierna kregen wij nog een spetterende finale van de Circle Percussion groep, waarbij zij helemaal los gingen.
Wij kregen de gelegenheid om in te schrijven voor hun nieuwsbrief en uiteraard hun dvd aanschaffen (hebben we massaal gedaan) zo te zien, want de heren van circle percussion hadden een "big smile" en zagen er tevreden uit en die reden hadden zij ook m.i. notworthy

Rond de klok van vieren rondde Fritz de oorblaasdag af en eenieder kreeg een oorverdovend applaus voor de zeer geslaagde middag. Ik was blij dat ik de sneeuw (die achteraf 100% mee viel) geen spelbreker heb laten zijn en een bijzonder leuke middag heb mogen meemaken.

Hierbij wil ik een ieder (STS Digital, Circle Percussion, Indianaline, en anderen)  hellohartelijk bedanken voor deze bijzondere middag en ben weer een super ervaring rijker! Dit is voor herhaling vatbaar! :yes:

Fritz wat is je vogende project  :-D
Jammer, dat een aantal mede forummers niet konden komen, zij hebben heel heel veel gemist!

Marantz 81

mooi verslag  notworthy

zo echt wat gemist zeg  nopompom had er graag bij geweest ,nou ja volgende keer beter  byebye

Sander

Leuk stuk jrm

Foto's ter illustratie. pompom

Citaat van: jrm op januari 31, 2010, 13:20:24


Met Roland, Sander en Fritz nog even over Marantz gepraat en Fritz heeft mij behoorlijk aan het twijfelen gebracht (hij weet wel waarom  :roll:) in ieder geval en ben ik thuis al het een en ander aan het masseren.... :angel:



ooohhja masseer ze  :evil:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

HiFi gek

#43
Mooie verslagen hebben jullie geschreven . notworthy


Ik baal goed van die klote sneeuw , ik had er normaal gesproken ook bijgeweest als die troep geen roet in het eten had gegooid .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                   





Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Ik gisteren last van andere troep  puke, maar ik baalde net zo als Edwin. Volgende keer beter.
De verslagen geven in ieder geval een goede indruk. Ik had die grote Kododrums al eens gehoord bij de Nijmeegse Vierdaagse en dan was inderdaad indrukwekkend.  :yes: