Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

Gestart door PM95, januari 14, 2010, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joep

Citaat van: mars op januari 23, 2010, 09:36:03
oi


nope aarde is nog niet aangepakt, ik heb echter ook geen geaarde stekker in mijn woonkamer ( valt uiteraard wel wat op te vinden hoor)

Een klem op de verwarming?

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Citaat van: Marco op januari 26, 2010, 09:41:20
Gisteren heb ik 2 proeven genomen ,ik heb een drietal stroomkabels over mijn rechter luidsprekerbox gehangen ,dus met de stroomkabels ook langs de luidsprekerkabel.
Ik heb geen verschil kunnen waarnemen in het geluid,ok het zag er erg rommelig uit volgens mijn vrouw,dus ik heb tegen haar gezegd dat wanneer dit een gunstig effect op het geluid zou hebben dat ik toch maar weer de stroomkabels netjes terug zou leggen,ik wil mn vrouwtje toch tevreden houden (WAF) .
De 2e proef heb ik de stroomkabels voor de tv gehouden,het beeld blijft echter onveranderd hoewel het wel lastig tv kijken is op die manier.

grtz Marco


Marco , even een vraag over die 3 stroomkabels .

Heb je daar standaard snoer voor genomen die niet is afgeschermd d.m.v. een metalen omvlochten mantel , zoals bijvb aan een schemerlamp is gemonteerd ?

Of heb je daar afgeschermde audio gerelateerde netsnoeren van een bekend kabelmerk voor gebruikt ?



Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

Hoi Edwin ,

Het zijn gewone kabels van de lampen ,en eentje van Nintendo wii .

De luidspreker kabel is van Taralabs .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Citaat van: Marco op januari 26, 2010, 19:04:34
Hoi Edwin ,

Het zijn gewone kabels van de lampen ,en eentje van Nintendo wii .

De luidspreker kabel is van Taralabs .


Tja of je verschil zal horen betwijfel ik ook .

Maar goed het zend wel een magnetisch veld uit hoe dan ook , dat heeft Fritz bij mij thuis gekonstateerd .
En de lampen dan verplaatsen als daar de mogelijkheid voor is in mijn geval is niets mis mee .




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

denet de SA7001KI weer aangesloten ,en gekeken naar of de fase en nul goed zaten ,toen ik de stekkers naast elkaar hield van beide zijden van het snoer kwam ik tot de ontdekking ,dat bij de ene stekker de Fase links zit en dan andere rechts voor zekerheid nagemeten en klopte inderdaad ,en was bij versterker en tuner ook het geval

dus nu zitten de Fase en nul wel goed of ik verschil hoor is moeilijk te zeggen heb bijna 3 weken zonder cd speler gezeten maar schijnt wel uit te maken wat ik ervoer gelezen heb

Roland65

Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Marantz 81

#82
via de Aarde op het stopcontact  :wink:  met een duspol ( niet knopje indrukken ligt de aardlek automaat eruit als je die hebt )  kan ook met een multimeter  :-)  stekker van apparaat in het stopcontact ,andere kant meten stekker van apparaat

als je niks meet heb je de nul ,als je wel spanning meet heb je de Fase op een duspol gaat het lampje branden ,multimeter zie je 230 v

Roland65

bedankt voor je reaktie, maar het zegt me niets!
De enige tester die ik wel eens gebruik is een spanningzoekerschroevendraaiertje. (mooi srabble woord dat wel :wink:)
dan kan ik wel kijken waar de spanning op staat, maar hoe doe ik dat op een stekker?
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Marantz 81

#84
ok zal het even simpeler uitleggen , die schroevendraaier moet je weggooien die dingen zijn gevaarlijk als het weerstandje wat erin zit defect gaat sta je onder spanning en das niet zo fijn of je bent er geweest

de voedingskabels van je versterker of cd speler , hebben 2 kanten

ene kant stekker die in het stopcontact gaat , andere kant steek je in de versterker ,vergissing is niet mogelijk zijn andere type stekkers

verwijder snoer van je versterker , je steekt de  stekker in het stopcontact

ene meetpen (stekker versterker zijde in de L steken ) andere meetpen op een vrije aarde pen van het stopcontact , als je geen spanning meet moet je de stekker omdraaien bij het stopcontact en met je daarna wel 230 v

bij mij staat op de stekker die in de versterker gaat wel wat Fase en Nul is maar aan de kant van het stopcontact niet

L = Fase
N= Nul

gewoon meten met een multimeter ,of een 2 polige spanningsmeter (duspol )


Roland65

Kijk das duidelijk.
Meetpen heb ik nog ergens liggen, maar gebruikte hem bijna nooit. Nu dus nieuwe kansen!
Ik ben niet helemaal een noob, dus het verschil in de 2 kanten van een snoer kan ik wel ontdekken. :wink:
Staat er bij een connector die bv de cd speler ingaat ook een aanduiding L en N, of alleen bij een versterker connector?
En als het er niet opstaat weet/meet je nog niks toch?
Maar hoe doe je dat met een stekker die aan het apparaat vast zit?
Staat daar de indicatie op de stekker misschien?
Morgen maar eens op onderzoek uit!
Voor zover bedankt!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Marantz 81

meetpen  :roll: neem aan dat je een multimeter bedoelt ?  

als de kabel direcht het apparaat ingaat wordt het moeilijk

normaal gesproken als die door de electricien goed is aangesloten bij een wandcontactdoos CQ stopcontact

Fase links
Nul rechts

dit kun je ook nameten ,door via aarde te meten of dat zo is

nul/aarde meet je niks

fase/aarde meet je 230 volt

en weet je wat de fase is
multimeter instellen op wisselspanning

Roland65

Ik heb nog een "steinel voltcheck 1a"
Zo'n ding met 2 meetpennen met een draad ertussen en 2 ledjes op 1 van de pennen.
Dus niet echt een voltmeter.
Ga eens proberen of ik daar wat mee kan.
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

mars

Citaat van: Vlearmoes op januari 26, 2010, 11:27:02
Vloerverwarming  shutup 

:-D :-D

oi

ja da's ook een probleem , heb alleen in de badkamer vloerverwarming.......nou ja zou natuurlijk wel mijn set in de badkamer kunnen zetten , nou ja badkamer :roll: ik noem het vaak badkast , dus dat woordt weer fucked up met de akoustiek nopompom  hahahah
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

drees62

Citaat van: Roland65 op januari 28, 2010, 21:28:40
Hoe meet je dat?

Ik heb me eens laten vertellen dat je het als volgt kunt nameten. Geldt helaas alleen voor losse powercords.
Je doet het snoer met de stekker in de wandcontactdoos en je pakt de euroconnector (zit dus aan het andere eind van het snoer) dusdanig vast dat je als het ware tegen een dakje aan kijkt:  /-\ zoiets dus  :-D
Als er dan stroom staat (toch dat spanningszoekertje maar even gebruiken  :-o) op de rechterpin van het "dakje" is het goed en staat de boel in "fase". Zoniet even stekker in wandcontactdoos omdraaien  :wink:
Ik heb hier iemand gehad met een vd Hul polariteitsmeter die m.b.v. dit ding de boel in fase heeft gezet en bij mij blijkt dit inderdaad te kloppen bij het nameten volgens bovenstaande methode.

Fasemeting voor dummies dus  :schater: