Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

Gestart door PM95, januari 14, 2010, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond


TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 19, 2010, 17:04:51
http://www.elektronicaforum.nl/post17335.html Hier is alvast een linkje naar het elektronika-forum.
die had ik ook al gezien tijdens het googlen ,maar dat is niet wat ik bedoel.
Ik wil graag een link zien die betrekking heeft tot audio en aardstralen en de effecten daarvan.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

#62
Zal ik dan even serieus aftrappen wat tweaken betreft in mijn set .

1  -   Audio stroom groep van Kemp Electronics .
2  -   Wandcontaktdoos van HMS ( audio )
3  -   Netfilter van PS-audio wordt vevangen door stekkerdoos van STS-Digital .
4  -   Audioreck = Creactiv Little Reference ( volledig ontkoppeld rack ) .
5  -   Siltech Ruby Hill G6 Satt netsnoeren op versterker + cd speler .
6  -   Interlink = Kharma   KIC-Reference -1A
7  -   Speakerkabel =  Harmonic Technoligy : Pro 9+
8  -   Houten blokjes African Blackwood onder cd speler + versterker ( ontkoppelen )
9  -   CD speler aan aarde .
10  -  75 ohm BNC afsluitweerstand op de externe DAC van de SA7-S1
11 -   Digitale uitgang SA7-S1 afgesloten via A.B.
12  -  Koperen hulzen om de stekkers en IEC connectoren voor extra afscherming ( vinding van Fritz de With )
13   -  Betontegels onder de boxen van 40-40-5
14  -   Boxen 100% waterpas en exact uitgericht op de luisterplek met een laser .
15  -   Woonkamer acoustisch aangepakt .
16  -   AHP glaszekering in versterker .




Misschien ben ik nog wat vergeten , kan het nu niet bedenken meer .

Alle tweaks zijn door mij uitvoerig beluisterd of ze ook echt winst opleveren , dat doen ze dus ook allemaal in mijn set .




Groeten  EDWIN  B

Vlearmoes

Het gaat toch helemaal niet om "geloven"   we praten hier niet over een "geloof"   :no:

Het gaat over magnetisme dat electrische stromen beinvloed en andersom en hoe te voorkomen of in juiste banen te leiden   :roll:

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 18:49:36
Het gaat toch helemaal niet om "geloven"   we praten hier niet over een "geloof"   :no:

Het gaat over magnetisme dat electrische stromen beinvloed en andersom en hoe te voorkomen of in juiste banen te leiden   :roll:



Er zijn echter mensen die zeggen dat er geen aardstraling bestaat en mensen die zeggen dat er wel aardstraling bestaat. Lees die link van Skepsis maar eens. Die mensen geloven niets van die aardstralen.

lo

#65
Tweaks, als je ze zo wil noemen, in mijn set:

Speakers:

Luisterdriehoek volledig symetrisch en met het blote oog snel controleerbaar. Vooral dat laatste is belangrijk want het gebeurt wel eens dat iemand (een lid van de directie :-D) er tegen aanloopt. Hierbij hoort ook de "indraaiing" van de speakers. Hiermee heb ik regelmatig geexperimenteerd, en af en toe nog wel eens. Belangrijk bij ons is om een fantastisch stereo geluid te verkrijgen en daarnaast ook nog goed geluid op diverse zit posities als we TV kijken.
Afstand van de speakers tot de achter en zijwanden maximaal gemaakt, binnen de grenzen van mijn woonkamer. Verbluffend trouwens hoe het stereobeeld en plaatsing (ruimte tussen instrumenten en artiesten) hiermee verbetert!!
Speakers 2 zijdig waterpas gesteld. Albij al levert eea een stabiel stereobeeld op wat niet gelijk verandert als je 1 cm uit de sweetspot gaat zitten. Heel mooie en los van elkaar staande plaatsing die erg duidelijk aanwijsbaar is. Bassen zijn niet te dik of te vet. Geen wollig karakter. Oh jah dmv de in de speakers aanwezige spikes "rotsvast" verankert op de tegelvloer.

Audio meubel:

Zelf gemaakt van MDF met een dikte van 22 en 30 mm verbonden dmv M20 draadeind. De planken zijn dus niet met elkaar ontkoppeld maar zijn dmv de draadeinden erg goed met elkaar verbonden. (waarschijnlijk een groot nadeel maar op dit moment is het niet anders) Het rekje heeft wel een aardig leeggewicht zegmaar. Is alleen niet te tillen. Dat is dan weer een voordeel :-D

Net aansluiting:

Korte net verbinding naar de meterkast. Geen spannings optimalisatie maar inmiddels wel voorzien van randaarde.
Versterker heeft een randaarde aansluiting en sinds kort heb ik ook het chassis van de SA7 aan randaarde gelegt Ik heb niet het verschil tussen met en zonder randaarde uit den treuren getest. Wat ik laatst omschreef bij mijn set is dat deze in mijn oren nog steeds beter gaat klinken. Dit is vast en zeker te wijten aan gewenning en het steeds weer andere, nieuwe dingen horen.

CD speler.

Zoals ik al schreef een geaard chassis en de digitale output dmv de AB uitgezet.

Kabels:

LS Oehlbach koper 4 kwadraat mm niet afgeschermd L en R 4 mtr lang
Interlink RCA oehlbach NF 214

thats it.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#66
Citaat van: HiFi gek op januari 19, 2010, 17:54:50
Zal ik dan even serieus aftrappen wat tweaken betreft in mijn set .

1  -   Audio stroom groep van Kemp Electronics .
2  -   Wandcontaktdoos van HMS ( audio )
3  -   Netfilter van PS-audio wordt vevangen door stekkerdoos van STS-Digital .
4  -   Audioreck = Creactiv Little Reference ( volledig ontkoppeld rack ) .
5  -   Siltech Ruby Hill G6 Satt netsnoeren op versterker + cd speler .
6  -   Interlink = Kharma   KIC-Reference -1A
7  -   Speakerkabel =  Harmonic Technoligy : Pro 9+
8  -   Houten blokjes African Blackwood onder cd speler + versterker ( ontkoppelen )
9  -   CD speler aan aarde .
10  -  75 ohm BNC afsluitweerstand op de externe DAC van de SA7-S1
11 -   Digitale uitgang SA7-S1 afgesloten via A.B.
12  -  Koperen hulzen om de stekkers en IEC connectoren voor extra afscherming ( vinding van Fritz de With )
13   -  Betontegels onder de boxen van 40-40-5
14  -   Boxen 100% waterpas en exact uitgericht op de luisterplek met een laser .
15  -   Woonkamer acoustisch aangepakt .
16  -   AHP glaszekering in versterker .




Misschien ben ik nog wat vergeten , kan het nu niet bedenken meer .

Alle tweaks zijn door mij uitvoerig beluisterd of ze ook echt winst opleveren , dat doen ze dus ook allemaal in mijn set .




Groeten  EDWIN  B


OI Edwin,

Ik heb de blokjes binnen hoor . Namelijk 16 blokjes Ebbehout ( A premium, waar oa ook de zwarte toetsen bij vleugels van worden gemaakt).

En ook 8 African Blackwood.

De Ebbehouten heb ik twee maten van laten maken , 8 van 60mm lang 40mm diep en 18mm hoog. en 8 van 40mm lang en 40mm diep en 18 mm hoog.

Voorlopig heb ik even alleen mijn cd speler op de 40x40x18mm gezet, en ik neem daadwerkelijk wel een kleine ( maar positieve) verandering op.

Ik ga hier wel heel overwogen te werk , ik doe namelijk nooit 2 tweaks tegelijk.
Mijn ''Naim Nait 5i'' krijgt ook andere voeten , maar alles op zijn tijd , eerst deze sound op me in laten werken.
Ik heb trouwens de af gelopen weken wel gemerkt dat de ''naim nait 5i'' zeer gevoelig is voor ook maar de kleinste veranderingen, meer dan mijn oude classe enz enz. Ik had dit niet in deze mate verwacht.



Hoe plaats jij de blokjes onder bijvoorbeeld je cd speler Edwin?
Laat je de originele voeten er onderzitten? En plaats je de voeten op de blokjes? Of verwijder je de voeten en plaats je de kast op de blokjes?

mvg Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: mars op januari 20, 2010, 19:30:37

OI Edwin,

Ik heb de blokjes binnen hoor . Namelijk 16 blokjes Ebbehout ( A premium, waar oa ook de zwarte toetsen bij vleugels van worden gemaakt).

En ook 8 African Blackwood.

De Ebbehouten heb ik twee maten van laten maken , 8 van 60mm lang 40mm diep en 18mm hoog. en 8 van 40mm lang en 40mm diep en 18 mm hoog.

Voorlopig heb ik even alleen mijn cd speler op de 40x40x18mm gezet, en ik neem daadwerkelijk wel een kleine ( maar positieve) verandering op.

Ik ga hier wel heel overwogen te werk , ik doe namelijk nooit 2 tweaks tegelijk.
Mijn ''Naim Nait 5i'' krijgt ook andere voeten , maar alles op zijn tijd , eerst deze sound op me in laten werken.
Ik heb trouwens de af gelopen weken wel gemerkt dat de ''naim nait 5i'' zeer gevoelig is voor ook maar de kleinste veranderingen, meer dan mijn oude classe enz enz. Ik had dit niet in deze mate verwacht.



Hoe plaats jij de blokjes onder bijvoorbeeld je cd speler Edwin?
Laat je de originele voeten er onderzitten? En plaats je de voeten op de blokjes? Of verwijder je de voeten en plaats je de kast op de blokjes?

mvg Mars


Mars .

Mooi dat je het verschil kunt horen met de ebbenhouten blokjes .

Net als jouw cd speler is ook mijn cd speler erg gevoelig voor veranderingen en tweaken enzo .

Ik laat bij mijn cd speler wel de originele voetjes gemonteerd zitten .
De houten blokjes moet je als het even kan niet tussen de voeten in plaatsen maar op de uiterste hoeken van je cd speler .
Deze tip heb ik in het verleden eens gekregen van Multifoon hifi Rotterdam , dit is volgens hun erg belangrijk .
En zet de houten blokjes ook niet direct bovenop de standaard voeten .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

ik heb de pootjes weg gehaald..zie mijn set op set van leden...belangrijk is ook dat de nerve van het hout
omhoog staat niet liggen......aarde ook in order? mars?

viceadmiraal61

net terug van een bezoek aan een plaats genoot jowa..alias joost..en daar gingen we weer eerst luisteren
klonk warm maar een beetje terug houdend ..we gaan de cd marantz aarden..whow dat geeft meer pit
volgende stap black wood blokjes onder de cd..pre amp en power amp ..donders meer ruimte galm beter
te horen en de bas is flink toegenomen ..laatste tweak..op de cd een zware duur stopper gezet..echt
geweldig ik begreep dat joost heel blij was ..kosten 90-, euro all in.........wat hebben wij toch een
leuke hobby....because music and tweaks matters.

jowa

Frits is vanavond langsgeweest en die blokjes blijken te werken (ps. krijg geen provisie voor deze statement), zie mijn verslag via de volgende link: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4395.msg53577/topicseen.html#msg53577

Mijn tweaks:

  • aardekabel aan cd-speler
  • afsluitweerstanden op digitale uitgangen cd-speler, zitter er bij deze versie standaard op
  • houten blokjes onder cd-speler
  • houten blokjes onder voorverster
  • houten blokjes onder eindverster: in bestelling
  • masterbase blokjes onder luidsprekers

Verder geen tweaks indien je interlinks en luidsprekerkabel niet meeteld.

HiFi gek

De tweaks van Fritz beginnen nu aardig in trek te komen .
Het is ook niet zo vreemd natuurlijk , omdat Fritz nu ook persoonlijk naar de forumleden toegaat kunnen die nu op hun eigen set waarnemen dat het beslist geen onzin is .


Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op januari 22, 2010, 16:00:47
De tweaks van Fritz beginnen nu aardig in trek te komen .
Het is ook niet zo vreemd natuurlijk , omdat Fritz nu ook persoonlijk naar de forumleden toegaat kunnen die nu op hun eigen set waarnemen dat het beslist geen onzin is .


Groeten  EDWIN  B

Zo is het maar net, Edwin.  :yes:
Of zoals de Engelsen het zeggen: the proof of the pudding is in the eating.

mars

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 21, 2010, 18:49:47
ik heb de pootjes weg gehaald..zie mijn set op set van leden...belangrijk is ook dat de nerve van het hout
omhoog staat niet liggen......aarde ook in order? mars?

oi


nope aarde is nog niet aangepakt, ik heb echter ook geen geaarde stekker in mijn woonkamer ( valt uiteraard wel wat op te vinden hoor)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Gisteren heb ik 2 proeven genomen ,ik heb een drietal stroomkabels over mijn rechter luidsprekerbox gehangen ,dus met de stroomkabels ook langs de luidsprekerkabel.
Ik heb geen verschil kunnen waarnemen in het geluid,ok het zag er erg rommelig uit volgens mijn vrouw,dus ik heb tegen haar gezegd dat wanneer dit een gunstig effect op het geluid zou hebben dat ik toch maar weer de stroomkabels netjes terug zou leggen,ik wil mn vrouwtje toch tevreden houden (WAF) .
De 2e proef heb ik de stroomkabels voor de tv gehouden,het beeld blijft echter onveranderd hoewel het wel lastig tv kijken is op die manier.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)