Tweaks, als je ze zo wil noemen, in mijn set:
Speakers:
Luisterdriehoek volledig symetrisch en met het blote oog snel controleerbaar. Vooral dat laatste is belangrijk want het gebeurt wel eens dat iemand (een lid van de directie
) er tegen aanloopt. Hierbij hoort ook de "indraaiing" van de speakers. Hiermee heb ik regelmatig geexperimenteerd, en af en toe nog wel eens. Belangrijk bij ons is om een fantastisch stereo geluid te verkrijgen en daarnaast ook nog goed geluid op diverse zit posities als we TV kijken.
Afstand van de speakers tot de achter en zijwanden maximaal gemaakt, binnen de grenzen van mijn woonkamer. Verbluffend trouwens hoe het stereobeeld en plaatsing (ruimte tussen instrumenten en artiesten) hiermee verbetert!!
Speakers 2 zijdig waterpas gesteld. Albij al levert eea een stabiel stereobeeld op wat niet gelijk verandert als je 1 cm uit de sweetspot gaat zitten. Heel mooie en los van elkaar staande plaatsing die erg duidelijk aanwijsbaar is. Bassen zijn niet te dik of te vet. Geen wollig karakter. Oh jah dmv de in de speakers aanwezige spikes "rotsvast" verankert op de tegelvloer.
Audio meubel:
Zelf gemaakt van MDF met een dikte van 22 en 30 mm verbonden dmv M20 draadeind. De planken zijn dus niet met elkaar ontkoppeld maar zijn dmv de draadeinden erg goed met elkaar verbonden. (waarschijnlijk een groot nadeel maar op dit moment is het niet anders) Het rekje heeft wel een aardig leeggewicht zegmaar. Is alleen niet te tillen. Dat is dan weer een voordeel
Net aansluiting:
Korte net verbinding naar de meterkast. Geen spannings optimalisatie maar inmiddels wel voorzien van randaarde.
Versterker heeft een randaarde aansluiting en sinds kort heb ik ook het chassis van de SA7 aan randaarde gelegt Ik heb niet het verschil tussen met en zonder randaarde uit den treuren getest. Wat ik laatst omschreef bij mijn set is dat deze in mijn oren nog steeds beter gaat klinken. Dit is vast en zeker te wijten aan gewenning en het steeds weer andere, nieuwe dingen horen.
CD speler.
Zoals ik al schreef een geaard chassis en de digitale output dmv de AB uitgezet.
Kabels:
LS Oehlbach koper 4 kwadraat mm niet afgeschermd L en R 4 mtr lang
Interlink RCA oehlbach NF 214
thats it.
groet,
lo