Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

Gestart door PM95, januari 14, 2010, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

Vlearmoes

Beste jongens   niet moeilijk gaan doen tegen elkaar  :no:

Ik heb niet willen sugereren naar de invloed van straling op de gezondheid maar naar onze HT

Deze genoemde stralingen zijn allemaal aantoonbaar met de daarvoor geschikte meetapperatuur; punt!!  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Welke meet apparatuur is daar voor nodig,ik wil dat wel eens gaan meten ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mahansz

@ marco,

ok, dus je neemt audiofiele heipalen als serieus? Echt? Ik zie dit dus echt als één grote grap, daarnaast moest het toch een aangenaam forum blijven, dus dan nog kan een grap geen kwaad imho.

je tweede opmerking is dubieus, sommige mensen geloven wel in aardstralen (wederom de referentie naar placebo-effect), jij niet, dus als men naar aanleiding daarvan een tweak doet, is dat volgens jouw redenering ongegrond en wil je een wetenschappelijke verklaring...... tja.

maargoed, nu belanden we alsnog in details, het ging zoals eerder gezegd om de strekking, maar ik zal het wel mis hebben en gooi diplomatiek de handdoek in de ring.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

De topictitel luidt Tweaks......welke heb je geprobeerd?. Vlearmoes heeft een koperen plaat onder zijn huis geplaatst tegen aardstralen en dat heeft een positieve invloed op zijn apparatuur. Dat een ander dat onzin vindt moge zo zijn, het blijft als een paal boven water staan dat het on-topic is.

Vlearmoes

De relatie van stralingen met koper??

Koper is een erg goed geleidend metaal en daarbij goedkoop, maar het had net zo goed een ander metaal kunnen zijn.

het is bekent dat je bepaalde stralingen kunt buiten sluiten door een construktie te maken om het te beschermen object; denk aan die kooi van Faraday.

Misschien iets waar Fritz beter antwoord op kan geven.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: Marco op januari 19, 2010, 13:49:22
Welke meet apparatuur is daar voor nodig,ik wil dat wel eens gaan meten ?

@☺Marco geen natuurkunde gehad?

De elektrische veldsterkte wordt gemeten in Volt per meter (V/m).
De magnetische veldsterkte wordt uitgedrukt in microTesla, een miljoenste deel van de Tesla.

Met een Gaus danwel Tesla meter.

Hier al een producent van meetapparatuur voor de verschillende frequenties van electronische straling
http://www.gigahertz-solutions.de/media/pages/onlineshop/pdf/de/messtechnik_uebersicht

TurboMarco

Citaat van: mahansz op januari 19, 2010, 13:50:38
@ marco,

ok, dus je neemt audiofiele heipalen als serieus? Echt? Ik zie dit dus echt als één grote grap, daarnaast moest het toch een aangenaam forum blijven, dus dan nog kan een grap geen kwaad imho.

je tweede opmerking is dubieus, sommige mensen geloven wel in aardstralen (wederom de referentie naar placebo-effect), jij niet, dus als men naar aanleiding daarvan een tweak doet, is dat volgens jouw redenering ongegrond en wil je een wetenschappelijke verklaring...... tja.

maargoed, nu belanden we alsnog in details, het ging zoals eerder gezegd om de strekking, maar ik zal het wel mis hebben en gooi diplomatiek de handdoek in de ring.
nee ik neem audiofiele heipalen niet serieus ,ik heb dat ook nergens gezegd.

mbt de aardstralen ontwijk je mijn vragen en je verlangt van mij gerichte antwoorden op iets wat wetenschappelijk niet aangetoond is,beetje vreemd vind je niet ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mahansz

Citaat van: Marco op januari 19, 2010, 14:42:41
nee ik neem audiofiele heipalen niet serieus ,ik heb dat ook nergens gezegd.

mbt de aardstralen ontwijk je mijn vragen en je verlangt van mij gerichte antwoorden op iets wat wetenschappelijk niet aangetoond is,beetje vreemd vind je niet ?

zoals al gezegd gooi ik diplomatiek de handdoek in de ring, punt.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Vlearmoes

Alle door mij genoemde aardstralen zijn wetenschappelijk benoemd! en zijn te meten!!
google is jour friend  :roll:

Maar de invloed op onze HT is een ander verhaal
de invloeden die wel makkelijk en relatief goedkoop zijn te vangen worden al volop toegepast; ook ongemerkt door bv coax (afgeschermde) kabels  :wink:

TurboMarco

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 14:51:49
Alle door mij genoemde aardstralen zijn wetenschappelijk benoemd! en zijn te meten!!
google is jour friend  :roll:

Google is our friend  :-D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardstralen

Ik heb dit ook aandachtig doorgelezen:

http://www.skepsis.nl/aard.html

5.1.4

Philips 75PUS8303

Vlearmoes

Jij zoekt een relatie naar onze gezondheid   hier doel ik daar niet op !!  :no:  :wink:

TurboMarco

Nou mag ik dan een link naar aardstralen mbt onze hifi apparatuur ?

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

geloven in aardstralen is in mijn ogen hetzelfde als zeggen, het is vandaag 19-januari.
logisch dat mn set vandaag goed klinkt, de 9 zit in de datum....

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op januari 19, 2010, 15:24:48
Nou mag ik dan een link naar aardstralen mbt onze hifi apparatuur ?
Disclaimer: je moet niet alles geloven wat op internet staat.  :wink:

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 19, 2010, 16:47:02
Disclaimer: je moet niet alles geloven wat op internet staat.  :wink:
dat doe ik ook niet,ik vraag enkel om een link .

Helaas laten de antwoorden op mijn vragen nog even op zich wachten .

5.1.4

Philips 75PUS8303