Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

Gestart door PM95, januari 14, 2010, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

Citaat van: RonaldW op januari 14, 2010, 21:45:37
Leuke tests !

Zelf zou ik ipv spikes wel een soortgelijk voorwerp als de claw van totem onder mijn speakers willen proberen.
( http://www.totemacoustic.eu/nederlands/acc/claw_01.html )
Voordelen ; geen spikes meer met schoteljes die je eronder moet prutsen en de kogeltjes van de claw vallen
buiten je speaker dus dat kan verbetering op leveren en is vriendelijker voor mijn dure stenen vloer.
RVS kan ik aankomen nu nog iemand die dit voor mij kan maken.

die claws moet je gewoon veel op ebay kijken, ik heb ze zelf onder mijn arro's, voor €60 gekocht op ebay.de... (catalogusprijs €350 hello hello hello)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

Citaat van: mahansz op januari 18, 2010, 12:39:17
die claws moet je gewoon veel op ebay kijken, ik heb ze zelf onder mijn arro's, voor €60 gekocht op ebay.de... (catalogusprijs €350 hello hello hello)
Ja, dat zijn leuke aankopen.  pompom

Vlearmoes

#17
Een van mijn tweaks;

Er staat hier een geaarde kopen plaat onder het huis  :yes:  
Hoe, wat, waar en waarom (belangerijk) kan ik vermelden voor de liefhebbers  :roll:
een tweak die vooral op de crt`s merkbaar was


(iets voor koperen Frits ??)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Citaat van: Vlearmoes op januari 18, 2010, 13:36:34
Een van mijn tweaks;

Er staat hier een geaarde kopen plaat onder het huis  :yes:   



Staat je huis te koop :-D? Of heb je een geaarde koperen plaat onder je huis?
Dat laatste moet je toch eens nader uitleggen :yes: van waarom en hoe.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Iets serieuzer  :wink:

Oa. aardstralen daar heeft een ieder al wel van gehoord en dit beinvloed alles in de natuur.

Dus ook onze HT!!??

Voor een deel zijn ze te elimineren dmv een koperen plaat te aarden dit alles in de kruipruimte onder het huis.  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

We dwalen al weer aardig af... komt de leesbaarheid van het topic erg ten goede  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Citaat van: gerard op januari 18, 2010, 14:44:41
Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

We dwalen al weer aardig af... komt de leesbaarheid van het topic erg ten goede  :roll:
idd graag serieus en als het kan inhoudelijk posten
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vlearmoes

Citaat van: Marco op januari 18, 2010, 15:00:21
idd graag serieus en als het kan inhoudelijk posten

Hee heb ik iets gemist  :-D

mijn reacties waren on topic  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Mijn vraag ook volgens mij :?
Indien niet hoor ik dat graag!!
De "tweak" van @vlearmoes is er volgens mij 1tje die hier weldegelijk thuis hoort :yes: en volgens mij absoluut ook invloed uit kan oefenen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Ik heb een aardekabel aan de cd speler gemaakt en ik heb de cd speler en versterker op elkaar aan gesloten met een aarde kabel om spanningsverschillen te voorkomen. Dit werkt echt super goed voor mijn set moet ik zeggen.

Ook heb ik rca caps geplaatst en ik had na het plaatsen het gevoel dat hij warmer klinkt. Maar ik zeg er wel bij ga mijn handen er niet voor in het vuur steken omdat ik niet ineens 21 dopjes eraf kan trekken om het zo makkelijk te kunnen vergelijken zoals bij de aarde draad het geval is, stekker erin en eruit tijdens het spelen en dan hoor je echt veel verschil
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

gerard

Citaat van: Vlearmoes op januari 18, 2010, 16:26:26
Hee heb ik iets gemist  :-D

Vanochtend ging het hier nog over aardstralen en vochtvernevelaars  :roll:

Dat koper verhaal mag je wel ff uitleggen, als je wilt.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Citaat van: gerard op januari 18, 2010, 22:34:27
Vanochtend ging het hier nog over aardstralen en vochtvernevelaars  :roll:



Heb ik iets gemist?

TurboMarco

#27
Citaat van: lo op januari 18, 2010, 17:08:17
Mijn vraag ook volgens mij :?
Indien niet hoor ik dat graag!!
De "tweak" van @vlearmoes is er volgens mij 1tje die hier weldegelijk thuis hoort :yes: en volgens mij absoluut ook invloed uit kan oefenen.

groet,

lo
de  vraag was welke tweaks je uitgeprobeerd hebt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op januari 18, 2010, 23:18:59
de  vraag was welke tweaks je uitgeprobeerd hebt .
Ik snap het niet. Vlearmoes zegt toch dat hij een koperen plaats onder zijn huis heeft? Nog wel met een  :yes: erbij.

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 18, 2010, 23:25:42
Ik snap het niet. Vlearmoes zegt toch dat hij een koperen plaats onder zijn huis heeft? Nog wel met een  :yes: erbij.
Ja? ik heb een groen geverfde muur op zolder...kom op heh! laten we even serieus blijven en niet alles voor zoete koek aan nemen .
Straks gaat iemand nog vertellen dat zijn vrouw koperen bh beugels heeft en dat het een tweak betreft  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)