De speakers staan op Soundcare spikes. Het voordeel ten opzichte van gewone spikes is dat je de speakers nu gewoon kunt verschuiven. Handig dus. Ook werd de klank anders. Dat had ik overigens niet verwacht. Spikes zijn spikes. Het geluid leek wat strakker te worden. Niet andere details of zo of een diepere bas, maar strakker. Ze stonden eerst op spikes, toen op Resonance Abosorbers van Oehlbach. Niet handig want je kon ze niet waterpas zetten en ging het wiebelen. Klankmatig deed het niets.
De spakers hebben een apart compartiment voor het vullen met zand. Dat wil ik nog noen om de dat wat steviger te laten staan. Dat is wel handig met kinderen. Ik weet overigens niet wat dit klankmatig doet. Iemand?
Verder gewoon wat kabeltjes geprobeerd, maar niets bijzonders. Qunex2 tussen de CD-speler en versterker en een Ixos 1002 tussen tuner en versterker. De Dual is voorzien van losse cinchbussen en daar zit een Monster 440 kabel op. Dat bracht forse verbetering van het diep van de Dual. Daar zat eerst een Qunex2 op en die had die diepweergave niet. Ik ben niet zo van het uitzoeken van kabels en zo en hoor meestal het verschil niet, maar dat van de Monster kabel vond ik wel opvallend.
Voor de speaker gebruik ik Oehlbach Rattle snake 3. Is een kabel van koper- en zilverstrengen die in elkaar gedraaid zijn. Ziet er wel aardig uit, maar ik hoor het verschil niet met de gewone koperkabel die er eerst op zat.
De apparaten staan gestapeld want ik heb geen ruimte in de kast om ze los te zetten. Het onderste apparaat staat dempers van rubber. Waarschijnlijk door de winkelier zelf in elkaar gezet. Is van dat bonte rubber (grijs gespikkeld en zwart gespikkeld). Lekker duidelijk
Als het om het hard tweaken van apparatuur gaat, zit ik er over te denken het filter van de speakers aan te passen. Mijn vorige CD-speler (CD6000) had ik voorzien van Burrbrown opamps. Dat gaf een groot verschil (meer details, open geluid). Ondanks die tweak vind ik de SA7001 die ik nu heb toch echt mooier klinken.
Kan iemand mij vertellen of een betere coaxkabel voor de tuner effect heeft. Nu vind ik het geluid van de tuner niet slecht, maar ook niet mooi (ruist wat, klinkt soms wat hol). Ligt dat aan de kabelaansluiting (gebruik geen ether) of ligt dat aan de kabel. Suggesties iemand?