De set van Valentino

Gestart door ValentinoA, januari 12, 2010, 14:03:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

 stupid lekkere collectie.  notworthy
BTW, mooie set

ValentinoA

hehehe thx. Gelukkig zijn er veel films die ik zes maanden na release voor een "prikje" vind. Op enkele uitzonderingen na (en uiteraard de blu-rays) kosten dvd's mij max. 8€ (dat is m'n prijslimiet), maar het afgelopen halfjaar denk ik niet dat ik boven de 5€ ben geweest  :mrgreen: HB

Bv. De Hitchock box (14 films) voor 19.5€... daar kan je nt voor dubben lijkt me :o
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

ValentinoA

tijd voor een kleine update, nu ik ziek ben en wat tijd heb. Blijkbaar exact twee jaar verder sinds m'n laatste foto's (grappig) en zoals jullie zien is er aardig wat bijgekomen, helaas niet alles even duidelijk op foto (zie eerste pagina voor de update):
- Lacie Lacinema 2TB (rechts van de TV), voor de films en series, en ook een tijdlang gebruikt voor muziek. Dat ik constant de TV moest aandoen om te te scrollen, begon na een tijd echter wel te irriteren.
- Rega Dac (kwijl), m'n nieuwe trots  notworthy
- Platenspeler Technics SL-D202, lag al jaren bij m'n moeder stof te happen maar vond geen plaats om 'm bij m'n set te zetten. Uiteindelijk extra meubel gekocht omdat ik sowieso plaatstekort had
- Pro-Ject Phono Box (naast de Lacie), van mijn pa gekregen toen hij wist dat ik de platenspeler geïnstalleerd had. Deze lag ook stof te happen, nadat hij zijn (prachtige) platenspeler verkocht had
- LogiTech Sqeezebox Touch, met een 32GB SD Card in waarbij ik een soort van "best of" heb gemaakt van alle muziek die ik beluister.
- en ook een laptop, waar sinds kort mijn flac's opstaan en ik deze stream met de Squeezebox. Muziek via de Lacie speel ik dan ook nog amper af
- Besta meubel :p

Overigens, nog niet geprobeerd om de set samen te voegen voor een 7.1... staat idd op de planning om eens te testen though, maar bleef het maar uitstellen. Ik was namelijk nog niet volledig tevreden over het geluid, daarom ook de Rega DAC gehaald. Hierop is eigenlijk alles aangesloten en dan analoog de DAC naar m'n versterker. Verder heb ik ook m'n speakers wat meer ingedraaid, wat tot weer een lichte verbetering zorgde. Nu ben ik eigenlijk wel stukken tevredener. Er "ontbrak" wat (of mss lag het gewoon aan mij, dat kan ook), dat euvel lijkt nu te zijn opgelost.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

ValentinoA

Recent (twee weekenden geleden) heeft mijn prachtige SR5004 de geest gegeven, na amper 3.5 jaar dienst. Van de ene dag op de andere zag ik opeens het oh zo bekende "blinking stand-by red light" en gedaan ermee. Heel af en toe startte hij wel gewoon op en kon ik 'm gewoon gebruiken, maar 8 op de 10 keer zeg maar sprong ie gelijk weer uit nadat de receiver was opgestart. Nou ja, gezien de problemen die je erover las op internet en het feit dat er flink wat ruis was in de luidsprekers (de laatste maanden duidelijk hoorbaarder zelfs als ik op luisterpositie zat), verbaast het me dat ie het nog zo lang heeft volgehouden.

Nu had ik twee keuzes, binnenbrengen voor reparaties (en wss ook dure reparaties) of een nieuwe halen. Nadat ik op een bepaalde site de SR7007 heb gezien voor 934 euro, moest ik niet meer lang twijfelen. Gelijk besteld en twee dagen later afgehaald in afhaalpunt Zaventem, geïnstalleerd, audyssey gebruikt, filmpje opgezet en......ik wist niet wat ik hoorde. wat een verschil met de SR5004, niet normaal. alles klinkt zoveel beter, vooral de bass van de subwoofer is een WERELD van verschil. Wat een geweldig apparaat. De instellingen van de luidsprekers zijn an sich ook al goed, terwijl ik met de SR5004 vaak alles moest bijstellen, met name centerspeaker en subwoofer die vreselijk klonken.

ik ben helemaal verliefd geworden op m'n nieuwe surround receiver en dat op amper een paar dagen tijd. Nooit gedacht dat het verschil in geluid zo groot zou zijn. alles klinkt duidelijker, afgelijnder, gecontroleerder, strakker, noem maar op. wat een aanrader en zoveel opties, moet nog alles ontdekken ervan. foto van de nieuwe setup zal wel nog volgen
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

joep

Mooi, verbaas me over het grote verschil tussen de SR5004 en de SR7007. Scherpe prijs trouwens.

xander32

Citaat van: joep op maart 16, 2013, 09:59:37
Mooi, verbaas me over het grote verschil tussen de SR5004 en de SR7007. Scherpe prijs trouwens.
... de SR5004 betreft alweer een concept van een aantal jaartjes terug... het gaat snel. Daarom zijn die dingen wanneer je er de winkel mee uitloopt al direct voor een derde gedevalueerd  :|.

Voorts weer een bewijs dat de Marantz-kwaliteit ook niet meer hetgeen is wat het is geweest  :no:.

Cornelis1921

 pompom hello Valentino, ik ben blij dat jij ook zo blij met je nieuwe SR. En inderdaad: net prijsje! Heel veel plezier ermee. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

ValentinoA

Citaat van: xander32 op maart 16, 2013, 12:06:38

Voorts weer een bewijs dat de Marantz-kwaliteit ook niet meer hetgeen is wat het is geweest  :no:.

Nou, ik hoop toch dat deze receiver een paar jaar langer meegaat  hello
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

xander32

Citaat van: ValentinoA op maart 17, 2013, 08:02:13
Nou, ik hoop toch dat deze receiver een paar jaar langer meegaat  hello
... vast wel. De x004-serie was gewoon niet zo'n degelijke lijkt 't ...

Mooi ding hoor die SR7007 :yes:.

Marantz 81

Of een maandag ochtend modelletje  frusty je mag toch verwachten dat zo,n reciever probleemloos 10 jaar meegaat

Veel plezier met de 7007  pompom


ValentinoA

Nu zijn we een vijftal maanden later dus hoog tijd voor een update na het initieel enthousiasme dat ik die eerste paar dagen had. Het enthousiasme is namelijk enkel groter geworden  hello

Hoe meer films ik kijk, hoe verbaasder ik ben wat een prachtig geluid deze surround kan uitbrengen, en dat terwijl ik "maar" kleine luidsprekers heb van de Canton Movie 150QX. Zoals ik in een ander topic al heb getypt, is het geluid van de SR7007 veel beheerster dan de serie 5004. Het grootste verschil is de bas, daar was ik nooit écht tevreden over en moest ik per film ook gewoon hele tijd aan zitten draaien voordat het goed was. Het was echt prutsen om een goed evenwicht te vinden tussen te veel/te weinig bass en zuivere dialogen. De vliegtuigscene aan het begin van the dark knight rises bijvoorbeeld was een regelrechte ramp met de SR5004. Nou, niks van dit alles met de SR7007, prachtige dialogen, de bas heerlijk goed gecontroleerd, surround effecten met actiefilms zijn heerlijk afgelijnd en gedetailleerd, en het beeld is ook prachtig.

Nu ik EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK tevreden was met m'n surround setup, vond ik dat de rest niet mocht achterblijven. Speciale aanbieding van de Samsung S8000 in de winkels (46"), maar omdat ik een week moest wachten eer ik kon gaan, waren de TV's allang gevlogen. Daarom wou ik voor de Philips 46" 7008 gaan (die een 100 euo cash back actie deed) en toen......zag ik de Panasonic 47" ft60-serie staan. Ik was meteen verkocht (evenals mijn vriendin), puur om het uiterlijk. Gelijk gehaald ondanks het risico dat het kon tegenvallen omdat de Pana's LED-TV's als iets minder gezien worden, maar wat een prachtig beeld zeg, enig (zwaar) minpunt zijn de details in zwartwaarde. Bij donkere scenes zie je geen reet, dit heb ik wat aangepast door een evenwicht te vinden van behouden natuurlijke kleuren maar de brightness nét hoog genoeg dat ik toch nog wat kan zien. Vooral in games maakt dit verschil uit.

Anyway, ik ben alweer een upgrade rijker en meer satisfied. Het enige waar ik nu over twijfel is of ik mijn combi Marantz DV4003/Panasonic BD-80 niet zou vervangen door één speler. Ik twijfel tussen de Panasonic BDT-500, Pioneer BDP-450 of als ik dan toch all-out zou gaan en gelijk m'n cd-speler ook wil vervangen de Marantz UD7007. Ik ben echter bang dat de beeld- en/of geluidskwaliteitverbetering niet de prijs rechtvaardigt van de UD7007. Deze laatste staat nu rond de 800 euro te koop, terwijl de andere spelers aan 320 euro staan ongeveer (maar of die dan een verschil maken tov wat ik nu heb???)

Foto's geüpdatete op de eerste pagina
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Cornelis1921

#27
 hello Mooi dat je zo blij en zo tevreden bent met de SR7007. Er zijn veel surroundmachines op de markt, en daaruit moet maar net de juiste gekozen hebben. En zekers als het speakersysteem ook helemaal tof is, dan is de zaak zo goed als af; kortom, genieten maar!  pompom pompom pompom  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

ValentinoA

Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

QuattroNL

Ik zou dan mooi voor een 2e hands Oppo gaan. Perfect beeld en geluid en 2e hands binnen budget (afhankelijk van type).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB